آلمان استفاده از ساعت هوشمند برای کودکان را به دلیل مشکلات امنیتی ممنوع کرد

آلمان استفاده از ساعت هوشمند برای کودکان را به دلیل مشکلات امنیتی ممنوع کرد

معمولاً آلمان درمورد مرزهای بین نوآوری‌های تکنولوژی و حریم شخصی افراد بسیار سخت‌گیر‌تر از دیگر کشورها است . حال آژانس شبکه‌ی فدرال این کشور استفاده‌ی کودکان را از ساعت هوشمند ممنوع کرده است. 
این دستگاه‌های رنگی و زیبا بسیار در بین والدین محبوب شده‌اند چرا که توسط آن می‌توانند فرزندان خود را در هرجایی که هستند ردیابی کنند، اما طبق گفته‌ی مقامات آلمانی این موضوع می‌تواند حریم شخصی را به خطر بیندازد و خیلی امن نیست. به نظر می‌رسد که یکی از مشکلات امکان انتقال صدا از طریق این ساعت‌هاست. 
یوشن هومان، رئیس آژانس شبکه‌ی فدرال آلمان گفت که از طریق یک اپلیکیشن والدین از ساعت هوشمند والدین استفاده کنند تا صدای محیط اطراف کودک را از طریق یک سیستم غیرقانونی بشنوند. شبکه‌ی بی‌بی‌سی پیش‌تر اعلام کرده بود که بسیاری از والدین از این ساعت‌ها برای گوش دادن به صدای معلم‌ها استفاده می‌کردند. 

تغییر بازی


حال نه تنها فروش ساعت‌های هوشمند در آلمان ممنوع شده است بلکه آژانس شبکه‌ی فدرال آلمان از والدین خواسته که دستگاه‌هایی که قبلاً خریداری شده را نیز نابود کنند. یکی از متخصصین بی‌بی‌سی می‌گوید که این موضوع می‌تواند روند مصرف و فروش اینترنت اشیا و لوازم هوشمند را عوض کند. 
در کشورهای دیگر نیز سوالاتی درمورد کدگذاری و موارد امنیتی دیگر دستگاه‌های هوشمند کودکان مطرح شده است. مخالفان این موضوع معتقدند که هکرها به راحتی می‌توانند به همه چیز گوش کنند و کنترل را به دست بگیرند.
در حال حاضر والدین آلمانی باید روشی دیگر را برای کنترل فرزندان خود بیابند و سازندگان نیز باید روشی پیدا کنند تا امنیت و حریم شخصی کودکان به طور کامل رعایت شود. 

برای اینکه از تمامی اخبار در اولین فرصت مطلع شوید با کانال تلگرام ما با آی دی faceitmag@ همراه باشید.  

 

 

منبع خبر: techradar

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر