مقدمه‌ای بر دنیای گیج‌کننده ایموجی‌ها

مقدمه‌ای بر دنیای گیج‌کننده ایموجی‌ها

ایموجی ها در چند سال گذشته بسیار تغییر کرده و حتی محبوب‌تر شده‌اند. متأسفانه، آن‌ها می‌توانند گاهی اوقات باعث ایجاد سوءتفاهم در ارتباطات روزانه ما شوند. دلیل این امر چیست؟ سازندگان گوشی‌ها دوست دارند مقاصد خودشان را روی این تصاویر کوچک قرار دهند، که می‌تواند به شدت معنی آن را در پلت‌فرم های مختلف تغییر دهد. بدون صحبت بیشتر، در این پست با مقدمه‌ای بر دنیای ایموجی‌ها با ما باشید.

ایموجی: یک علم در درون خود

با ایموجی، می‌توانید هر احساسی که دارید را بیان کنید، یا حتی یک داستان کامل را بگویید. آیا تا به حال اتفاق افتاده که پیامی دریافت کنید که تنها حاوی ایموجی باشد؟ گاهی اوقات تفسیر این گونه پیام‌ها مشکل است، از آنجا که فقط یک مجموعه تنها و جهانی از ایموجی وجود ندارد و تفاسیر آن‌ها از شخص به شخص و فرهنگ به فرهنگ تغییر می‌کند. برخی افراد تا زمانی که مطمئن نشوند هر ایموجی چه معنایی دارد، برای استفاده از آن مردد هستند، یا نگران این هستند که منظورشان اشتباه برداشت شود.

مای کلی از برخی ایموجی‌ها

در جدول بالا، یک نمای کلی از برخی ایموجی‌ها را در سراسر پلت‌فرم های مختلف می‌بینید. تقریباً سریع متوجه خواهید شد که هر ایموجی انواع بسیار زیادی دارد که می‌تواند با توجه به پلت‌فرمی که شما و گیرنده‌تان استفاده می‌کنید، معنای متفاوتی داشته باشد. تفاوت‌ها در شکلک‌های کلاسیک به طور بخصوصی واضح هستند.

معانی و مشکلات ایموجی

تنها برای یک شکلک خنده انواع بسیار زیادی وجود دارد. اگرچه تفاوت‌ها در طراحی خیلی زیاد نیستند، شدت و میزان خنده که از هر کدام از آن‌ها بیان می‌شود تغییر می‌کند.

شکلک لبخندی که همیشه باعث سوءتفاهم شده است، یک چهره گره خورده با چشم‌های خندان است. این مورد با آپدیت آخر ایموجی واتس‌اپ/اپل با قاطعیت تغییر یافت. این شکلک یک لبخند بزرگ با دندان‌های مشخص دارد و چشمانی که به نظر می‌رسد خوشحال هستندlaugh. همانطور که در لیست بالا مشاهده می‌کنید، همه ارائه دهندگان ایموجی نسخه جدید و واضح‌تر شکلک لبخند را بکار نگرفته‌اند. در طراحی گوگل، شکلک لبخند خیلی گره‌خورده تر است.

البته، ما نمی‌توانیم معنای هر ایموجی را در این مقاله شرح دهیم، چرا که توضیح دادن تمام انواع و معانی آن‌ها از حوصله خارج است. خوشبختانه، وب‌سایت‌هایی وجود دارند که به طور انحصاری با ایموجی‌ها سروکار دارند و ما Emojipedia.org را برای تمام توضیحات و تفاسیری که تا به حال نیاز دارید، توصیه می‌کنیم. از این سایت به عنوان یک فرهنگ لغت برای ایموجی استفاده کنید.

ایموجی‌های جدید نیز می‌توانند دردسر ساز شوند، از آن‌جا که ممکن است به درستی نمایش داده نشوند یا اینکه اصلاً توسط گوشی‌هوشمند گیرنده پیام پشتیبانی نشوند. آپدیت 10.2 آی‌اواس یک مجموعه کاملاً جدید از ایموجی‌ها به بازار آورده است.

همیشه مهم نیست که چه چیزی ارسال می‌کنید

مهم است که توجه داشته باشید که چگونه ایموجی‌ها بر اساس اپلیکیشنی که استفاده می‌کنید و گوشی هوشمند شما نمایش داده می‌شوند. برای مثال، گوشی‌های اچ‌تی‌سی و سامسونگ، مجموعه ایموجی‌های خود را دارند. اپلیکیشن‌های خاصی نیز، مثل پیام رسان‌های واتس‌اپ و فیسبوک مجموعه ایموجی مخصوص به خود را دارند.
این اپلیکیشن‌ها ایموجی پیش‌فرض سازنده را حذف کرده و به جای آن از ایموجی‌های خود استفاده می‌کنند.

نسخه‌های متفاوت یک ایموجی

اگر در واتس‌اپ یا برنامه دیگری که از ایموجی‌های خود استفاده می‌کند، یک ایموجی بفرستید می‌توانید اطمینان داشته باشید که مخاطب دقیقاً همان ایموجی را دریافت خواهد کرد. اما، اگر یک ایموجی را به وسیله پیام متنی بفرستید، دیگر این‌گونه نیست. شما نسخه سازنده گوشی خود از آن ایموجی را خواهید دید و گیرنده هم نسخه سازنده گوشی خود را می‌بیند (که می‌تواند متفاوت باشد). همانطور که در بالا مشاهده کردید، نسخه‌های متفاوت یک ایموجی می‌توانند به طور گسترده‌ای تفاوت داشته باشند، بنابراین اگر گاهی اوقات شاهد عکس‌العمل عجیب از سوی افرادی که به آن‌ها پیام می‌دهید، بودید، متعجب نشوید.

شما در مورد ایموجی‌ها چگونه فکر می‌کنید؟ دوستشان دارید یا نه؟

منبع خبر: androidpit

نادیا صفرخانی

نادیا صفرخانی

نادیا دانشجوی ارشد ادبیات و مدرس زبان است. او حدود چهار سال است که به عنوان مترجم فعالیت می کند. او علاقمند به کارهای هنری، ادبیات و موسیقی است و اوقات فراغت خود را به ورزش و تماشای فیلم می گذراند.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر