یک ترفند ساده برای کپی کردن URL‌ همه‌ی تب‌ها در فایرفاکس

یک ترفند ساده برای کپی کردن URL‌ همه‌ی تب‌ها در فایرفاکس

اگر شما هم از آن دسته از افرادی هستید که همیشه تب‌های زیادی روی فایرفاکس خود دارید و گاهی اوقات مجبور می‌شوید آن‌ها را ببندید باید بدانید که می‌توانید با یک ترفند ساده همه‌ی آن‌ها را ذخیره کنید.

با یک ترفند ساده می‌توانید به راحتی همه‌ی  URL‌‌ها را روی تب‌های باز ذخیره کنید.

 

آیا شما هم از آن دسته از افرادی هستید که همیشه تب‌های زیادی روی فایرفاکس خود دارند؟ گاهی اوقات ناچار می‌شویم این تب‌ها را ببندیم تا سرعت مرورگر بالاتر بیاید. اما ممکن است ناچار شویم همه‌ی آن‌ها را ذخیره کنیدم تا چیز مهمی را از دست ندهیم. 
خوشبختانه یک ترفند ساده وجود دارد که به شما کمک می‌کند همه‌ی URL‌هایی که روی تب‌های باز خود دارید را کپی کنید. سپس می‌توانید آن‌ها را در Notepad یا دیگر اپلیکیشن‌های ویرایش متن ذخیره کنید. 

در فایرفاکس روی منو سه خط در قسمت بالا سمت راست کلیک کرده و گزینه‌ی Options را انتخاب کنید. تب General را در نوار کناری سمت چپ انتخاب کرده و گزینه‌ی Home Page را بیابید. اگر URL در آنجا بود آن را کپی کرده و در هرجایی که دوست دارید ذخیره شود پیست کنید. 
روی دکمه‌ی use Current Pages کلیک کرده تا URL‌های همه‌ی تب‌ها در قسمت Home Page اضافه شوند. سپس درون کادر کلیک کرده و کلید‌های  Ctrl + A را فشار دهید تا کل متن انتخاب شود.  کلید‌های Ctrl + C را فشار دهید تا متن کپی شود. سپس می‎توانید آن را در Notepad یا Word ذخیره کنید تا لیست همه‌ی URL‌ها را داشته باشید. هرکدام از این URLها با نماد (|) از بقیه جدا شده است. حتماٌ وقتی که کارتان به پایان رسید Home Page خود را به حالت اول بازگردانید. 
می‌توانید برای انجام این کار از افزونه استفاده کنید اما نیازی نیست که برای این روش چیزی نصب کنید. 

منبع خبر: makeuseof

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر