گوگل این بار به موتور جستجویش قابلیت کاربردی دیگری افزود

گوگل این بار به موتور جستجویش قابلیت کاربردی دیگری افزود

موتور جستجوی گوگل از سال 1997 شروع به کار کرد و رفته رفته بین مردم جهان و کاربران دنیای اینترنت به خوبی جای خود را باز کرد تا جایی که هم اکنون این موتور جستجو، در بین کاربران بیشتر از هر جستجوگر دیگری محبوب است.

هدف اصلی گوگل یافتن متن مورد نظر در بین صفحات وب است اما این روش تنها مدل مورد استفاده غول جستجوی دنیای اینترنت نیست بلکه جستجوی مترادف‌ها، پیش‌بینی هوا، محدوده‌های زمانی (وقت محلی)، قیمت سهام، اطلاعات زلزله، زمان نمایش فیلم‌ها، اطلاعات فرودگاه و… از جمله سایر انواع جستجوهایی است که گوگل برای کاربرانش ارائه می‌دهد.

کمپانی گوگل، برای بهبود عملکرد موتور جستجوی خود همواره ویژگی‌ها و قابلیت‌های جدیدی را به آن اضافه می‌کند حالا این بار گوگل قابلیت مقایسه گوشی‌های هوشمند را به موتور جستجویش افزوده است اما این قابلیت به گونه‌ای غیر رسمی و برای برخی کاربران در حال تست است.

قابلیت جدید به این صورت عمل می‌کند که با نوشتن نام گوشی‌های هوشمند و قرار دادن عبارت “VS” در بین آن‌ها، گوگل جدولی را نمایش می‌دهد که مشخصات دو گوشی را با هم مقایسه می‌کند. اما در نتیجه جستجو تنها چند ستون از مقایسه نمایش داده می‌شود که کاربر با فشردن علامت فلش‌مانند رو به پایین، می‌تواند تمامی ویژگی‌های دو گوشی و مقایسه آن‌ها را ببیند.

 نمونه‌ای از قابلیت  مقایسه ویژگی‌های دو گوشی در گوگل

 نمونه‌ای از قابلیت  مقایسه ویژگی‌های دو گوشی در گوگل

بعلاوه در برخی جستجوها گزینه‌ای برای مشخص کردن تمایزهای دو گوشی با نام highlight differences هم قرار دارد که با فعال کردن آن ویژگی‌های متمایز دو گوشی با رنگی متفاوت نمایش داده می‌شود.

نمونه‌ای از ویژگی  highlight differences

نمونه‌ای از ویژگی  highlight differences

طبق گزارشات این طور به نظر می‌رسد که قابلیت مقایسه مشخصات، در حال حاضر تنها برای دو گوشی جواب می‌دهد نه تعداد بیشتری.

آیا این قابلیت برای شما هم فعال شده است؟ نظر شما درباره آن چیست؟ آیا واقعاً این قابلیت کاربردی است؟

برای اینکه از تمامی اخبار در اولین فرصت مطلع شوید با کانال تلگرام ما با آی دی faceitmag@ همراه باشید. 

منبع خبر: androidpolice


1 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

حسین

دوشنبه, 15 آبان 1396

نه برا من هنوز کار نمیکنه ،
Huawei Y6 VS Samsung Galaxy J7 (2016

پاسخ

ثبت نظر