طراحی DropBox به طور کلی تغییر کرد

طراحی DropBox به طور کلی تغییر کرد

شاید اولین چیزی که باعث شناخته شدن نام تجاری یک کمپانی، وب‌سایت، سرویس و ... می‌شود، لوگو آن باشد و از لوگو شاید اولین چیزی که به چشم کاربر می‌آید و او را تحت تأثیر قرار می‌دهد، رنگ‌های استفاده‌شده در لوگو باشد حتی مهم‌تر از طراحی آن. به همین دلیل انتخاب رنگ مناسب با اهداف و مأموریت‌های کمپانی و رنگی که کاربر را درگیر کرده و در ذهن او بماند، بسیار اهمیت دارد.

به همین منظور تیم توسعه‌دهنده سرویس کاربردی دراپ باکس (dropBox) تغییراتی چشمگیر در طراحی لوگو و واسط کاربری این سرویس اعمال کرده‌اند. قبلاً در لوگو این سرویس تنها از رنگ‌های سفید و آبی استفاده می‌شد اما حالا از ترکیب‌های مختلف رنگی استفاده می‌شود و بعلاوه طراحی لوگو هم تغییر کرده است و از آن حالت جعبه خالی خارج شده است به نحوی که برخی از ابعاد حذف شده است.

این تغییر رنگ لوگو اقدامی انقلابی از سوی دراپ باکس (dropBox) است زیرا تمام کمپانی‌های رقیب مانند icloud و googledrive و ... از طیف‌های مختلف رنگ آبی در لوگو و طراحی واسط کاربری خود استفاده می‌کنند.

استفاده از رنگ آبی در طراحی لوگو رقابای اصلی دراپ باکس

استفاده از رنگ آبی در طراحی لوگو رقابای اصلی دراپ باکس

شاید این تغییر لوگو واقعاً لازم بود زیرا پس از گذشت 10 سال مأموریت دراپ باکس (dropBox) با تغییرات زیادی همراه بوده است، در ابتدا از دراپ باکس تنها برای همگام‌سازی فایل‌ها به صورت آنلاین استفاده می‌شد اما حالا دراپ باکس به مرحله‌ای رسیده است که می‌توانند تیم‌های کاری را هم با هم همگام‌سازی کند. به همین جهت لوگو و طراحی آن به نحوی تغییر کرده است که اهداف و کارکرد دراپ باکس را به بهترین شکل ممکن معرفی کند و نشان بدهد که دراپ باکس تنها محلی برای نگهداری فایل‌های کاربران نیست بلکه مکانی است برای به اشتراک‌گذاری ایده‌ها و همگام‌سازی تیم‌ها. به همین دلیل لوگو و واسط رنگ‌های و تصاویر جذاب به نحوی کنار هم قرار گرفته‌اند که این حس را به کاربر الهام کند و بیش از پیش در ذهن کاربر ماندگار شود.

استفاده از رنگ‌ها و تصاویر مختلف و متضاد کنار یکدیگر به نحوی القاکننده تفکرات و ایده‌های مختلف است و توانایی ایده پردازی و استفاده از روش‌های جدید و متفاوت را به نمایش می‌گذارد.

ترکیب رنگ لوگو و پس‌زمینه هم به نحوی غیرمنتظره و پویا انتخاب می‌شود که با توجه به موقعیت تغییر می‌کند.

ترکیب رنگ‌های مختلف لوگو دراپ باکس

ترکیب رنگ‌های مختلف لوگو دراپ باکس

تیم توسعه‌دهنده دراپ باکس اعلام کرده است که هدف اصلی آن‌ها از این تغییرات ایجاد محیطی است که انرژی در آن جریان داشته باشد برای این تغییر ماه‌ها و سال‌ها برنامه ریزی کرده‌اند. از آن جایی که این طراحی جدید دراپ باکس اقدامی انقلابی است که می‌توانند تأثیرات مثبت و منفی بر کاربران داشته باشد. باید منتظر بمانیم تا ببینیم که آیا درک کاربران از طراحی جدید با اهداف گروه توسعه‌دهنده دراپ باکس در یک راستا است یا خیر.

برای اینکه از تمامی اخبار در اولین فرصت مطلع شوید با کانال تلگرام ما با آی دی faceitmag@ همراه باشید.  

منبع خبر: theverge


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر