بازی Xbox One مورد علاقه خودتان را بسازید

بازی Xbox One مورد علاقه خودتان را بسازید

با استفاده از برنامه‌ی Xbox Live Creators، برنامه نویسان تازه‌کار می‌توانند بازی‌های Xbox One بسازند و آن را در اختیار همگان قرار دهند.

اگر شما هم یک طراح بازی‌های کامپیوتری هستید می‌توانید بازی‌های Xbox One بسازید و حتی آن‌ها را بفروشید.

مایکروسافت برنامه Xbox Live Creators را در دسترس همگان قرار می دهد. برنامه Xbox Live Creators به همه اجازه می دهد بازی های ویدئویی بسازند و آن را به صورت گسترده منتشر کنند. شما حتی می‌توانید برای بازی های خود پول دریافت کنید.
در ماه اسفند، مایکروسافت از برنامه‌ی Xbox Live Creators رونمایی کرد و آن را در دسترس همگان قرار داد. با استفاده از این برنامه، بازی سازان جوان این فرصت را دارند تا بازی‌های خود را روی Xbox Store و ویندوز10 منتشر کنند. اگر شما برنامه نویس بازی نیستید این فرصت را دارید تا از بازی‌های جدید لذت ببرید که بسیاری از آن‌ها رایگان هستند. 

 

این برنامه برای بازی سازان مبتدی طراحی شده است

برنامه Xbox Live Creators جزئی از برنامه‌ی ID@Xbox است. درحالی که ID@Xbox برای توسعه گران حرفه ای ساخته شده تا بازی‌های حرفه ای بسازند، مخاطبان برنامه‌ی Xbox Live Creators استودیوهای بازی‌سازی کوچک، کسانی که برای تفریح بازی می‌سازند و دانشجویان هستند. 
شما می‌توانید با استفاده از یک کنسول معمولی Xbox One، اپلیکیشن Dev Mode Activation و موتورهای بازی مثل Unity، Construct 2، MonoGame و Xenko بازی بسازید. تنها کاری که باید بکنید این است که حساب کاربری Microsoft Developer بسازید، Xbox Live Creators SDK را دانلود کنید و سپس بازی خود را پس از گذراندن مراحل احراز هویت منتشر کنید. 
بازی‌‌هایی که از طریق برنامه‌ی Xbox Live Creators منتشر می‌شوند از همه‌ی قابلیت های اجتماعی Xbox Live بهره می‌برند، اما امتیاز بندی نمی‌شوند و در بین بازی‌های اینترنتی چند بازیکنی نخواهند بود. اگر می‌خواهید که بازی شما از این قابلیت‌ها بهره‌مند شود باید از برنامه‌ی ID@Xbox استفاده کنید. 
اولین سری بازی‌های منتشر شده از طریق برنامه‌ی Xbox Live Creators روی Xbox Store موجود هستند. شما می‌توانید این بازی‌ها را تحت نام Creators collection بیابید. 


انقلاب بازی‌های آزاد

می‌توان این انقلاب را بازگشت به گذشته دانست. در دهه‌ی 80 میلادی توسعه گران تازه‌کار در اتاق خواب خود با سیستم‌هایی مثل Commodore 64 و ZX Spectrum بازی می‌ساختند. حال دوباره انقلاب بازی‌های آزاد در سال 2017 اتفاق افتاده است. تنها مشکل کنترل کیفیت است و این وظیفه شماست که این مشکل را حل کنید. 

منبع خبر: makeuseof

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر