وزير ارتباطات نحوه محاسبه اینترنت نامحدود را تشريح كرد

وزير ارتباطات نحوه محاسبه اینترنت نامحدود را تشريح كرد

محمود واعظی، وزیر ارتباطات، در مراسم افتتاح پروژه‌های مخابراتی مربوط به فاز سوم شبکه ملی اطلاعات، بیان کرد کمیته‌ای برای بررسی مدل فروش اینترنت نامحدود و توقف اینترنت حجمی برای مشترکان پرمصرف تشکیل شده است. وی با بیان اینکه با توجه به تحولات بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات، کشورهای مختلف جهان مدل‌های مختلفی را برای ارائه اینترنت به کاربرانشان به کار گرفته‌اند، در نظر دارد با بررسی راه‌های مختلف، به راه حل مناسبی برای حذف اینترنت حجمی و ارائه اینترنت به صورت نامحدود برسد.

وزیر ارتباطات، برنامه مورد نظر خود برای تدوین نحوه محاسبه اینترنت نامحدود و توقف اینترنت حجمی را برای کاربران تشریح کرد.

 

محمود واعظی، وزیر ارتباطات، در مراسم افتتاح پروژه‌های مخابراتی مربوط به فاز سوم شبکه ملی اطلاعات، بیان کرد کمیته‌ای برای بررسی مدل فروش اینترنت نامحدود و توقف اینترنت حجمی برای مشترکان پرمصرف تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه با توجه به تحولات بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات، کشورهای مختلف جهان مدل‌های مختلفی را برای ارائه اینترنت به کاربرانشان به کار گرفته‌اند، در نظر دارد با بررسی راه‌های مختلف، به راه حل مناسبی برای حذف اینترنت حجمی و ارائه اینترنت به صورت نامحدود برسد.

محمود واعظی یکی از بزرگترین مشکلاتی که بر سر راه توقف اینترنت حجمی وجود دارد را کاربران کم مصرف می‌داند زیرا این افراد در حال حاضر هزینه‌ی کمی بابت اینترنت پرداخت می‌کنند، اما با طرح اینترنت نامحدود، هزینه‌ی این کاربران چند برابر افزایش خواهد یافت. بنابراین کمیته‌ی تشکیل شده، در حال بررسی راه حلی برای این مشکل می‌باشد تا مشترکان کم مصرف اینترنت، از این طرح ضرری نبینند.

وی با بیان اینکه نحوه محاسبه اینترنت نامحدود به گونه‌ای است که سرعت را مبنا قرار می‌دهیم، اضافه کرد: این به این معنی است که دیگر کاربران نیاز به خرید حجم مصرف ندارند و بر اساس سرعتی که نیاز دارند می‌توانند از اینترنت استفاده کنند.

واعظی خاطرنشان کرد: قرار است این سرویس در چند بخش شامل اینترنت زیر یک مگابیت، اینترنت بین دو تا سه مگابیت و همچنین اینترنت بالاتر از سه مگابیت تعریف شود و کاربران با توجه به سرعتی که نیاز دارند سرویس خریداری کنند. بر این اساس باید بسته‌های متعدد برای کاربران تعریف شود تا حتی کاربران کم مصرف نیز در این زمینه ضرر نکنند.

وزیر ارتباطات گفت: تا هفته آینده پیش‌بینی می‌کنیم که تصمیم قطعی در مورد این مدل فروش اینترنت خواهیم گرفت.
 

تدوین دستورالعمل جدید برای تعرفه استفاده از سایت‌های داخلی در کشور

وزیر ارتباطات بیان کرد اگرچه اپراتورهای اینترنتی تعرفه‌ی سایت‌های پربازدید را تا ۵۰ درصد کاهش داده‌اند، اما این رویه باید برای تمام سایت‌های داخلی اجرا شود. وی حذف اینترنت حجمی را مقدمه‌ای برای این روند می‌داند و در نظر دارد با ابلاغ دستورالعملی به اپراتورهای اینترنتی، تعرفه استفاده از سایت‌های داخلی را به نصف سایت‌های خارجی برساند. واعظی بیان کرد این تصمیم قطعی است و به زودی اجرا خواهد شد.

واعظی با اشاره به اظهارات اخیر دبیر کارگروه تعریف مصادیق فیلترینگ، مبنی بر اتوبان کشی وزارت ارتباطات برای خارجی‌ها، بیان کرد: وزارت ارتباطات اتوبان کشی زیرساخت‌های ارتباطی را وظیفه خود می‌داند تا مردم راحت‌تر از خدمات استفاده کنند و نیازمند استفاده از سرویس‌های خارجی نباشند. به علاوه اتوبان کشی باعث افزایش سرعت و کاهش قیمت دسترسی خدمات ارتباطی خواهد شد؛ به نحوی که هم اکنون با افزایش ۱۶ برابری پهنای باند، این ظرفیت به ۶۲۴ گیگا بیت در ثانیه رسیده است.

در این مراسم، نخستین شبکه دسترسی فیبر نوری برای ساختمان‌های تجاری و شبکه تلفن ثابت بخش خصوصی در ۱۶ استان، توسط یکی از اپراتورهای ارائه دهنده خدمات ارتباطات ثابت، با حضور وزیر ارتباطات و معاونان این وزارتخانه به بهره برداری رسید. این پروژه‌ها در راستای فاز تکمیلی شبکه ملی اطلاعات و ارائه خدمات پایه به کاربران در داخل کشور راه اندازی شده است.


1 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

هادی

سه‌شنبه, 27 تیر 1396

سلام وزیرم
ببین عزیزُ کاربران پرمصرف رو دو گروه کن
یه عده که فقط دانلود می کنن و کلا خوراکشون پهنای باند هست با تمام قدرت
یه عده که بخاطر کارهای اینترنتی همش باید سایت باز کنن و فشار مضاعفی به شبکه نمیارن ولی حجم اینترنتشونم بالاست

و جان عزیزت، وقتی میگی نامحدود وژدانن نامحدود باشه نه اینکه مثل الان اپراتورهای عزیز بگن نامحدود هست ولی ماه اول از 2 گیگ بیشتر نشه، ماه دوم از 5 گیگی بیشتر نشه و ...

قیمت رو هم که شما قیمت ترافیک رو کم کنین خیرش به ما حتما میرسه

منتظر جوابتم

پاسخ

ثبت نظر