مایکروسافت اج بهترین مرورگر برای جلوگیری از حملات فیشینگ

مایکروسافت اج بهترین مرورگر برای جلوگیری از حملات فیشینگ

امروزه در محیط آنلاین با وجود انجام فعالیت‌هایی مانند استفاده از کارت‌های بانکی و پرداخت‌های آنلاین و...، امنیت به یکی از مهم‌ترین مسائل تبدیل شده است. یکی از حملات محبوب هکرها که قربانیان زیادی هم گرفته است و امنیت کاربران را در این فضا با مشکل مواجه کرده است، فیشینگ (Phishing) است.

فیشینگ (Phishing) حمله‌ای که در آن هکر با طراحی وب‌سایتی دقیقاً مشابه با وب‌سایت اصلی و تنها با تفاوت بسیار کوچکی در آدرس (URL) آن که به راحتی و سادگی برای کاربر قابل شناسایی نیست، اطلاعات کلیدی کاربر مانند رمزهای عبور، شماره‌های بانکی و ... را به دست می‌آورد و حساب‌های او را هک می‌کند.

برخلاف بسیاری از تهدیدهای امنیتی که با استفاده از سیستم‌عامل و نرم‌افزارهای امنیتی مانند فایروال و آنتی‌ویروس قابل جلوگیری هستند، حملات فیشینگ (Phishing) تنها به مرورگر (Browser) و درکی که کاربر از صفحه وب دارد، مربوط است و اینکه کاربر و مرورگر بتوانند آدرس‌های تقلبی (Fake URL) را تشخیص بدهند و بلاک کنند.

برای جلوگیری از این حمله انتخاب مرورگر (Browser) مناسب می‌تواند بسیار کارساز باشد. انتخاب مرورگر مناسب مانند انتخاب سیستم‌عامل پیچیده نیست که تنها با انتخاب یکی از گزینه‌ها نتوانید از بقیه استفاده کنید. مسلماً شما هم تنها از یک مرورگر روی سیستم خود استفاده نمی‌کنید.

محبوب‌ترین مرورگر در بین کاربران، مرورگر گوگل کروم است که رتبه اول در بین مرورگرها را به خود اختصاص داده است. بعد از کروم، فایرفاکس بهترین مرورگر پیش رو است که با ارائه نسخه جدید خود با نام کوانتوم، قوی‌تر از قبل به میدان رقابت آمده است. همه چیز درباره نسخه جدید مرورگر فایرفاکس را می‌توانید از این لینک بخوانید.

اما مرورگر مایکروسافت اج که به اندازه دو مرورگر قبلی محبوب نیست در زمینه جلوگیری از حملات فیشینگ بهتر از دو مرورگر کروم و فایرفاکس عمل کرده است. بنا به تحقیقاتی که از طرف کمپانی سایبر سکیوریتی انجام شده است، مرورگر مایکروسافت اج بهترین مرورگری است که می‌تواند حملات فیشینگ را تشخیص داده و از آسیب دیدن کاربر جلوگیری کند.

در این تحقیق 1136 لینک مشکوک طی 23 روز در مرورگرهای کروم، فایرفاکس و مایکروسافت اج مورد آزمایش قرار گرفت. در این تحقیق فایرفاکس توانست 61.1 درصد از این لینک‌های مشکوک را شناسایی و بلاک کند. مرورگر کروم 74.6 درصد از لینک‌ها را شناسایی کرد و به عنوان بهترین مرورگر توانست 92.3 درصد از این لینک‌ها را شناسایی و بلاک کند و رتبه اول را به دست آورد.

مدیر ارشد آزمایشگاه NSS، جیسون بروینیک در این زمینه گفته است که مرورگرهای وب رابط اصلی برای استفاده اطلاعات در اینترنت هستند و به طبع درگاه اصلی ورود هکرها. به همین دلیل انتخاب مرورگری امن می‌تواند کمک زیادی به امنیت کاربر در فضای مجازی داشته باشد.

اگرچه حملات فیشینگ یکی از هزاران حمله موجود در فضای مجازی است اما نباید تعداد زیاد قربانی‌های آن را نادیده گرفت. به همین دلیل با شرایطی که مرورگر مایکروسافت اج در رتبه‌بندی مرورگرها دارد، امنیت آن در برابر حملات فیشینگ می‌تواند باعث محبوبیت بیشتر این مرورگر شده و اج را در جایگاهی بهتر از قبل قرار دهد.

برای اینکه از تمامی اخبار در اولین فرصت مطلع شوید با کانال تلگرام ما با آی دی faceitmag@ همراه باشید.  

منبع خبر: makeuseof


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر