با این ترفند از اندروید اوریو روی هر گوشی اندرویدی بهره ببرید

با این ترفند از اندروید اوریو روی هر گوشی اندرویدی بهره ببرید

لانچر اوریو را به راحتی روی گوشی خود نصب کنید و از اندروید اوریو بهره مند شوید!

همان‌طور که می‌دانید آخرین نسخه اندروید، اندروید اوریو، به‌تازگی عرضه شده است و گوگل اعلام کرده است که گوشی‌های Pixel and Nexus به این نسخه از اندروید مجهز خواهند شد؛ اما در مورد سایر گوشی‌های اندرویدی چطور؟ هنوز هم مشخص نیست که چه زمانی اندروید O روی سایر گوشی‌ها در دسترس قرار خواهد گرفت. اما نگران این موضوع نباشید. برخی توسعه‌دهندگان متوجه شده‌اند که چطور می‌توان روی سایر گوشی‌هایی که به‌صورت عادی نمی‌توانند از اوریو استفاده کنند، لانچر اوریو رو نصب کنند!

دو نفر از توسعه‌دهندگان اندروید، لانچر اوریو یا همان Pixel 2.0 را به‌صورت یک فایل قابل‌اجرا در همه‌ی گوشی‌های اندرویدی درآورده‌اند تا گوشی‌هایی که به‌صورت عادی نمی‌توانند آپدیت آخرین نسخه اندروید را از گوگل پلی استور دریافت کنند، به‌راحتی بتوانند از آخرین نسخه اندروید روی گوشی‌های خود بهره ببرند. برای استفاده از این برنامه حتی به روت هم نیاز نیست! برای انجام این کار ساده اما کاربردی، تنها چند گام نیاز است که در ادامه توضیح داده می‌شود.

نصب اوریو لانچر

ابتدا باید در گوشی خود اجازه نصب برنامه‌هایی که دارای منابع ناشناخته هستند را صادر کنید. برای این کار به بخش تنظیمات گوشی خود بروید. حالا وارد بخش security شوید و گزینه Unknown Sources را پیدا کنید و آن را روی حالت on قرار دهید.

حالا نوبت دانلود و نصب برنامه است. به این لینک مراجعه کنید و از بخش Rootless Pixel Launcher 2.1، برنامه لانچر اوریو (Launcher3-aosp-debug.apk) را دانلود کنید و سپس آن را روی گوشی خود نصب کنید.

وقتی برنامه نصب شد، دکمه home را بفشارید. پایین صفحه‌نمایش گوشی منویی باز می‌شود که از بین گزینه‌های نمایش داده‌شده، always را انتخاب کنید تا لانچر نصب‌شده، به‌عنوان لانچر پیش‌فرض تعیین شود. کار تمام است به همین سادگی!

اگر از این برنامه راضی نبودید چطور؟

درصورتی‌که به هر دلیلی از نصب لانچر اوریو راضی نبودید می‌توانید آن را مثل سایر برنامه‌ها به‌سادگی uninstall کنید. برای این کار کافی است وارد تنظیمات گوشی خود شوید و به بخش اپلیکیشن‌ها بروید. سپس برنامه لانچر 3 را پیدا کنید و آن را انتخاب کنید. حالا روی Open by default ضربه بزنید و سپس دکمه‌ی Clear defaults را انتخاب کنید. الان می‌توانید برنامه لانچر 3 را uninstall کنید.

لانچر اوریو تفاوت چندانی با لانچر اندروید N ندارد اما تغییرات کوچکی مانند همین نصب ساده، یا uninstall کردن لانچر، باعث شده است که لانچر اوریو بهتر از لانچر اندروید N باشد. این روش بسیار ساده و بی هزینه است. پیشنهاد می‌کنیم آن را امتحان کنید.

منبع خبر: digitaltrends


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر