طرح جنجالی رجیستری موبایل از سه هفته آینده عملیاتی می‌شود

طرح جنجالی رجیستری موبایل از سه هفته آینده عملیاتی می‌شود

اواخر ماه گذشته (28 مهرماه) بود که شاهد اجرایی شدن مرحله نخست طرح رجیستری موبایل بودیم که با هدف پایش شبکه‌ی موجود و سر و سامان دادن به بازار آشفته موبایل آغاز به کار کرد. بنا به این طرح گوشی‌های برندی که پس از دوم آبان ماه به صورت قاچاق وارد کشور شدند، ممنوعه در نظر گرفته شده و در صورت عدم ثبت در سامانه گمرک، از سرویس‌دهی خارج می‌شدند. جزییات طرح رجیستری موبایل را می‌توانید از این لینک بخوانید.

طرح رجیستری در همان مرحله اول با اینکه به گفته مسئولان دولتی نباید روی قیمت گوشی تاثیری می‌گذاشت، اما بازار خرید و فروش گوشی را دچار تلاطم کرد و قیمت‌ها تغییر کرد. در همین راستا وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمد جواد آذری جهرمی از خریدان در خواست کرد که فعلا برای خرید گوشی دست نگه دارند.

حالا پس از گذشت دقیقا یک ماه، محمد جواد آذری جهرمی، روز پنج شنبه با حضور در یازدهمین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال در خصوص اجرایی شدن این طرح گفت:

اکنون همه سامانه طرح رجیستری (کد دارکردن گوشی‌های تلفن همراه) آماده است و تنها دغدغه‌ای که در حال حاضر برای اعلام مدل‌ها وجود دارد، دیده شدن همه قسمت‌های (ماژول) سیستم که برخی از آن‌ها غیر فنی است. باید اطمینان حاصل شود وقتی این سیستم اجرا می‌شود مردم به عنوان کاربر نهایی دچار کمترین اختلال می شوند.

آذری جهرمی با بیان اینکه اکنون برخی قسمت‌ها هنوز باقی مانده است و تلاش خود را به کار گرفته‌اند تا به آن برسند، افزود:

همه تلاش این است که کمترین سردرگمی به سمت کاربر نهایی باشد که این امر هم نیاز به اطلاع رسانی دارد که درحال انجام است و بسته های تبلیغی درحال پخش است تا مردم با این موضوع آشنا شوند.

در نهایت وزیر ارتباطات اعلام کرد که  طرح رجیستری موبایل حداکثر تا سه هفته آینده وارد مرحله عملیاتی خواهد شد.

نا گفته نماند که اگرچه هنوز لیستی از گوشی‌های ممنوعه معرفی نشده است، اما اولین گوشی ممنوعه بنا به طرح رجیستری موبایل مدتی است که اعلام شده است؛ آیفون X! به گفته مسئولان تا زمان اجرای طرح رجیستری هیچ ثبت سفارشی برای گوشی آیفون X نبوده است بنابراین این گوشی جز گوشی‌های قاچاق محسوب شده و پس از اجرایی شدن طرح رجیستری، هیچ سرویسی دریافت نخواهد کرد. جزییات خبر را می توانید از این لینک بخوانید.

برای اینکه از تمامی اخبار در اولین فرصت مطلع شوید با کانال تلگرام ما با آی دی faceitmag@ همراه باشید.

منبع خبر: ایران اکونومیست


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر