استاندارد USB 3.2 با حداکثر سرعت 20 گیگابیت بر ثانیه معرفی شد

استاندارد USB 3.2 با حداکثر سرعت 20 گیگابیت بر ثانیه معرفی شد

گروه پروموتر حامی استاندارد USB 3.0، امروز نسل جدید این فناوری را به نام USB 3.2 معرفی کرد که جایگزین USB 3.1 خواهد شد. این آپدیت افزایشی، ارتباطی چند مسیره  بین دستگاه‌های میزبان و جانبی فراهم می‌آورد. حداکثر سرعت انتقال داده در اين استاندارد جدید یو اس بی به 20 گیگابیت بر ثانیه می‌رسد

استاندارد USB 3.2 با حداکثر سرعت 20 گیگابیت بر ثانیه معرفی شد.

گروه پروموتر حامی استاندارد USB 3.0، امروز نسل جدید این فناوری را به نام USB 3.2 معرفی کرد که جایگزین USB 3.1 خواهد شد. این آپدیت افزایشی، ارتباطی چند مسیره  بین دستگاه‌های میزبان و جانبی فراهم می‌آورد. از آنجایی که کابل‌های USB نوع C کنونی توانایی انجام چنین عملیاتی را دارند، از نسل بعدی USB یعنی USB 3.2 پشتیبانی می‌کنند و می‌توانند ارتباط دومسیره با سرعت‌های 5 و 10 گیگابیت بر ثانیه در هر مسیر برقرار کنند.

بنابراین حداکثر سرعت انتقال داده در اين استاندارد جدید یو اس بی به 20 گیگابیت بر ثانیه می‌رسد، که نسبت به USB 3.0 و نسل اول USB 3.1 به چهار برابر، و در مقایسه با نسل دوم USB 3.1  تقریباً دو برابر افزایش یافته است.

این نکته را در نظر بگیرید که برای  استفاده از USB 3.2 باید دستگاه‌هایتان از این تکنولوژی پشتیبانی کند. در صورتی که هر دو دستگاهتان از USB 3.2 پشتیبانی می‌کند، حتی با کابل‌های قدیمی USB 3.0 هم می‌توانید ارتباط سریع‌تری را تجربه کنید. در این حالت، حداکثر سرعت انتقال داده به 2 گیگابیت بر ثانیه خواهد رسید.

گفتنی است درگاه تاندربولت اینتل که در لپ‌تاپ‌های گران قیمت روی پورت‌های USB-C سوار شده، از سرعت 40 گیگابیت بر ثانیه پشتیبانی می‌کند که طبیعتاً برای دستیابی به چنین سرعتی، به کابل‌های تاندربولت و دستگاه‌های سازگار با آن نیاز خواهید داشت.

احتمال می‌رود مشخصات نهایی این استاندارد، در ماه سپتامبر در جریان رویداد USB Developer Days North America منتشر شود؛ اما انتظار می‌رود دستگاه‌هایی که از این تکنولوژی پشتیبانی می‌کنند از اواسط سال 2018 وارد بازار شوند.

منبع خبر: cnet


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر