گزارش فیسیت از نمایشگاه ایرانکام مشهد

گزارش فیسیت از نمایشگاه ایرانکام مشهد

ایرانکام را می‌توان بزرگ‌ترین گردهمایی شرکت‌های فناوری از استارتاپ‌های کوچک گرفته تا اپراتورهای مخابراتی دانست.امسال این نمایشگاه از تاریخ 13 الی 17 شهریورماه در نمایشگاه بین المللی مشهد برگزار گردید.

ایرانکام را می‌توان بزرگ‌ترین گردهمایی شرکت‌های فناوری از استارتاپ‌های کوچک گرفته تا اپراتورهای مخابراتی دانست. با توجه به اطلاعات مندرج در وب‌سایت برگزار‌کننده این نمایشگاه که البته قسمت‌های مختلف آن همچون قسمت آشنایی، تماس با ما و ... به درستی طراحی نشده‌اند، هدف از برپایی نمایشگاه ایرانکام مشهد موارد زیر عنوان شده است:

  • معرفی و توسعه بازار محصولات و ورود تکنولوژی جدید به این صنعت
  • آشنایی دانشجویان، متخصصین، علاقه‌مندان و عموم مردم با دستاوردهای نوین
  • تعامل میان سازمان‌های دولتی و بخش خصوصی در جهت پیشبرد اهداف مرتبط با IT
  • امکان ارائه توانمندی‌های بخش خصوصی در عرصه فن‌آوری ارتباطات و اطلاعات
  • ارائه اطلاعات گوناگون در زمينه قيمت‌هاى رقابتى در سطح جهاني، آخرين استانداردهاى کيفي، آخرين پيشرفت‌هاى صنعتي، دستاوردهاى پژوهش علمى و ايده‌هاى اقتصادى تکنولوژیکی
  • گسترش مناسبات سياسي و فرهنگى برای انتقال تکنولوژی
  • بالا بردن سطح کمى و کيفى توليد و آشنا ساختن سازندگان داخلی با امکانات و استعدادهاى دیگر کشورها.
  • ایجاد عرصه مناسبی برای جمع‌آوری اطلاعات بازار و ایجاد کانال‌های توزیع و فروش
  • ایجاد فرصتی برای جذب مشتری‌های جدید و بالا بردن وجهه مشارکت‌کنندگان
  • آسان نمودن خرید از طریق شناسایی عرضه‌کنندگان جدید و تحقیق در مورد گزینه‌های مختلف پیش رو برای مدیران آی‌تی
  • سازمان‌دهی و یکپارچگی کلیه فعالیت­های فناوری اطلاعات در خدمت رسانی به مردم
  • معرفی حقوق استفاده‌کنندگان از خدمات و توسعه خدمت‌رسانی به مردم در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات

نمایشگاه مشهد

موارد قابل ارائه در ایرانکام 96” در 23 گروه کلی قابل دسته‌بندی است که کلیات این بخش‌بندی به شرح ذیل می‌باشد: نرم‌افزار و فناوری‌‌های دیجیتال ارتباطات و شبکه شهر هوشمند دولت الکترونیک تجارت و بانکداری الکترونیک اپراتورهای مخابراتی ارائه‌دهندگان خدمات اینترنت، بیسیم و فناوری تجهیزات ذخیره‌سازی اطلاعات، کار با مجموعه داده‌های بزرگ، فضای ابری امنیت اطلاعات ارائه‌دهندگان زیرساختارهای فناوری اطلاعات و ارتباطات مدیریت هوشمند حمل‌و‌نقل شهری وب و هاستینگ خدمات الکترونیک شتاب‌دهنده‌های فناوری ماشین‌های اداری ایده‌های نو در صنعت آی‌تی سخت‌افزار، تجهیزات و لوازم جانبی گوشی‌های همراه و بازی‌های کامپیوتری مؤسسات آموزشی و انتشارات حوزه‌ دیجیتال فناوری‌های نوین چاپ سه بعدی بازاریابی دیجیتالی واقعیت مجازی، واقعیت افزوده، هوش مصنوعی دستگاه‌ها و تجهیزات صدا و تصویر.

نمایشگاه مشهد 2

ایرانکام 96 مشهد در 3 سالن فردوسی، انوری و بهار نمایشگاه بین‌المللی مشهد برگزار شده است. البته بی‌راه نیست اگر بگوییم Mashad expo، صرفاً نام بین‌المللی را یدک می‌کشد و به جز پارکینگ، تهویه مناسب و نور کافی، هیچ‌گونه خدماتی را به بازدید‌کنندگان ارائه نمی‌کند و لااقل در سال‌های اخیر به فروشگاهی بزرگ تبدیل شده تا یک نمایشگاه بین‌المللی!

نمایشگاه مشهد 3

نمایشگاه بین‌المللی مشهد با 65 هکتار زمین در شمال غربی مشهد در مفصل اتصال شهر مشهد به ییلاقات قرار گرفته است. این مجموعه در فعالیت کنونی 3 میلیون بازدیدکننده در سال یکی از مهم‌ترین مراکز اجتماعات در مشهد به شمار می‌رود. این مجموعه علاوه بر تعریف و تأسیس اولین منطقه گردشگری تجاری و معرفی مفهوم گردشگری رویداد و تبیین الزامات گردشگران همایشی و نمایشگاه توانسته نقش مهمی در اقتصاد منطقه شرق کشور و کشورهای همسایه داشته باشد.

نمایشگاه مشهد 7

نمایشگاه مشهد بر اساس استراتژی تدوین‌شده خود چشم‌انداز خود را به عنوان دروازه اقتصادی آسیای میانه حفظ نموده است و با برگزاری نمایشگاه‌های مختلف داخل و خارج کشور این نقش محوری را منحصربه‌فرد نموده است.

نمایشگاه مشهد 4

در بدو ورود به نمایشگاه با بنری مانند تصویر فوق رو به رو خواهید شد که بر روی آن نام غرفه‌ها و مکان قرارگیری آن‌ها درج شده است. هرچند نام این نمایشگاه شهر هوشمند، فناوری یا کامپیوتر است، با این حال فضای داخلی سالن‌ها و حتی راهنمای بازدید‌کننده هیچ‌کدام رنگ فناوری به خود ندیده‌اند.

نمایشگاه مشهد 5

در هنگام ورود به سالن فردوسی که همان ابتدای مسیر حرکت است، غرفه‌ای متعلق به شرکت مخابرات خراسان رضوی قرار گرفته که با به‌کار‌گیری نیروی جوان در پی ارائه سیم‌کارت رایگان به بازدیدکنندگان است. سال نیکو از بهارش پیداست؛ اولین بنری که در هنگام بازدید با آن رو‌به‌رو خواهید شد، دریافت سیم‌کارت رایگان است.

نمایشگاه مشهد 6

البته این خط و مشی صرفاً مختص به شرکت مخابرات و همراه اول نبوده، چرا که ایرانسل و رایتل نیز به همین شیوه و بدون هیچ محصول تشویقی مختص نمایشگاه، صرفاً بر روی ارائه سیم‌کارت رایگان مانور می‌دهند.

نمایشگاه ایرانکام مشهد

به طور کلی گیت ورودی سالن فردوسی توسط همراه اول و یکی از گیت‌های خروجی این سالن توسط ایرانسل احاطه شده است. هرچند همان‌طور که گفته شد، هیچ یک از این دو اپراتور که بایستی پیش قدم در معرفی سرویس‌های جدید مخابراتی باشند، در ایرانکام 96 مشهد محصول، سرویس یا بسته تشویقی خاصی را به بازدید‌کنندگان ارائه نمی‌کردند، با این حال همانند سال‌های پیش، شیوه غرفه آرایی ایرانسل به مراتب از شرکت ارتباطات سیار شکیل‌تر است.

نمایشگاه ایرانکام مشهد

در سالن فردوسی در کنار اپراتورهای تلفن همراه، چند شرکت ارائه‌دهنده اینترنت ثابت همچون شاتل، پیشگامان و مبین نت نیز حضور دارند. به جز چند شرکت ارائه‌دهنده سرویس‌های امنیتی، پروتکل‌های ارتباطی و ارائه دهنده تجهیزات ارتباط داخلی و بیسیم، سایر غرفه‌های موجود در این سال توسط نهادهای دولتی اداره می‌شوند. به عنوان مثال در این سال غرفه شهر هوشمند مشهد توسط شهرداری مشهد برپا شده که با معرفی راهکارهای نوین مدیریت هوشمند شهری، با در نظر گرفتن جوایز هرچند محدود، بازدید کنندگان را به سمت استفاده از روش‌های نوین زندگی مدرن سوق می‌دهد.

نمایشگاه ایرانکام مشهد

شاید بتوان گل سرسبد نمایشگاه امسال را استارتاپ‌هایی دانست که تحت حمایت و همراهی پارک علم و فناوری خراسان در ایرانکام 96 شرکت کرده اند. پارک علم و فناوری خراسان یکی از بزرگ‌ترین و اولین پارک‌های تأسیس شده در ایران است که در شهریور ماه 1381 با تکیه بر تجارب ارزشمند به دست آمده طی 22 سال فعالیت تحقیقاتی در زمینه ایجاد و گسترش فناوری ملی و فراهم شدن زیرساخت‌های مناسب با مصوبه شورای گسترش آموزش عالی فعالیت اجرایی خود را در زمینی به وسعت 40 هکتار در شهر مشهد و در جوار شهرک صنعتی توس آغاز نمود.

نمایشگاه مشهد 8

رسالت راهبردی پارک علم و فناوری خراسان افزایش ثروت در جامعه از طریق تشویق و ارتقاء فرهنگ نوآوری و افزایش قدرت رقابت در میان شرکت‌ها و مؤسساتی است که بر پایه علم و دانش در محیط پارک فعالیت می‌نمایند. برای نیل به این هدف پارک علم و فناوری خراسان مأموریت دارد با ایجاد انگیزش و مدیریت جریان دانش و فناوری در میان دانشگاه‌ها، مراکز تحقیق و توسعه و بخش خصوصی، ایجاد و رشد شرکت‌های نوآور را از طریق مراکز رشد و نیز ایجاد مؤسسات نو از درون مؤسسات باسابقه را تسهیل نماید. همچنین این پارک انواع خدمات، فضاهای کاری و زیرساخت‌های مناسب را به مؤسسات مستقر در پارک ارائه می‌نماید. این مجموعه امسال دست کم 20 استارتاپ که اغلب آن‌ها توسط جوانان خلاق اداره می‌شود را به ایرانکام 96 آورده است. نکته قابل توجه آنکه به نظر می‌رسد رغبت شرکت‌های فرامرزی برای شرکت در این دوره از نمایشگاه ایرانکام مشهد به شدت کاهش یافته است، به طوری که دست کم 20 درصد از سالن فردوسی این نمایشگاه بلااستفاده رها شده است!

نمایشگاه ایرانکام مشهد

در سوی دیگر اگر جز آن دسته از افرادید که با امید به آشنایی با فناوری‌های جدید به این نمایشگاه خواهید آمد، بهتر است در جریان باشید که به جز سالن فردوسی، دو سال دیگر به یک فروشگاه بزرگ تبدیل شده‌اند تا یک نمایشگاه!

نمایشگاه مشهد 10

تأسف و صد تأسف که نمایشگاه کامپیوتر، شهر هوشمند و یا هر نمایشگاهی در مشهد که اسم آن لااقل بویی از فناوری بدهد، در سال‌های اخیر به محلی برای فروش سیم‌کارت، سی‌دی، آنتی‌ویروس با تخفیف و یا استخدام راننده تبدیل شده است. به عنوان مثال در این نمایشگاه غرفه‌ای بزرگ مشغول کار است که خودرو بدون راننده، با راننده و حتی محافظ شخصی به واسطه یک اپلیکیشن اجاره می‌دهد.

نمایشگاه ایرانکام مشهد

در گفتگویی که با یکی افراد حاضر در این غرفه داشتیم، دریافتیم که اجاره بهای یک شبانه روز یک پورش پانامرا بدون راننده دست کم 3 میلیون هزینه بردار است؛ اما اگر در نمایشگاه ایرانکام قرارداد امضا شود، 20 درصد به کاربر ارائه خواهد شد.

نمایشگاه مشهد 11

به هر حال آن‌طور که به نظر می‌رسد، به جز چند غرفه برتر که همگام با موضوع نمایشگاه در آن شرکت کرده اند، مابقی غرفه دارها صرفاً با فکر فروش محصولات خود از سی‌دی و فلش مموری گرفته تا لپ‌تاپ‌های دانشجویی و یا سیستم‌های حضور غیابی که با اثر انگشت کار می‌کنند در این نمایشگاه شرکت کرده اند.

نمایشگاه مشهد 15

امید است این روال در سال‌های آینده تغییر پیدا کند و یا آنکه دیگر نامی از هوشمند سازی یا شهر هوشمند در ابتدای عنوان این گونه نمایشگاه‌ها قرار نگیرد.

نمایشگاه مشهد 9

بهترین استارتاپ‌های ایرانکام 96 از نگاه فیسیت:

آخرین خبر

آخرین خبر محصول موسسه فرهنگی هنری خراسان، رسانه‌ای مستقل و بدون وابستگی به جریان‌های خاص سیاسی است که در چهارچوب قوانین جمهوری اسلامی سعی در اطلاع رسانی دقیق، سریع و شفاف دارد. شما با آخرین خبر در 24 ساعت از شبانه روز می‌توانید از آخرین رویدادهای ایران و جهان مطلع شده و مطالب جذاب، خواندنی و کاربردی را مطالعه کنید. محتوای آخرین خبر در بیش از 23 سرفصل مختلف و متنوع دائماً به‌روزرسانی می‌شود. تلاش ما این است که اگر شما آنلاین باشید، از مهم‌ترین خبرها بر اساس علاقه‌تان در کوتاه‌ترین زمان مطلع شوید.

گیفتی

گیفتی

گیفتی یک استارتاپ خوش ذوق است که هنر را از طریق روش‌های نوین به دست کاربران می‌رساند. گیفتی با ارائه‌ کادو و هدایای خاص، تلاش می‌کند که بهترین محصول و بهترین انتخاب را به شما بدهد. طبق اطلاعات ارائه شده از سوی فرد راهنما، گیفتی یک سرویس ارسال هدایای عروسکی است. البته نقطه قوت این سرویس امکان ساخت عروسک مدنظر بر اساس سلیقه یا عکسی است که شما برای گیفتی ارسال می‌کنید. ارائه خدمات گیفتی در مشهد آغاز شده و به زودی قرار است محصولات آن به سایر شهرهای ایران نیز ارسال شود.

ماش واش

خشک‌شویی آنلاین واش ماش، خشک‌شویی به سبک امروز است. هدف این مجموعه همواره خدمت‌رسانی در کوتاه‌ترین زمان و به ساده‌ترین روش ممکن، اما با بالاترین کیفیت به کمک مدرن‌ترین دستگاه‌های روز دنیا و بهترین مواد شوینده بوده است. در کمترین زمان و بدون نگرانی و درست در زمانی که شما مشغول انجام امور مهم روزانه خود هستید فرایند درخشندگی لباس‌های شما در حال انجام است، همچنین این روش هزینه و انرژی کمتری نسبت به استفاده از لوازم خانگی را در پی خواهد داشت و با در نظر گرفتن متد‌های نوین و به‌روز جهانی در شستشو، آسیب بسیار کمتری به محیط زیست و محل زندگی‌مان وارد خواهد شد.

های سرویس

مجموعه‌ای از خدمات که در کنار یکدیگر قرار گرفته و آسان‌ترین روش‌ها را برای ارسال درخواست خدمات توسط شما در نظر گرفته‌اند. های سرویس با توجه به اصل مشتری مداری و ارتباط موثر با مشتریان خود می‌کوشد که بهترین خدمات را با سرعت بالا، کیفیت بالا، قیمت مناسب و بسیار آسان به مشتریان خود ارائه نماید. شما در هر زمان و مکانی که حضور دارید می‌توانید با اپلیکیشن موبایل و تلفن به‌صورت بسیار آسان درخواست خود را بدون هیچ هزینه‌ای ارسال نمایید.

مستر 2 اپ

نمایشگاه ایرانکام مشهد

با توجه به نیاز روز وب سایت‌های ایرانی جهت انتقال مطالب خود بر روی اپلیکیشن‌های موبایل که امروزه جایی بسیار وسیع در صنعت نرم‌افزار برای خود پیدا کرده است، این گروه تصمیم به طراحی و ساخت این محصول گرفت. پروسه تولید محصولات در حدود یک سال به طول انجامید و در این پروژه تیم حاضر تمام تلاش خود را برای ساخت محصولی بی‌عیب و نقص انجام داده‌اند و یک سال هم به مرحله تولید رسیده است، این پروژه دائماً در حال آپدیت و به‌روزرسانی است و تیم پروژه در به‌روزرسانی‌های مستمر با توجه به نیاز وب مسترها به امکانات و ویژگی‌های آن اضافه می‌کنند.

سایت سل

شما تازه وارد دنیای کسب و کار شده‌اید یا به فکر توسعه بازار فعالیت‌ها و خدمات خود هستید و می‌خواهید در همه جا و همه حال با مشتریانتان در ارتباط باشید. در جستجوی یک دفتر کار هستید تا هم امکان حفظ ارتباط شما با مشتریان برقرار باشد و هم هزینه‌های آن با بودجه شما مطابقت کند! یا اینکه در شهرستان یا خارج از کشور هستید و همیشه آرزوی داشتن یک دفتر کار در تهران و تلفن با پیش شماره ۰۲۱ را داشته‌اید! تمام این خواسته‌ها را می‌شود با دریافت یکی از سرویس‌های دفتر مجازی سایت سل برآورده کرد.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر