نگاه نزدیک به گوشی نوکیا 8؛ پرچمداری اندرویدی از دیار فنلاند

نگاه نزدیک به گوشی نوکیا 8؛ پرچمداری اندرویدی از دیار فنلاند

نوکیا 8 گوشی پرچم‌دار و قدرتمندی که به‌تازگی از سوی شرکت سرشناس فنلاندی نوکیا به بازار عرضه شده است. در ادامه در فیسیت همراه ما باشید تا از زاویه نزدیک‌ترین مشخصات و ویژگی‌های این گوشی باکیفیت را بررسی کنیم.

نوکیا 8 گوشی پرچم‌دار و قدرتمندی که به‌تازگی از سوی شرکت سرشناس فنلاندی نوکیا به بازار عرضه شده است. در ادامه در فیسیت همراه ما باشید تا از زاویه نزدیک‌تری مشخصات و ویژگی‌های این گوشی باکیفیت را بررسی کنیم.

نگاهی اجمالی به مشخصات نوکیا 8

نوکیا 8

  • ساختار بدنه: بدنه آلومینیومی ساخته شده از سری 6000 و کد حفاظتی IP54
  • صفحه‌نمایش: نمایشگر 5.3 اینچی با وضوح تصویری کواد اچ دی و تراکم پیکسلی 554ppi؛ محافظ صفحه‌نمایش کورنینگ گوریلا گلس 5
  • سیستم‌عامل: سیستم‌عامل اندروید 7.1 نوقا
  • پردازنده: اسنپ‌دراگون 835 به همراه 4 گیگابایت حافظه رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی که از طریق کارت میکرو اس‌دی قابل ارتقا خواهد بود
  • دوربین اصلی: دوربین دوگانه با دو سنسور 13 مگاپیکسلی (سنسور رنگی + مونوکروم)، لنزهای زایس و دهانه دیافراگم f/2.0، لرزشگیر اپتیکال در سنسور رنگی و فوکوس خودکار تشخیص فاز
  • ویدیو: ضبط ویدیویی 4K، صدای فراگیر 360 درجه‌ای با 3 میکروفون، لایو استریم فیس‌بوک و یوتیوب با ویژگی تصویر در تصویر
  • دوربین سلفی: سنسور 13 مگاپیکسلی، لنزهای زایس با دهانه دیافراگم f/2.0 و فوکوس خودکار تشخیص فاز
  • باتری: یک باتری با ظرفیت 3090 میلی‌آمپر ساعت و قابلیت شارژ سریع Quick Charge 3.0

طراحی

طراحی نوکیا 8 ما را به یاد اصالت و کیفیت می‌اندازد و حتی شاید با نگاه کردن به قسمت پشتی گوشی به یاد خانواده لومیا بیفتید. بدنه نوکیا 8 از فلز ساخته شده است و این گوشی 160 گرمی ضخامتی معادل 7.9 میلی‌متر دارد. کناره‌های گوشی کمی خمیده هستند که این موضوع علاوه بر زیبایی به بهتر قرار گرفتن گوشی در دستان کاربر نیز کمک می‌کنند.

 8قاب پشت نوکیا

سنسور اثرانگشت در جلوی گوشی قرار دارد و در کنار آن دکمه‌های ناوبری را می‌توان دید. طراحی بخش جلوی گوشی ساده است و به نظر می‌رسد نوکیا به فکر طراحی بدون حاشیه برای این گوشی نبوده و تصمیم گرفته است مانند پرچم‌داران سونی و اچ‌تی‌سی گوشی خود را با حاشیه عرضه کند.

جک هدفون

در این گوشی خوشبختانه هنوز جک 3.5 حذف نشده و آن را می‌توان در لبه‌ بالایی دید و همچنین در قسمت پایینی هم شاهد USB Type-C در کنار اسپیکرها هستیم. این گوشی موفق به دریافت گواهینامه IP54 شده است که بااین‌وجود توانایی مقاومت جزئی در برابر آب و گردوغبار را دارد. نوکیا 8 با رنگ‌های زیبا و متفاوتی عرضه می‌شود که دو رنگ از آن براق هستند و جذابیت خاصی به گوشی می‌بخشند.

نمایشگر

نمایشگر

نوکیا 8 دارای یک نمایشگر 5.3 اینچی از نوع LCD با رزولوشن کیو اچ‌دی است. اگرچه ممکن است ابعاد تقریباً کوچک آن در مقایسه با سایر پرچم‌داران برخی کاربران را ناامید کند، اما تراکم پیکسلی فوق‌العاده 554 PPI صفحه‌نمایش نوکیا 8 هر کاربر را به وجد می‌آورد. این نمایشگر توسط شیشه‌های گوریلا گلس 5 محافظت می‌شود. در پنل جلویی خبری از یک نمایشگر لبه به لبه و بدون حاشیه نیست، اما شیشه‌ گوریلا گلس آن به شیوه‌ای ماهرانه به صورت انحنادار کار شد‌ه‌ و ظاهر گوشی موبایل را از سادگی محض بیرون آورده است. در بررسی اولیه نوکیا 8 به عملکرد فوق‌العاده نمایشگر آن زیر نور مستقیم آفتاب پی بردیم. در حالی که حتی قوی‌ترین پرچم‌داران نیز اغلب در این زمینه ناتوان هستند، با استفاده از نوکیا 8 می‌توانید زیر شدیدترین نور مستقیم آفتاب به راحتی محتواهای صفحه‌نمایش را مشاهده کنید.

سخت‌افزار

سخت افزار نوکیا 8

در گوشی نوکیا از جدیدترین و قدرتمندترین چیپ موبایلی کمپانی کوالکام، یعنی اسنپ‌دراگون 835 استفاده شده است. این چیپ شامل پردازنده‌ای با هشت هسته‌ پردازشی از نوع کایرو هست که چهار هسته مجموع فرکانس 2.45 گیگاهرتز و چهار هسته‌ی دیگر مجموع فرکانس پردازشی 1.9 گیگاهرتز را برای دستگاه فراهم می‌کنند. در کنار این مشخصات، از پردازشگر گرافیکی آدرنو 540 نیز در این چیپ به‌کارگیری شده است. وجود 64 گیگابایت حافظه داخلی به‌علاوه پشتیبانی از کارت حافظه جانبی سبب می‌شود نوکیا 8 علاوه بر توان پردازشی، ازنظر حافظه نیز هم‌رده سایر پرچم‌داران قرار بگیرد.

گوشی نوکیا 8 همچنین به یک باتری 3090 میلی‌آمپر ساعتی مجهز شده است که در نگاه اول یک باتری با چنین ظرفیتی برای یک گوشی پرچم‌دار مناسب به نظر نمی‌رسد اما با توجه به تست‌های انجام شده روی این گوشی، عملکرد Nokia 8 را در زمینه مصرف انرژی می‌توان بسیار خوب ارزیابی کرد. باتری به کار رفته در پرچم‌دار جدید نوکیا قادر به روشن نگه داشتن گوشی به مدت 78 ساعت در حالت standby بوده و عملکرد بسیار خوب و قابل توجهی را هنگام مکالمه 3G، پخش ویدیو و وب گردی با استفاده از Wi-Fi دارد. این محصول از فناوری Quick Charging 3.0 نیز پشتیبانی کرده و به همراه یک شارژر 18W عرضه می‌شود. شارژر این گوشی قابلیت شارژ کردن گوشی به مقدار 50 درصد در مدت زمان 30 دقیقه را دارد که بسیار خوب هست.

رابط کاربری

رابط کاربری

نوکیا 8 هم همچون دیگر گوشی‌های 2017 شرکت فنلاندی با تجهیز پیش‌فرض به اندروید 7 نوقا به بازار عرضه گردیده، اما در آینده‌ای نه‌چندان دور آپدیت اندروید 8 اوریو نیز برای آن از راه خواهد رسید. رابط کاربری این گوشی بسیار به اندروید خالص بوده و همین امر نیز باعث از راه رسیدن آپدیت‌های جدید خواهد شد. اندروید 7 نوقا دارای ویژگی نمایشگر همیشه روشن است که کاربر می‌تواند حتی در صورت خاموش بودن نمایشگر هم از مهم‌ترین اعلان‌ها اطلاع کسب کند.

در رابط کاربری این گوشی با یک فشار طولانی بر روی کلید هوم حالت ویرایش فعال می‌شود. شما همچنین می‌توانید به ویجت‌ها و تصاویر پس‌زمینه نیز دسترسی داشته باشید. منوی تنظیمات صفحه اصلی تنها دارای دو گزینه است؛ اما هر دو گزینه آن جالب و جذاب است. اپلیکیشن‌های پیشنهاد اولین ردیف جذابی است که در کشوی برنامه‌ها دیده می‌شود. نوار لغزنده روشنایی نیز وجود دارد؛ اما روشنایی خودکار تنها از طریق منوی تنظیمات قابل دسترسی است. به لطف سیستم‌عامل اندروید نوقا ویژگی چند پنجره‌ای نیز وجود دارد. به لطف پردازنده قدرتمند و به‌کارگیری 4 گیگابایت حافظه رم، تمامی قسمت‌های پلتفرم به راحتی اجرا می‌شود و کاربر در هیچ قسمتی با لگ‌های ناخواسته مواجه نخواهد شد.

دوربین

دوربین

یکی دیگر از نقاط قوت جدیدترین پرچم‌دار نوکیا، بهره‌مندی از دوربین‌های ساخت شرکت کارل زایس است. روی قاب پشتی نوکیا 8 از دو دوربین با سنسورهایی با رزولوشن 13 مگاپیکسل استفاده شده است. هر پیکسل ثبت شده به‌وسیله‌ دوربین‌های اصلی این گوشی سایزی برابر با 1.12 میکرون را دارد که در مقایسه با پرچم‌دارانی چون گوشی پیکسل که از سایز 1.5 میکرون برای هر پیکسل استفاده می‌کنند، مقداری کمتر است و ممکن است همین مورد باعث عملکرد ضعیف‌تر دوربین نوکیا 8 در محیط‌های تاریک در مقایسه با گوشی پیکسل شود.

دوربین نوکیا 8

اما یکی از قابلیت‌های جذابی که کمپانی HMD با همکاری تولیدکننده‌ چیپ گوشی نوکیا 8، کمپانی کوالکام، به آن دست پیدا کرده است، امکان ضبط ویدئو از هر دو دوربین اصلی و سلفی این گوشی به صورت هم زمان هست. در گوشی نوکیا 8 برای ضبط هرچه بهتر صدا در هنگام فیلم‌برداری، از سه میکروفون به همراه فناوری اختصاصی نوکیا با نام OZO استفاده شده است که صدا را به صورت 360 درجه برای کاربران ضبط می‌کند. اگر بخواهیم به صورت ساده عملکرد این بخش را توضیح دهیم باید بگوییم که با شنیدن صدای ضبط شده به وسیله‌ گوشی نوکیا 8، صدایی شفاف‌تر با قابلیت تشخیص جهت صدا را دریافت خواهید کرد. در عکس‌های ثبت شده به وسیله‌ این گوشی شاهد وجود رنج دینامیکی گسترده‌ای هستیم که باعث ثبت تصاویری مناسب در شرایط مختلف می‌شود. در محیط روز می‌توانید با استفاده از این گوشی عکس‌هایی بی‌نظیر را ثبت کنید. به گونه که تمامی سوژه‌ها با رنگ‌هایی واقعی به ثبت می‌رسند و هیچ‌گونه افت نویزی را نیز مشاهده نخواهید کرد.

جمع‌بندی:

طراحی نوکیا 8

بر کسی پوشیده نیست که گوشی‌های ساخت نوکیا از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند که این موضوع در نوکیا 8 به‌وضوح قابل مشاهده است. این محصول از سخت‌افزار قدرتمندی بهره می‌برد و دارای دوربین دوگانه ساخت کارل زایس است که می‌توانند به صورت لحظه‌ای همراه با سنسور سلفی اقدام به تصویربرداری کنند. در سوی دیگر این گوشی در روزهای آینده به اندروید 8 اوریو ارتقا پیدا خواهد کرد. به ضرس قاطع می‌توان از نوکیا 8 به‌عنوان قدرتمندترین گوشی اندرویدی شرکت فنلاندی نام برد که با توجه به قیمت قابل‌قبولش، یکی از بهترین گزینه‌های خرید محسوب می‌شود. البته نوکیا 8 به‌رغم برخوردار از ویژگی‌های مذکور، دارای نقاط ضعفی نیست می‌باشد که به‌عنوان مثال می‌توان به عدم بهره‌مندی از نمایشگر کم حاشیه یا ظرفیت کم باتری اشاره کرد.

نقاط قوت

  • سخت‌افزار قدرتمند
  • کیفیت ساخت عالی
  • دوربین دوگانه ساخت کارل سایز

نقاط ضعف

  • ظرفیت کم باتری
  • ضد آب نبودن کامل (نوکیا 8 دارای تأییدیه IP54 است)
  • پشتیبانی نکردن از ضبط ویدیویی فول اچ دی با سرعت 60 فریم بر ثانیه

0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر