چرا دوربین دوگانه‌ ی گلکسی نوت 8 بهتر از دوربین آیفون است؟

چرا دوربین دوگانه‌ ی گلکسی نوت 8 بهتر از دوربین آیفون است؟

سامسونگ نیز در گوشی گلکسی نوت8 از تکنولوژی دوربین دوگانه استفاده کرده است. اما این گوشی قابلیت‌هایی دارد که آن را از دیگر گوشی‌ها با این قابلیت متمایز می‌سازد.

دوربین گوشی سامسونگ گلکسی نوت 8 قابلیتی دارد که در گوشی‌ های دیگر با این تکنولوژی دیده نمی‌ شود.

سامسونگ نیز به جمع دوربین‎های دوگانه پیوست. گوشی‎های دیگری مانند هواووی P10، وان‌پلاس5، ال‌جی G6، گوشی ssential Phone و البته آیفون 7 پلاس نیز در این گروه عضو هستند. اما دوربین گوشی گلکسی نوت8 به دلایلی از همه‎ی مواردی که در بالا گفتیم بهتر است. 
چرا؟ به دلیل وجود قابلیتی که هیچ کدام از گوشی‎ها با قابلیت دوربین دوگانه ندارند: در گوشی گلکسی نوت8 هر دو دوربین قابلیت تثبیت تصویر نوری ( OIS) را دارند. OIS در عکس‌ها به این معنی است که شاتر مدت طولانی‌تری باز می‌ماند در نتیجه در نور کم بهتر عمل می‌کند. در ویدئو این قابلیت به این معنی است که لرزش تصویر به طور چشمگیری کاهش می‌یابد. 
دیگر گوشی‌ها مانند آیفون 7 پلاس، ال‌جی G6 و هواووی P10 نیز قابلیت تثبیت تصویر نوری دارند اما فقط روی یکی از دوربین‌های پشت. برای مثال 7 پلاس روی دوربین زاویه گسترده قابلیت تثبیت تصویر نوری را دارد، اما نه روی دوربین تله فوتو. 
معمولاٌ لرزش دست روی دوربین‌های تله فوتو بیشتر اثر می‌گذارد، در نتیجه اضافه کردن قابلیت تثبیت تصویر نوری، بسیار مفید خواهد بود. مزیت گوشی نوت8 این است که از هر دوربینی که استفاده کنید می‌توانید از قابلیت تثبیت تصویر نوری لذت ببرید. 
قابلیت تثبیت تصویر نوری دوگانه همچنین به سخت افزار این امکان را می‌دهد تا در اپلیکیشن‌های واقعیت افزوده بهتر عمل کنند . 
اما همه قابلیت فقط به عکاسی ختم نمی‌شود. بلکه دوربین زاویه گسترده نوت 8 یک سنسور پیکسل دوگانه ( مانند گلکسی اس8) دارد که امکان فکوس خودکار سریع و دقیق را فراهم می‌کند و مهم نیست که سوژه شما در کجای قاب قرار گرفته باشد. 
قابلیت‌های بسیار خوب دیگری نیز به نوت 8 اضافه شده است. یکی از آن‌ها قابلیت Dual Capture است که به صورت همزمان با هر دو دوربین پشت عکس گرفته و به بین عکسی که با دوربین زاویه گسترده و دوربین تله فوتو گرفته شده حق انتخاب می‌دهد. 
قابلیت Live Focus نیز به شما امکان عکس برداری با بوکه ( تار کردن پیش زمینه به صورت هنری) را می‌دهد. در آیفون7 پلاس و وان‌پلاس5 نام این قابلیت حالت پرتره است. تفاوت این قابلیت در گوشی‌های آیفون و وان‌پلاس با سامسونگ در این است که قابلیت Live Focus به شما این امکان را می‌دهد تا پیش از عکس برداری بوکه خود را تنظیم کنید. شما همچنین می‌توانید با اپلیکیشن گالری بوکه را بعداٌ به عکس اضافه کنید. 
نوت8 همچنین قابلیت اپتیکال 2X دارد، در نتیجه وقتی که روی چیزی زوم می‌کنید رزلوشن تصویر مانند دوربین‌های دیجیتالی دیگر پایین نمی‌آید. 
در تصویر پایین دوربین دوگانه‌ی نوت8 را با دوربین آیفون7 پلاس و وان‌پلاس5 مقایسه کرده ایم: 

samsung galaxy note8

 

منبع خبر: cnet

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر