چگونه متوجه شویم که چه دستگاه‌هایی به وای فای ما متصل هستند

چگونه متوجه شویم که چه دستگاه‌هایی به وای فای ما متصل هستند

در دنیای کنونی، اینترنت به یکی از اجزای جدایی‌ناپذیر زندگی بیشتر ما تبدیل شده است. در این بین استفاده از وای فای، بیشتر از اتصالات سیمی موردتوجه کاربران قرار گرفته است. اما استفاده از شبکه‌های وای فای در کنار محبوبیت بیشتر، همیشه مشکلات امنيتی و هک را برای کاربران به دنبال داشته است و همواره کاربران وای فای به دنبال راهی برای حفظ امنیت آن هستند. یکی از روش‌هایی که با استفاده از آن می‌توانید امنیت وای فای خود را بهبود ببخشید، استفاده از برنامه‌هایی است که تعیین می‌کند چه کسانی به شبکه وای فای شما متصل هستند. در ادامه قصد داریم یکی از بهترین نرم‌افزارهای موجود در این دسته را به شما معرفی کنیم. با فیسیت همراه باشید.

GlassWire

این برنامه یک سیستم امنیتی و فایروال است که خیلی سریع و ساده لیست دستگاه‌هایی که به شبکه وای فای شما متصل هستند را نمایش می‌دهد. اما این تنها کاربرد این برنامه نیست. GlassWire از طریق یک گراف جالب و زیبا میزان پهنای باند مصرفی هر یک از دستگاه‌ها و حتی برنامه‌هایی که هر دستگاه استفاده می‌کند را مشخص می‌کند. جالب‌تر اینکه اگر برنامه‌ای در این بین بخواهد تغییری ایجاد کند یا سعی کند درایوری را نصب کند، این اقدامات به صورت نوتیفیکیشن نشان داده می‌شود.

نمایی از برنامه GlassWire

نمایی از برنامه GlassWire

و اما مهم‌ترین و مفیدترین ویژگی این برنامه، کاربر به صورت دستی می‌تواند برنامه را به نحوی تنظیم کند که اگر دستگاه جدیدی بخواهد به وای فای وصل شود، به او اطلاع داده شود.

نسخه رایگان برنامه GlassWire که امکانات معمولی را برای کاربر فراهم می‌کند را می‌توانید از این لینک دریافت کنید اما نسخه پیشرفته‌تر این برنامه که امکانات مانیتورینگ را در دسترس کاربر قرار می‌دهد را می‌توانید تنها با پرداخت 49 دلار دریافت کنید.

آيا شما تجربه استفاده از برنامه‌ی مشابهی را داشته‌اید؟ تجربيات خود را با ما به اشتراک بگذاريد.

برای اینکه از تمامی اخبار در اولین فرصت مطلع شوید با کانال تلگرام ما با آی دی faceitmag@ همراه باشید.  

منبع خبر: howtogeek


1 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

hamid

شنبه, 31 خرداد 1399

ممنون :)

پاسخ

ثبت نظر