خداحافظی خودروهای Humvee با ورد OshKosh JLTV

خداحافظی خودروهای Humvee با ورد OshKosh JLTV

با ورود نسل جدید خودرو های زرهی OshKosh JLTV ، ارتش ایالات متحده ناگزیر به خداحافظی با Humvee خواهد بود .


در طول دو سه دهه اخیر شرکت Oshkosh سفارشات بسیاری را برای ساخت انوع تجهیزات ارتش ایالات متحده پذیرفته است و تعداد حدود 55 هزار خودرو زرهی سنگین و دیگر خودرو های نظامی ارتش آمریکا را به تنهایی تولید کرده و با بهترین کیفیت تحویل این ارگان داده است . سازندگان این خودروی زرهی جدید چنین عنوان کرده اند که خودرویی که قرار است جانشین محصول قبلی بشود به لحاظ مقاومت و استقامت در برابر انفجار ها عملکرد بسیار بهتری دارد و همچنین وزن آن نیز 20 در صد کم تر از نمونه پیشین می باشد . جالب است بدانید که فقط همین 20 در صد وزن کمتر خودروی جدید این امکان را بوجود می آورد که اولا مصرف سوخت به میزان بسیار بالایی کاهش بیابد و دوم اینکه به لحاظ جابجایی و حمل و نقل هم کارایی خودرو را چندین برابر خواهد کرد .
دانستن این مطلب هم خالی از لطف نیست که علاوه بر رضایت ارتش ایالات متحده از کار های انجام شده توسط این شرکت ، ارتش بریتانیا هم اخیرا گفته است که با عملکرد قابل قبولی که این خودرو ها از خود نشان داده اند ، در حال بررسی و تحقیق بیشتر بر روی این محصول می باشد تا در صورت امکان آن را جایگزین نفربر ها و خودرو های زرهی موجود رد ارتش خودش بکند .
خودروی زرهی Oshkosh’s JLTV با ترکیب جالب قابلیت مقاوت در برابر موشک های بالستیک و همچنین سایر مواد منفجره توانسته است رقیب های خود مانند Lockheed Martin و یا AM General را در میدان رقابت از رده خارج نماید و از بسیاری جهات بالاتر از این دو قرار بگیرد . بر اساس گفته ها نمونه جدید خودرو های زرهی Oshkosh’s JLTV علاوه بر اینکه همانند یک تانک واقعی قابلیت حفاظتی بالایی خواهند داشت ، قادر خواهند بود با سرعتی بسیار بیشتر از خودرو های زرهی رایج از نقطه ای به نقطه دیگر جابجا شوند . و این گفته ها به این معنی است که خودروی زرهی جدید JLTV قادر خواهد بود تا با سرعتی حدود 70 مایل بر ساعت حرکت نماید و با تعدادی خصوصیت جالب خودکار و سیستم های نوین رهیابی و پیگردی وارد کار خواهد شد و بدین ترتیب خواهد توانست با ردیابی و تعیین خطرات بالقوه از حملات ناشی از آنها جلوگیری نماید .


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر