همه‌ی شبکه‌های وای فای در معرض خطر هک قرار گرفته‌اند

همه‌ی شبکه‌های وای فای در معرض خطر هک قرار گرفته‌اند

با نفوذ اینترنت در بین مردم و استفاده گسترده از آن برای بسیاری از امور روزمره، یکی از مهم‌ترین مسائلی که باید به آن توجه شود، حفظ امنیت کاربران است. یکی از مهم‌ترین اقداماتی که در زمینه حفظ امنیت کاربران باید انجام می‌شد، انتخاب روشی مناسب برای رمزنگاری مودم وای فای بود.

همیشه در مودم روترها برای رمزنگاری وای فای از روش‌های مختلفی که از ترکیب استانداردها و پروتکل‌های رمزنگاری ساخته می‌شود، استفاده می‌کنیم. تاکنون امن‌ترین روش، استفاده از پروتکل WAP2 بود که تقریباً 13 سال از عرضه آن می‌گذرد. تمامی اطلاعات درباره انواع مدل‌های رمزنگاری و تفاوت‌ها و برتری‌های هر یک را از این لینک بخوانید.

حالا بر اساس حمله‌ی اخیری که در این مورد صورت گرفته و KRACK (مخفف عبارت Key Reinstallation Attacks) نام دارد، اطلاعاتی منتشر شده است که از ناامنی و قابل هک بودن امن‌ترین روش رمزنگاری در مودم روترهای وای فای، استاندارد WPA2، خبر می‌دهد. بنا به این اطلاعات هکرهایی که در محدوده فیزیکی خانه یا محل کار شما باشند به راحتی می‌توانند پسورد وای فای شما را به دست بیاورند و از فعالیت‌های شما در محیط اینترنت مطلع شوند البته به شرط اینکه از وب‌سایت‌های ناامن که از استاندارد HTTPS بهره نمی‌برند استفاده کنید.

اگرچه ممکن است دقیقاً همین حالا دستگاه شما هک نشود اما تا زمانی که شرکت سازنده مودم روترتان آپدیت امنیتی را ارائه ندهد، در معرض خطر هک قرار دارد. به همین دلیل پیشنهاد می‌شود که هنگام وب گردی حتماً از وب‌سایت‌های امن و در صورت امکان از یک VPN برای امنیت بیشتر و گمنامی در اینترنت استفاده کنید؛ اما باز هم اطلاعاتی که به صورت ساده ارسال می‌شود مانند بارگذاری فیلم‌های دوربین امنیتی در فضای ابری، می‌تواند در معرض سو استفاده قرار بگیرد.

هنوز اطلاعات زیادی درباره این مشکل امنیتی در دست نیست اما هرگاه جزییات کامل آن منتشر شد آن را با شما به اشتراک می‌گذاریم.

برای اینکه از تمامی اخبار در اولین فرصت مطلع شوید با کانال تلگرام ما با آی دی faceitmag@ همراه باشید.

منبع خبر: thenextweb


3 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ma7200

سه‌شنبه, 25 مهر 1396

تمام رمز مثل آب خوردن هک میشن من یه رمز 30 کاراکتری که ترکیبی از کلمات و حروف و فاصله و ... بود گذاشتم زیر 30ثانیه هک شد
خلاصه مجبور شدن mac addres گوشی ها ولپ تاپ رو به مودم بدم تا فقط این ها بتونن وصل بشن

پاسخ

bijhan

شنبه, 29 مهر 1396

مث خنگولا wpsمودمتو روشن نمیزاشتی الان این حرفو نمیزدی

پاسخ

علی

جمعه, 31 فروردین 1397

نیازی به آپدیت از طرف شرکت مودم نیست
باید کلاینت ها (ویندوز، اندروید، و...) آپدیت بشن
این مشکل از طرف اونهاست

پاسخ

ثبت نظر