میت 10 و میت 10 پرو؛ تفاوت پرچمداران جدید هواوی در چیست؟

میت 10 و میت 10 پرو؛ تفاوت پرچمداران جدید هواوی در چیست؟

شرکت هواوی به تازگی از پرچمدار جدید سری میت در دو نسخه میت 10 و میت 10 پرو رونمایی کرده است.در ادامه همراه ما باشید تا تفاوت این دو بالا رده هواوی را با یکدیگر بررسی کنیم.

شرکت هواوی به تازگی از پرچمدار جدید سری میت در دو نسخه میت 10 و میت 10 پرو رونمایی کرده است.در ادامه همراه ما باشید تا تفاوت این دو بالا رده هواوی را با یکدیگر بررسی کنیم.

نمایشگر و وضوح تصویر

هواوی نیز همانند دیگر تولید کنندگان گوشی همراه، پرچم‌داران جدید خود را تحت 2 مدل با ابعاد نمایشگر متفاوت معرفی کرده است. بر همین اساس میت 10 از صفحه‌نمایش 5.9 اینچی 2K با وضوح 2560 در 1440 پیکسل از نوع RGBW و با پشتیبانی از HDR  بهره برده که نسبت تصویر در آن 16:9 بوده و نقطه قوت اصلی آن به لطف زیر پیکسل اضافه سفید رنگ روشنایی 730 نیت است. پنل به کار رفته در این محصول از نوع IPS LCD بوده و حدود 78 درصد قاب جلویی را پوشش می‌دهد.

نمایشگر میت 10 پرو

در سوی دیگر میت 10 پرو به پنلی 6 اینچی از نوع OLED با رزولوشن 1080 در 2160 پیکسل که دارای نسبت تصویر 18:9 و چگالی تصویر 401 پیکسل در هر اینچ است تجهیز شده و از فناوری HDR نیز پشتیبانی می‌کند. شاید در نگاه اول گمان کنید که افزودن پسوند پرو همیشه وقت به معنای برتری بوده، با این حال شاید جالب باشد که بدانید وضوح تصویر پنل به کار رفته در میت 10 از پنل به کار رفته در میت 10 پرو بیشتر است. البته در نظر داشته باشید که پنل مدل پرو کمی کشیده‌تر بوده و علاوه بر آن از فناوری OLED بهره می‌برد که کنتراست بالاتری خواهد داشت.

پرچم‌داران جدید سری میت اولین گوشی‌های ساخت هواوی هستند که گواهی عایقی دریافت کرده‌اند. البته میت 10 به دلیل داشتن جک 3.5 میلی‌متری صدا فاقد قابلیت مقاومت در برابر نفوذ آب بوده و صرفا دارای گواهی عایقی IP53  است؛ اما در سوی دیگر میت 10 پرو فاقد جک صدا است، اما از گواهی عایقی IP67 پشتیبانی می‌کند و این یعنی آنکه علاوه بر مقاومت در برابر نفوذ گرد و خاک، می‌تواند به مدت نیم ساعت در عمق 1.0 متری آب شیرین بدون هیچ مشکلی قرار گیرد.

تفاوت مشهود دیگر این دو مدل، در مکان قرار گیری سنسور اثر انگشت آن‌ها است. هواوی برای تجهیز میت 10 پرو به نمایشگری با نسبت تصویر 18 به 9 مجبور شده که سنسور اثر انگشت را به قاب پشتی دستگاه منتقل کند، اما سنسور اثر انگشت میت 10 در دکمه فیزیکی زیر نمایشگر تعبیه شده است.

سخت افزار

پردازنده میت 10

هر دو گوشی میت 10 و میت 10 پرو به تراشه جدید کرین 970 تجهیز شده‌اند. این تراشه به 4 هسته Cortex-A73 با سرعت 2.36 و چهار هسته Cortex-A53 با سرعت 1.8 گیگاهرتز در کنار پردازنده گرافیکی 12 هسته‌ای Mali-G72MP12 مجهز است. نسبت به نسل گذشته عملکرد گرافیکی 40 درصد و عملکرد پردازشی 20 درصد بهتر شده. با این وجود به لطف چیپ پردازش عصبی مجزای NPU در این پردازنده سرعت پردازش‌های هوش مصنوعی نسبت به رقبایی مثل آیفون 8 یا گلکسی نوت 8 تا 20 برابر سریع‌تر خواهد بود.

البته میت 10 دارای 4 گیگابایت حافظه رم و 64 گیگابایت حافظه ذخیره سازی داخلی است. همچنین امکان دسترسی به فضای ذخیره سازی بیشتر با بهره گیری از کارت حافظه جانبی در این مدل تعبیه گردیده است؛ اما در سوی دیگر میت 10 پرو از 6 گیگابایت حافظه رم بهره برده و دارای حافظه ذخیره سازی 128 گیگابایتی است. این نکته را مدنظر داشته باشید که مدل میت 10 پرو فاقد درگاه کارت حافظه جانبی است.

قیمت و زمان عرضه

شرکت سازنده تایید کرده که هر دو گوشی در بازار کشورهای اروپایی عرضه خواهند شد، اما صرفا مدل پرو در اختیار کاربران ساکن ایالات متحده قرار می‌گیرد. میت 10 با برچسب قیمتی 699 دلاری از اواخر ماه جاری قابل خرید خواهد بود، اما میت 10 پرو با یک ماه تأخیر نسبت به مدل مذکور و با قیمت 799 دلاری به بازار عرضه میشود.

برای اینکه از تمامی اخبار در اولین فرصت مطلع شوید با کانال تلگرام ما با آی دی faceitmag@ همراه باشید.  


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر