بوندس‌لیگا آخرین لیگ فوتبالی است که از ویدیو چک استفاده می‌کند

بوندس‌لیگا آخرین لیگ فوتبالی است که از ویدیو چک استفاده می‌کند

این تکنولوژی در اولین مسابقه در آلمان مورد بررسی قرار گرفت.

MLS در اوایل ماه جاری استفاده از داوران دستیار ویدئویی (VAR) را آغاز کرد و زمانی که لیگ برتر آلمان فصل جدید خود را آغاز کرد، این فناوری را نیز به کار گرفت.

بوندس‌لیگا در ماه ژانویه اعلام کرده بود که از فن‌آوری بررسی ویدیویی در فصل 2017-18 استفاده خواهد کرد و در حال حاضر این سیستم اولین بازی خود را در زمین انجام داده است. این لیگ می‌گوید که تمام 23 داور از فصل گذشته برای کمک در هنگام تصمیم گیری‌های مهم به عنوان داوران ویدئویی خدمت خواهند کرد، از جمله سه نفر که پس از مسابقات 2016-17 بازنشسته شده بودند.
البته، این ایده به منظور حذف اشتباهات بالقوه عمده در داوری است، به ویژه مواقعی که در آن عمل بسیار سریع انجام می‌شود و همانطور که ممکن است انتظار داشته باشید، سیستم VAR در نخستین بازی بوندسلیگای خود در یک موقعیت پنالتی بین بایرن مونیخ و بایر لورکوزن استفاده شد.

مخالفان این فن‌آوری استدلال می‌کنند که سرعت مسابقات را کند می‌کند، اما مارکو ون باستن، مدیر فنی فیفا، خلاف آن را معتقد است. او در اوایل امسال گفت: "فوتبال به همان شکل باقی خواهد ماند. اما ما می‌خواهیم کاری کنیم که از طریق دستیارهای ویدئویی آن را صادقانه‌تر کنیم. آنچه که ما می‌خواهیم این است که نتیجه پایان بازی در حالت واقعی و متعادلی به دست آید."

لیگ‌های مختلف ممکن است به روش متفاوتی از VAR استفاده کنند، اما بوندس‌لیگا تنها در چهار شرایط خاص آن را اعمال خواهد کرد. آن‌هایی که محدود به اختلالات در تصمیم گیری هنگام گل (خطا، برخورد توپ با دست و آفساید)، پنالتی، دریافت کارت قرمز هستند و همچنین هر زمان که برای یک کارت زرد یا قرمز دلیل اشتباهی وجود دارد. این‌ها همان معیارهایی هستند که MLS استفاده می‌کند تا تصمیم بگیرد چه زمانی داور دستیار ویدئویی می‌تواند در یک مسابقه دخالت کند. آغاز به کار این تکنولوژی در همین ماه در MLS نتیجه تقریباً سه سال آزمایش بود که در سال 2014 آغاز شده بود. همچنین فیفا قصد دارد از این سیستم در طول جام جهانی 2018 در روسیه استفاده کند.

منبع خبر: engadget

نادیا صفرخانی

نادیا صفرخانی

نادیا دانشجوی ارشد ادبیات و مدرس زبان است. او حدود چهار سال است که به عنوان مترجم فعالیت می کند. او علاقمند به کارهای هنری، ادبیات و موسیقی است و اوقات فراغت خود را به ورزش و تماشای فیلم می گذراند.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر