8 دلیلی که آیفون 8 ارزش خرید بیشتری نسبت به آیفون 10 دارد

8 دلیلی که آیفون 8 ارزش خرید بیشتری نسبت به آیفون 10 دارد

آیفون 8 و آیفون 8 پلاس نسل را می‌توان نسخه ارتقا یافته آیفون 7 و 7 پلاس دانست. البته شرکت اپل به مناسبت دهمین سال تولید گوشی آیفون، مدلی با نام آیفون 10 را هم امسال معرفی کرده که با قیمتی به مراتب بیشتر از دو مدل دیگر به بازار عرضه خواهد شد. ما در این به 9 دلیل موثق قصد داریم که صرف هزینه بیشتر برای خرید آیفون 10، به معنای برتری صددرصدی این مدل نسبت به آیفون 8 نیست.

آیفون 8 و آیفون 8 پلاس نسل را می‌توان نسخه ارتقا یافته آیفون 7 و 7 پلاس دانست. البته شرکت اپل به مناسبت دهمین سال تولید گوشی آیفون، مدلی با نام آیفون 10 را هم امسال معرفی کرده که با قیمتی به مراتب بیشتر از دو مدل دیگر به بازار عرضه خواهد شد. ما در این به 9 دلیل موثق قصد داریم که صرف هزینه بیشتر برای خرید آیفون 10، به معنای برتری صددرصدی این مدل نسبت به آیفون 8 نیست.

آیفون 8 نیز از شارژر بی‌سیم پشتیبانی می‌کند

آیفون 10

توجه داشته باشید که ما در این مطلب قصد نداریم ویژگی‌های آیفون 8 را مرور کنیم، اما می‌خواهیم نشان دهیم که در ازای خرید آیفون 10، چه چیزهایی بیشتر از آیفون 8 در اختیارتان قرار خواهد گرفت. از آنجا قیمت آیفون 10 به مراتب از مدل دیگر است، پس تشابه قابلیت‌ها یک نمره منفی برای آیفون 10 محسوب می‌شود، چراکه توجیه خوبی برای بسیاری از کاربران خواهد بود تا آیفون 8 را انتخاب کنند.

به عنوان مثال هر 3 گوشی آیفون 2017 (آیفون 8، 8 پلاس و 10) از شارژرهای وایرلس تحت استاندارد QI پشتیبانی می‌کنند. البته از آنجا که محصولات اپل همیشه وقت با فناوری‌های همه‌گیر سازگاری نداشته‌اند، این شرکت چندین پد شارژ بی‌سیم Qi متفرقه را معرفی کرده است و اگر می‌خواهید از شارژ سریع بهره‌مند شوید نیز شما باید هزینه‌ای بین 25 الی 75 دلار را برای خرید یک کابل لایتنینگ به یواس‌بی سی و یک شارژر یواس‌بی سی انجام دهید. این یکی دیگر از دلایلی است که نشان می‌دهد خریدن آیفون 8 نیز می‌تواند امکانات جدید یکسان با آیفون ایکس را در اختیار شما قرار دهد. ناگفته نماند شارژر بی‌سیم اختصاصی این شرکت با نام AirPower‌ تا سال آینده میلادی به بازار عرضه نخواهد شد.

ریسک‌پذیری کمتر تاچ آی دی نسبت به فیس آی دی

تمامی گوشی‌های ساخت شده از سال 2015 به بعد شرکت اپل به سنسور اثر انگشت تاچ آی دی مجهز شده‌اند. این قطعه نه تنها می‌تواند به شکل بیومتریک به عنوان کلیدی برای ورود به محیط کاربری عمل کند، بلکه می‌توان از آن برای احراز هویت در جهت پرداخت با سرویس اپل پی نیز استفاده کرد. تاچ آی‌دی عنصری شناخته شده است، اما هنوز مشخص نیست فیس آی‌دی که در آیفون ایکس جایگزین تاچ آی‌دی شده است چگونه عمل خواهد کرد. اپل مانورهای تبلیغاتی زیادی را برای معرفی فیس آی‌دی داده است. به طور مثال ساکنین کوپرتینو ادعا می‌کنند آن را کمتر می‌توان نسبت به تاچ آی‌دی فریب داد، می‌تواند در تاریکی عمل کند و می‌تواند تغییرات چهره‌ی شما را درک کند؛ اما ما هنوز نمی‌دانیم در دنیای واقعی و وقتی که میلیون‌ها کاربر از فیس آی‌دی اپل استفاده می‌کنند، عملکرد آن چگونه خواهد بود. تکنولوژی لغزش ناپذیر نیست و غیر ممکن است بخواهیم در مورد عملکرد آن پیش‌بینی کنیم. شما با انتخاب آیفون 8، دیگر ریسک فیس آی‌دی را به جان نخواهید خرید.

دوربینی با مشخصات یکسان

دوربین آیفون 8

آیفون 8 پلاس همچون آیفون 10 از دوربینی دوگانه 12 مگاپیکسلی استفاده می‌کند که به صورت افقی در پشت گوشی دیده می‌شود. دو دوربین آیفون 10 و 8 دیافراگمی به قطر f/1.8 و f/2.4 دارند. از دیگر ویژگی‌های دوربین آیفون ایکس می‌توان به پردازش پیکسل پیشرفته، ثبت گسترده رنگ‌ها، فوکوس خودکار سریع‌تر و تصاویر HDR بهتر اشاره کرد. دوربین آیفون ده می‌تواند ویدیوهایی 4K با نرخ فریم 60 ضبط کرده و حتی توانایی این را دارد که با رزولوشن 1080p ویدیوهایی اسلوموشن با نرخ فریم 240 ثبت کند. تنها تفاوت دوربین‌های پشتی آیفون 8 پلاس با آیفون 10، در واقع تجهیز مدل گران قیمت‌تر به یک تثبیت کننده اپتیکال تصویر برای هر دو لنز واید و تله فوتو است در جهت ارائه تصاویری شفاف‌تر، به خصوص در شرایط نوری تاریک است.

البته این تشابه تنها مختص به دوربین اصلی نیست، چراکه بر روی کاغذ، دوربین سلفی هر دو مدل آیفون 8 و آیفون 10 قادر هستند تصاویری با کیفیت یکسانی ثبت کنند. بر این اساس هر دو مدل از دوربین 7 مگاپیکسلی سلفی بهره می‌برند که گشودگی لنز آن‌ها f/2.2 است و قادر به فیلم‌برداری با کیفیت 1080p هستند. البته در آیفون 10 برای اولین بار، حالت پرتره در دوربین سلفی نیز فعال شده است. در این حالت، دوربین جدید TrueDepth قادر است سوژه را از پس‌زمینه‌ تصویر جدا و افکت بوکه یا افکت‌های نورپردازی را روی تصویر اعمال کند.

لوازم جانبی یکسان با آیفون 7 و 7 پلاس

ابعاد آیفون 8 و آیفون 8 پلاس اپل بسیار نزدیک به نسل پیشین خود یعنی آیفون 7 و آیفون 7 پلاس است. این گوشی‌های جدید اندکی سنگین‌تر شده‌اند و به میزان بسیار کمی قد، ارتفاع و عمق آن‌ها تفاوت کرده است که خوشبختانه این تفاوت کمتر از یک میلی‌متر است و شما می‌توانید همچنان قاب گوشی‌های قدیمی آیفون 7 و آیفون 7 پلاس خود را بر روی این دو محصول نیز استفاده کنید. در آن سمت ابعاد آیفون ایکس اپل کاملا متفاوت‌تر از هر آیفون دیگری است، بنابراین شما باید قاب قدیمی گوشی‌تان را کنار گذشته و برای محافظت از گوشی گران قیمت خود هزینه‌ی اضافی را متحمل شوید.

نمایشگری کامل و بدون بریدگی

نمایشگر آیفون 10

این پاراگراف را نمی‌توان یک نقص آیفون 10 یا یک برتری برای آیفون 8 بدانیم، بلکه باید بسیار سخت گیرانانه باشیم تا آن را جزو گزینه‌های این مطلب حساب کنیم. اینکه نمایشگری بدون حاشیه را دوست داشته باشید یا همچنان طراحی سنتی آیفون را بپسندید، امری بسیار شخصی است، اما به عقده بسیاری از افراد، قسمت قرار گیری سنسورهای فیس آی‌دی، قسمتی از نمایشگر آیفون 10 را بلا استفاده کرده است. هرچند آیفون 8 و 8 پلاس همچنان از نمایشگرهای LCD استفاده می‌کنند، اما پنل به کار رفته در آن‌ها قسمت بریده شده‌ای ندارد.

موجودی مناسب

آیفون 8 و 8 پلاس آیفون دست کم یک هفته هست که در سطح گسترده‌ای به بازارهای جهانی عرضه شده‌اند. فارغ از آنکه امسال خبری از تشکیل صف‌های طولانی در پشت درب فروشگاه های اپل استور برای خرید این محصولات نبود، هر دو گوشی مذکور به تعداد بالایی در فروشگاه های اپل تعبیه شده بودند و هیچ یک از علاقه‌مندان دست خالی به خانه باز نمی‌گردد؛ اما این شرایط برای آیفون 10 به گونه دیگر رقم خورده است. جدا از آنکه هنوز آیفون 10 به بازار عرضه نشده، پیش‌بینی می‌شود که اپل توانایی تامین موج اول سفارش این محصول را نخواهد داشت و پیش خرید کنندگان، حداقل 1 الی 2 هفته دیرتر گوشی خود را دریافت خواهند کرد.

هر دو گوشی آیفون 10 و آیفون 8 از یک نوع پردازنده استفاده می‌کنند

آیفون 8 پلاس

علی‌رغم آنکه آیفون 10 با قیمتی به مراتب بیشتر از آیفون 8 و 8 پلاس به بازار عرضه خواهد شد، با این حال شرکت سازنده برای ترغیب کاربران به خرید تمامی آیفون 2017، در تمامی آن‌ها از یک نوع پردازنده استفاده کرده است. بر این اساس آیفون‌های جدید اپل به تراشه شش هسته‌ای A11 تجهیز شده‌اند که نسبت به مدل قبلی 25 درصد سریع‌تر کار می‌کند. البته این پردازنده در حالت 4 هسته‌ای، 70 درصد سریع‌تر از A10 کار می‌کند و در سوی دیگر واحد پردازش گرافیکی آن نیز دست کم 30 درصد سریع‌تر از نمونه استفاده شده در A10 قادر است فعالیت کند. اپل تراشه جدید خود را برای پردازش بازی‌های سه بعدی و همچنین پشتیبانی بهتر از پلتفرم Metal 2 بهبود داده است.

البته ناگفته نماند که آیفون 10 از تراشه هوش مصنوعی جدیدی نیز بهره می‌برد که وظیفه تحلیل اطلاعات جمع آوری شده توسط سنسورهای فیس آی‌دی را بر عهده دارد. فارغ از این ویژگی، هر سه مدل به آخرین نسخه از پلتفرم اپل تجهیز شده‌اند و این یعنی آنکه در یک سطح از ویژگی‌های iOS 11 بهره می‌برند.

قیمت ارزان‌تر

قیمت ارزان‌تر آیفون 8

مهم‌ترین استدلالی که با توجه به موارد فوق می‌تواند ثابت کند که آیفون 8 ارزش خرید بیشتری نسبت به آیفون 10 دارد، قیمت عرضه آن است. بر این اساس آیفون 8 و 8 پلاس به ترتیب با قیمت 699 دلار، 799 دلاری به بازار عرضه شده‌اند، حال آنکه مدل پایه آیفون 10 دارای برچسب قیمتی 1000 دلاری است؛ تصمیم نهایی با شما!

منبع خبر: businessinsider


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر