انتشار تصاویر جدید از گوشی پرچمدار نوکیا 8

انتشار تصاویر جدید از گوشی پرچمدار نوکیا 8

نوکیا پس از 4 سال فاصله گرفتن از بازار گوشی همراه، بار دیگر با سرمایه‌گذاری بر روی شبکه‌های مخابراتی نسل جدید و از سوی دیگر استفاده از کارخانه جات HMD Global قصد دارد نام خود را در زمره شرکت‌های برتر فعال در این بازار پرسود جای دهد.

نوکیا از ابتدای سال جاری میلادی گوشی‌های نوکیا 6، 3 و 5 را معرفی و به بازار عرضه کرده است. این گوشی‌های علی رغم برخورداری از سخت افزار و ویژگی‌های قابل قبول، همگی میان رده و یا مقرون به صرفه محسوب می‌شود و حال آنکه بسیاری از علاقه‌مندان به محصولات نوکیا منتظر ارائه پرچم‌داری با برند این شرکت فنلاندی هستند.

رسانه‌های چینی معتقدند دو گوشی پرچم‌دار نوکیا در سال جاری رونمایی و عرضه می‌شوند که هر دو از قدرتمندترین چیپست های حال حاضر و سیستم دوربین دوگانه محبوب کاربران بهره‌ می‌برند. در رابطه با سیستم نام گذاری این محصولات نیز حرف و حدیث‌های مختلفی به گوش می‌رسد، با این حال قابل قبول‌ترین آن‌ها حاکی از آن است که در ماه جاری احتمالاً اولین بالا رده نوکیا با نام نوکیا 8 از راه خواهد رسید.

همان‌طور که گفته شد نوکیا 8 یک بالا رده بوده و علاوه بر داشتن سخت افزاری قدرتمند، قرار است همراه دوربین دوگانه شرکت Zeiss روانه‌ی بازار شود. بدون شک در نظر دارید که نوکیا و Zeiss هنگامی که برای اولین بار باهم همکاری کردند انقلاب جدیدی را در صنعت عکس‌برداری گوشی‌های هوشمند رقم زدند. از جمله دستاوردهای این دو کمپانی می‌توان به نوکیا PureView اشاره کرد که اولین گوشی هوشمند مالتی پیکسل در این صنعت بود. این لنز 41 مگاپیکسلی که بعدها در لومیا 1020 مورد استفاده قرار گرفت، با هیچ یک از دوربین‌های موبایلی بازار قابل قیاس نیست، از این رو همکاری مجدد زایس و نوکیا میتواند استانداردهای تصویربرداری موبایلی را بار دیگر دگرگون کند.

 نوکیا 8

شایعات زیادی در حواشی نخستین پرچم‌دار 2017 نوکیا وجود دارد، اما شاید تصویری که امروز منتشر شده بهترین نمونه‌ای باشد که تاکنون ارائه شده است. رندرهای منتشر شده، پنل جلو و پشت گوشی نوکیا 8 را نشان می‌دهد و آن‎طور که مشاهده می‌شود، این گوشی تفاوت چندانی از نظر ظاهری با مدل نوکیا 6 نخواهد داشت. البته به وضوح مشخص است که در قاب پشتی آن از سنسوری دوگانه استفاده شده که در میان آن‌ها عبارت زایس درج شده است.

 نوکیا 8

در زمانی که بسیاری شرکت ها به استفاده از پنل‌های بدون حاشیه کناری در ساخت گوشی‌های هوشمند خود روی آورده‌اند، عرضه پرچم‌داری با طراحی کلاسیک کمی عجیب به نظر می‌رسد، با این حال در نظر داشته باشید که فنلاندی‌ها برگ برنده دیگری به نام نوکیا 9 را هم در اختیار دارند که احتمالاً از قابلیت‌هایی مانند نمایشگر بدون حاشیه در آن استفاده خواهند کرد. به زبان ساده نوکیا با استفاده از دو سبک طراحی متفاوت در دو پرچم‌دار 2017 خود، قصد دارد تا به هر نوع سلیقه و نیازی پاسخ دهد.

به هر حال شنیده می‌شود که نوکیا 8 از چیپست اسنپ‌دراگون 835 قدرت گرفته که با رم 4 یا 6 گیگابایتی و حافظه 64 گیگابایتی همراه خواهد شد. دوربین دوگانه این گوشی از سنسورهای 13 مگاپیکسلی برخوردار است در حالی که یک نمایشگر 5.5 اینچی QuadHD نیز بر روی قاب جلویی نقش بسته است. نوکیا 8، نسخه تقریباً خام سیستم‌عامل اندروید 7.1 را اجرا می‌کند و قرار است با قیمت 600 دلاری به بازار عرضه شود.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر