مشخص شدن تاریخ رونمایی از لومیا 950XL و لومیا 950 مایکروسافت

مشخص شدن تاریخ رونمایی از لومیا 950XL و لومیا 950 مایکروسافت

مشخص شدن تاریخ رونمایی از لومیا 950XL و لومیا 950 مایکروسافت

طبق گفته ها این دو مدل گوشی همراه قرار است پرچم دارن یا همان فلگشیپ های بعدی مایکروسافت باشند.پرچم دار فعلی مایکروسافت لومیا 930 است که دوربین 20 مگاپیکسلی و صفحه ی 5 اینچی و پردازنده ی در خور توجهی داشت.اما مدت ها بود این پرچم دار به عنوان بالاترین نماد گوشی های مایکروسافت بود و برای آن جایگزینی معرفی نشده بود که حالا با عرضه ی این دو مدل لومیا یعنی 950 و 950XL پرچم دار قبلی یعنی 930 به حاشیه خواهد رفت.

در اوایل شهریور ماه عکس های این گوشی ها که با اسم رمز Cityman (لومیا 950XL) و Talkman (لومیا950) شناخته می شوند فاش شد.که اگر دنبال کننده ی اخبار فیسیت باشید مطمئنا جزئیات آن را به یاد دارید.سیستم عامل این گوشی ویندوز 10 خواهد بود و این خبر خوبی برای کسانی است که تاکنون از کاربری ویندوز 10 لذت برده اند.این دو گوشی در برخی مشخصات با هم متفاوت هستند.سیتی من دارای صفحه نمایش 5.7 اینچی است و وضوح تصویر 2560 در 1440 است.تاکمن صفحه نمایش 5.2 اینچی دارد و وضوح تصویرش با سیتی من یکسان است.

به هر حال بعد از مدت ها تاریخ رسمی و قطعی رونمایی از این پرچم دارن طی کنفرانسی که توسط ردموندی ها برگزار خواهد شد مشخص شده است.طبق گفته های یکی از افرادی که معمولا بسیاری از اطلاعات فاش شده اش با حقیقت تطبیق دارد تاریخ رونمایی این گوشی ها 10 اکتبر یعنی 18 مهر ماه خواهد بود.این فرد کسی نیست جز "Evan Blass" که جز افشاگران معروف دنیای تکنولوژی محسوب می شود.ایوان بلس این خبر را در توییتر خود با نام کاربری @evleaks منتشر کرده است و همچنین در مقاله ای در سایت WMPowerUser به بررسی و توضیح بیش تر این خبر پرداخته است.البته بلس به این نکته اشاره کرده است که تاریخ مشخص شده یعنی 18 مهر ماه تاریخ رونمایی است و هنوز هم مشخص نیست که آیا این پرچم دارن بلافاصله در آن روز و یا بعد از آن به بازار عرضه خواهند شد یا خیر و مخاطبانش را به شکیبایی دعوت کرده است تا اطلاعات بیش تری از روند این کار به دست آورد.

به طور کلی مایکروسافت اخبار زیادی از محصولات اخیر خود منتشر نمی کند و بیشتر اطلاعاتی که امروزه در دست است از طریق افرادی مانند بلس و سایت هایی که منابع خبری مخصوص به خود را در این کمپانی دارند منتشر می شود ولی از سوی این کمپانی تایید نمی شوند.ممکن است طی این کنفرانس که در مهر ماه برگزار می شود،محصولات و یا امکانات تازه ی مایکروسافت هم رونمایی و معرفی شود.

شایعاتی در مورد جنس بدنه ی این گوشی ها وجود دارد که برخی از فلزی بود و برخی از جنس همیشگی لومیاها یعنی پلی کربنات خبر می دهند بنابراین هنوز مشخص نیست که مایکروسافت پایبند بدنه ی پلی کربنات معروف لومیاها مانده و یا در این زمینه سنت شکنی کرده و از فلز استفاده کرده است.همانطور که از اسم های انتخاب شده برای این گوشی ها نتظار می رود، مدل XL دارای صفحه ی بزرگتری نسبت به 950 است.(اندازه ی صفحه نمایش را طبق خبرهای قبلی که از این گوشی ها منتشر شده بود را در پاراگراف های بالا توضیح داده ایم).

دوربین این گوشی ها 20 مگاپیکسلی و دوربین جلوی آن 5 مگاپیکسل است.این گوشی ها همانند برادر بزرگتر خود یعنی 930 از لنز با کیفیت کارل زایس بهره برده اند هچنین به فناوری Pure view مجهز هستند.نوکیا برای اولین بار در گوشی های لومیا808 از این فناوری انحصاری خود استفاده کرد. فناوری PureView نتیجه تلاش مهندسین ارشد نوکیا است که حالا مایکروسافت در حال گسترش آن است. فناوری تصویربرداری PureView مدل تناسب و مقیاس ‌بندی معمول در بزرگنمایی دیجیتال مجازی در گوشی‌های هوشمند و بزرگنمایی اپتیکال در دوربین‌های عکاسی دیجیتال -که یک سری اجزای لنز را برای بزرگ ‌سازی و ایجاد میدان دید متفاوت به جلو و عقب می‌راند- را کنار گذاشته و به مسیری کاملا جدید قدم گذاشته است.دقت و کیفیت بالا ،سرعت شاتر،حساسیت بالا نسبت به نور،وضوح و دقت فوکوس عالی و بسیاری از ویژگی های دیگر از مشخصات این فناوری است.

در کنار تفاوت اندازه صفحه دو گوشی، سیتی من دارای پردازنده قوی اسنپدراگون 810 و باتری بزرگتر 3300 میلی آمپری و تاک من دارای پردازنده اسنپدراگون 808 و باتری 3000 میلی آمپری می باشد. دو دستگاه دارای رم 3 گیگابایتی، حافظه 32 گیگابایتی هستند. این دو گوشی مجهز به اسکنر عنبیه چشم برای ابزاری مانند Windows Hello و شارژ وایرلس Qi می باشند.این گوشی ها از ویژگی کانتینیوم بهره برده اند. قابلیت کانتینیوم یک گوشی ویندوزی را قادر می سازد تا با اتصال بی سیم به ماوس و کیبورد و اتصال احتمالی به واسطه میراکست به یک صفحه نمایش بزرگ تر، نسخه ای شبیه به ویندوز ۱۰ دسکتاپ را اجرا کند.

Lumia-950

به هر حال این مشخصات هنوز هم به درستی از سوی مایکروسافت تایید نشده است و البته تکذیب هم نشده است.باید تا 18 مهرماه منتظر ماند تا مشخص شود مایکروسافت تا چه اندازه می تواند طرفدارانش را به هیجان آورد.

ارغوان ایاز

ارغوان ایاز

ارغوان روانشناسی بالینی خوانده و اکنون دانشجوی ارشد روان سنجی است. عاشق به تمام معنای موزیک، دنیای تکنولوژی ، روانشناسی و هر چیزی است که بتواند توانایی خود را در یادگیری آن محک بزند. او طرفدار سرسخت ویندوز و ویندوز فون است


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر