7 ویژگی که گلکسی نوت 8 را به بهترین گوشی ساخت سامسونگ تبدیل کرده است

7 ویژگی که گلکسی نوت 8 را به بهترین گوشی ساخت سامسونگ تبدیل کرده است

پرواضح است که سامسونگ تمام تلاش خود را برای تولید گوشی هوشمندی که بتواند بر روی فروش آیفون 8 تأثیر گذار باشد و هم تجربه تلخ نوت 7 را از ذهن هواداران این برند پاک کند، به کار گرفته است. قابلیت‌های به‌روز شده در این محصول آن‌طور که انتظار می‌رفت محسوس نبود و در سوی دیگر تعیین قیمت نزدیک 1000 دلاری، کمی آدم را برای خرید آن به فکر فرو می‌برد. به هر حال ما در ادامه بار دیگر به بررسی قابلیت‌های منحصر به فرد نوت 8 خواهیم پرداخت که می‌تواند بر تصمیم شما برای صرف هزینه مذکور تأثیر گذار باشد.

پرواضح است که سامسونگ تمام تلاش خود را برای تولید گوشی هوشمندی که بتواند بر روی فروش آیفون 8 تأثیر گذار باشد و هم تجربه تلخ نوت 7 را از ذهن هواداران این برند پاک کند، به کار گرفته است. قابلیت‌های به‌روز شده در این محصول آن‌طور که انتظار می‌رفت محسوس نبود و در سوی دیگر تعیین قیمت نزدیک 1000 دلاری، کمی آدم را برای خرید آن به فکر فرو می‌برد. به هر حال ما در ادامه بار دیگر به بررسی قابلیت‌های منحصر به فرد نوت 8 خواهیم پرداخت که می‌تواند بر تصمیم شما برای صرف هزینه مذکور تأثیر گذار باشد.

نمایشگر بزرگ‌تر نسبت به سری گلکسی اس 8

به کار گیری نمایشگرهای بدون حاشیه در سال 2017 به یک استاندارد در میان گوشی‌های بالا رده تبدیل شده است. گلکسی نوت 8 نیز از نمایشگری 6.2 اینچی لبه خمیده بهره می‌برد. این نمایشگر ارائه کننده وضوح 1440 در 2960 پیکسل است که نرخ تراکم پیکسلی 529ppi را به وجود آورده است. شاید جالب باشد که بدانید سامسونگ در 3 سال گذشته در تمامی پرچم‌داران سری گلکسی اس و نوت خود از پنلی با همین مشخصات استفاده کرده است. البته پنل به کار رفته در این محصول به عنوان یک قابلیت منحصر به فرد از فناوری اچ دی آر 10 پشتیبانی می‌کند. به طور دقیق، نمایشگر این محصول تنها 2 اینچ از مدل گلکسی اس 8 پلاس بزرگ‌تر است که کار با قلم را لذت بخش تر می‌کند.

ویژگی‌های اولین دوربین دوگانه سامسونگ

گلکسی نوت 8 دوربین

همان‌طور که میدانید، گلکسی نوت 8 اولین گوشی مجهز به دوبین دوگانه ساخت سامسونگ است. این دوربین از دو سنسور 13 مگاپیکسلی به چینش افقی بهره می‌برد که به عنوان یک قابلیت منحصر به فرد به لرزشگیر اپتیکال تجهیز شده است. سنسور عادی همانند سنسورهای به کار رفته در دوربین‌های گلکسی اس 8 و گلکسی اس 7 است. سنسور دوم همانند سنسور عادی 12 مگاپیکسلی با بزرگی 1/3.4 بوده و گشودگی دریچه دیافراگم آن f/2.4 در نظر گرفته شده است. اندازه و دیافراگم سنسور تله فوتو از نمونه آن در آیفون 7 پلاس بزرگ‌تر هستند. کمپانی کره‌ای مدعی شده که اولین دوربین دوگانه‌ای را ارائه کرده که هر دو لنز آن از قابلیت ثبت اپتیکال تصویر پشتیبانی می‌کنند. علاوه بر این، هر دو سنسور به فنّاوری Dual Pixel سامسونگ و فوکوس خودکار تشخیص فاز و توانایی بزرگنمایی اپتیکال تا 2 برابر مجهز هستند. نکته قابل توجه دیگر آنکه، رابط کاربری این دوربین قابلیت‌های شخصی سازی زیادی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد؛ به عنوان مثال کاربران می‌توانند میزان تاری تصویر در هنگام ثبت تصاویر پرتره را تنظیم کرده و یا آنکه از قابلیت فوکوس زنده استفاده کنند. این ویژگی به کاربر اجازه می‌دهد که عکس‌هایی با افکت بوکه را ثبت کند. سیستم کارکرد این دوربین همانند سایر مدل‌های رایج بوده، به طوری که یک لنز وظیفه ثبت تصاویر رنگی را بر عهده داشته و دیگری به صورت پرتره یا سیاه سفید کار می‌کند. سامسونگ همچنین به کاربران این امکان را می‌دهد تا میزان تاری تصویر در حالت پرتره را خود انتخاب کنند؛ بنابراین شما می‌توانید مناسب‌ترین انتخاب را برای هر تصویر خود داشته باشید.

رابط کاربری بهینه‌تر

گلکسی نوت 8 رابط کاربری

شاید بتوان گفت رابط کاربری دستگاه در مقایسه با موارد دیگر، بیشترین جهش را داشته است. مهندسان سامسونگ در توسعه “Samsung Experience” بسیار موفق عمل کرده و محیطی زیبا را پیش روی کاربران قرار داده‌اند. در نتیجه، احتمالا دلیل سامسونگ برای استفاده از نام خود روی این سیستم نرم افزاری مشخص خواهد شد. در سوی دیگر استفاده از قلم اس پن در محیط کاربری نوت 8 بسیار راحت شده، به طوری که حتی در صفحات داخلی نیز میتوان با یک کلیک اسکرین شات گرفت و آنها را ویرایش کرد.

قدرت سخت افزاری فراتر از نیاز کنونی

نوت 8 نیز به عنوان یک پرچم‌دار نیمه دومی 2017 از تراشه اسنپ‌دراگون 835 بهره برده، با این حال طبق یک سنت دیرینه سامسونگ مدلی را هم به تراشه سری اگزینوس تجهیز می‌کند که در بازار کشورهای آسیایی و اروپایی عرضه خواهد شد. گلکسی نوت 8 به عنوان قدرتمندترین گوشی ساخت شرکت سامسونگ به حافظه رم 6 گیگابایتی و حافظه داخلی 256 گیگابایتی تجهیز شده است. به ضرس قاطع می‌توان گفت که به کار گیری از تراشه‌های مذکور در کنار 6 گیگابایت حافظه رم می‌تواند برای اجرای سنگین‌ترین اپلیکیشن‌ها و بازی‌های کنونی مناسب باشد و حال آنکه ممکن است تا آینده‌ای نزدیک ارتقا سخت افزاری این مدل لزومی نداشته باشد.

طراحی منحصر به فرد

نوت 8 طراحی

همچون سال‌های گذشته، شاهد به کار گیری بدنه‌ای شیشه‌ای با فریم فلزی در پرچم‌دار جدید سامسونگ هستیم که در دست گیری یک گوشی لوکس را به کاربر القا خواهد کرد. البته طراحی گلکسی نوت 8 صد در صد ایده آل نیست، چرا که به عنوان مثال کماکان شاهد استفاده از سنسور اثر انگشت در کنار سنسورهای دوگانه دوربین هستیم که برای بسیاری می‌تواند مشکل ساز شده و باعث اشتباه گرفتن آن‌ها شود؛ انتظار داریم که سامسونگ سال آینده سنسور اثر انگشت پرچم‌داران خود را به زیر نمایشگر انتقال دهد.

باتری‌ که یک روز می‌تواند کاربر را همراهی کند

دلیل کاهش عمر باتری سامسونگ گلکسی نوت 8 در ادامه کاهش ظرفیت آن، نیاز به طراحی متفاوت دستگاه در مقایسه با گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس است. سامسونگ ناچار بود برای تعبیه محل قرارگیری S Pen، کمی از فضایی که در دستگاه‌های عادی تماماً به باتری تعلق دارد را به آن اختصاص دهد. هرچند عوامل مختلفی بر روی عمر شارژ باتری یک گوشی تأثیر گذار هست، با این حال برآورد می‌شود که باتری گلکسی نوت 8 دست کم یک روز کاربر عادی را می‌تواند همراهی کند.

قیمت بسیار بالا

نوت 8 قیمت

شاید بیراه نباشد که این بخش را جزو ویژگی‌ها ندانیم. گلکسی نوت 8 گران‌قیمت‌ترین گوشی سامسونگ و یکی از گران‌قیمت‌ترین مدل‌های غیر لوکس بازار است. هیچ کس منکر قابلیت‌های ویژه این گوشی نمی‌شود، اما اختلاف قیمت 200 دلاری آن نسبت به گلکسی اس 8 پلاس منطقی به نظر می‌رسد؟ شاید تنها تفاوت نوت 8 نسبت به اس 8 پلاس را بتوان دوربین دوگانه و بهره‌مندی از قلم اس پن دانست. به نظر شما هزینه 4 میلیون تومانی برای خرید یک گوشی با این ویژگی‌ها منطقی به نظر می‌رسد؟

منبع خبر: phonearena


1 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

naasr

پنج‌شنبه, 23 شهریور 1396

بزرگترین ضعف این گوشیهای سامسونگ باطری آن هست که کیفیت پایینی داره اینهمه در زمینه بقیه قطعات مثل دوربین و رم و سی پی یو و صحفه نمایش نوآوری انجام میشه اما برای باطری هنوز همون تکنولوزی 15 سال پیشه دو ساعت با گوشی کار کنی باطری تمومه اگه هم به شارژر وصلش کنی و باهاش کار کنی سه روزه باطری خراب میشه

پاسخ

ثبت نظر