نگاه نزدیک به گوشی های پرچمدار میت 10 و میت 10 پرو هواوی

نگاه نزدیک به گوشی های پرچمدار میت 10 و میت 10 پرو هواوی

شرکت هواوی به تازگی گوشی‌های بالا رده سری میت 10 را در دو نسخه با ویژگی‌های منحصر به فرد به بازار عرضه کرده است. در ادامه در فیسیت همراه ما باشید تا از زاویه نزدیک‌تر این گوشی‌ها را بررسی کنیم.

شرکت هواوی به تازگی گوشی‌های بالا رده سری میت 10 را در دو نسخه با ویژگی‌های منحصر به فرد به بازار عرضه کرده است. در ادامه در فیسیت همراه ما باشید تا از زاویه نزدیک‌تر این گوشی‌ها را بررسی کنیم.

طراحی

فبلت های سری میت هواوی همیشه قابلیت‌های خوب و مناسبی همچون عمر شارژ باتری یا وضوح تصویر بالا و سخت‌افزار قدرتمند را ارائه کرده‌اند، بااین‌حال هیچ‌گاه به قابلیت ویژه‌ای که بتوانند مانند مثال با اس پن سامسونگ رقابت کنند نداشتند. این رویه با عرضه میت 10 تغییر کرده و هواوی سعی کرده با تمرکز بر تجهیز گوشی‌های جدید خود به سنسورهای باکیفیت و به کار گیری از تراشه هوش مصنوعی برگ برنده‌ای برای رقابت با دیگر فبلت های مطرح مانند نوت 8 یا وی 30 رو کند.

طراحی میت 10

بر روی پنل پشتی میت 10 شاهد استفاده از طراحی جدید و بسیار جذاب‌تری در مقایسه با نسل پیشین این گوشی هستیم. در این دیوایس از پوشش شیشه بروی این قاب استفاده شده است که جذابیت بیشتری را به رنگ‌های قاب پشتی می‌افزاید. همچنین، برخلاف نسل پیشین که دو دوربین دستگاه در یک پکیج قرار گرفته بودند، در میت 10 و میت 10 پر. این دو دوربین با بدنه‌ دستگاه یکپارچه شده اند. سمت راست دو دوربین از سنسور فوکوس لیزری و سمت چپ آن هم از فلش LED استفاده شده است. در میت 10 سنسور اثر انگشت در قاب جلویی دستگاه تعبیه شده، بااین‌حال قطعه مذکور در مدل 10 پرو به قاب پشتی منتقل شده است.

طراحی میت 10 پرو

یکی از انتقادهای واردشده به میت 10، امتیاز پایین آن در تست نفوذ آب و گردوخاک می‌باشد. درحالی‌که انتظار می‌رفت در این گوشی از طراحی مطابق با گواهینامه‌ IP67 یا IP68 استفاده شود، هواوی این گوشی را به طراحی مطابق با استاندارد IP53 عرضه کرد که همین موضوع باعث می‌شود تا کاربر نتواند با خیال آسوده و در زیر آب از گوشی خود استفاده کند. البته این نقص در مدل 10 پرو کمی رفع شده است؛ چراکه این گوشی از گواهی IP67 استفاده می‌کند. این یعنی در برابر نفوذ قطرات آب و ذرات گردوخاک مقاوم است و می‌توانید به راحتی در روزهای بارانی از میت 10 پرو نهایت استفاده را ببرید. به‌طور کلی طراحی هر دو دستگاه که دارای نمایشگر کم حاشیه، قاب پشتی شیشه‌ای و ظاهری مینی مالیستی هستند، بسیار خوب و قابل قبول ارزیابی می‌شود.


نمایشگر

نکته مشترک در گوشی‌های پرچم‌دار عرضه در این سری، صفحه نمایش Full View آن‌ها است. هواوی در هر سه مدل Mate 10 که در مونیخ معرفی کرد از صفحه نمایش FullView باکیفیتی بهره گرفته است که علاوه بر زیبایی گوشی‌ها، موجب سادگی و لذت بیشتر کار کردن با آن‌ها شده است، چراکه در دو طرف صفحه نمایش تقریباً هیچ حاشیه‌ای دیده نمی‌شود و کل پهنای این گوشی‌ها به صورت مفید به مانیتور آن‌ها تخصیص پیدا کرده و لبه‌های صفحه نمایش آن‌ها تقریباً با لبه کناری گوشی یکی شده است.

نمایشگر میت 10 و میت 10 پرو

مدل پرو از یک نمایشگر AMOLED برخوردار بوده و این در حالی است که مدل اصلی میت 10 به نمایشگر LCD مجهز شده است. درحالی‌که هر دو نمایشگر از HDR10‌ پشتیبانی می‌کنند، نمایشگر هواوی میت 10 پرو می‌تواند نسبت کنتراست بیشتر و رنگ‌های بهتری را ارائه کند. نمایشگرهای AMOLED حدود 112 درصد NTSC را پوشش می‌دهند و در سمت دیگر نمایشگرهای LCD نیز 96 درصد این استاندارد را پوشش می‌دهند. علاوه بر این، مدل پرو از یک نمایشگر با نسبت 18:9 درست همانند گوشی‌های معروف و قدرتمند سال 2017 برخوردار است و نمایشگر هواوی میت 10 همانند محصولات گذشته، از نسبت ابعاد 16:9 بهره می‌برد. با وجود داشتن قطر 6 اینچی، نمایشگر هواوی میت 10 پرو دارای یک سطح به اندازه 92.9 سانتی‌متر مربع است.

میت 10 پرو

در آن سمت، صفحه نمایش 5.9 اینچی مدل اصلی میت 10،‌ کمی بزرگ‌تر به نظر می‌رسد و درواقع دارای سطحی برابر با 95.6 سانتی‌متر مربع است. نمایشگر آمولد مدل پرو ارائه کننده وضوح 1080×2160 پیکسل است که درواقع همان وضوح Full HD یا 1080p را ارائه می‌کند. یک مدل ال سی دی با وضوح QHD یا 2K نیز عملکرد بسیار خوبی را ارائه خواهد کرد. تراکم پیکسلی در مدل پرو 499ppi بوده و این نسبت در مدل ارزان‌قیمت‌تر، 402ppi است.


سخت‌افزار

هر دو گوشی میت 10 و میت 10 پرو به تراشه جدید کرین 970 تجهیز شده‌اند. این تراشه به 4 هسته Cortex-A73 با سرعت 2.36 و چهار هسته Cortex-A53 با سرعت 1.8 گیگاهرتز در کنار پردازنده گرافیکی 12 هسته‌ای Mali-G72MP12 مجهز است. نسبت به نسل گذشته عملکرد گرافیکی 40 درصد و عملکرد پردازشی 20 درصد بهتر شده. با این وجود به لطف چیپ پردازش عصبی مجزای NPU در این پردازنده سرعت پردازش‌های هوش مصنوعی نسبت به رقبایی مثل آیفون 8 یا گلکسی نوت 8 تا 20 برابر سریع‌تر خواهد بود.

سخت افزار گوشی های  میت 10 و میت 10 پرو

البته میت 10 دارای 4 گیگابایت حافظه رم و 64 گیگابایت حافظه ذخیره سازی داخلی است. همچنین امکان دسترسی به فضای ذخیره سازی بیشتر با بهره‌گیری از کارت حافظه جانبی در این مدل تعبیه گردیده است؛ اما در سوی دیگر میت 10 پرو از 6 گیگابایت حافظه رم بهره برده و دارای حافظه ذخیره سازی 128 گیگابایتی است. این نکته را مدنظر داشته باشید که مدل میت 10 پرو فاقد درگاه کارت حافظه جانبی است.

سخت افزار  میت 10 و میت 10 پرو

این کمپانی چینی در میت 10 پرو برای نخستین بار از موتور پردازش تصویر اختصاصی خودش بهره گرفته است. این ویژگی به همراه واحد پردازش عصبی پردازنده کمک می‌کنند تا تصاویر با سرعت بهتری پردازش شده و همچنین نویز کمتری را شاهد باشیم. علاوه بر این‌ها، NPU در چیپست گوشی می‌تواند به میت 10 پرو کمک کند تا 14 حالت مختلف تصویر را تشخیص داده و شرایط را متناسب با آن تغییر دهد.

یکی دیگر از نقاط قوت گوشی‌های سری میت 10 هواوی در مقایسه با سایر مدل‌های هم رده، استفاده از سیستم پخش استریو در آن می‌باشد. به لطف بهره‌گیری از دو اسپیکر برای پخش صدا، این گوشی می‌تواند صدای دو بانده ای را برای شما پخش کند. با وجود این که صدای پخش شده به وسیله این دو اسپیکر حجم بسیار خوبی دارد و صدایی با کیفیت مناسب را پخش می‌کنند، اندکی ناهماهنگی میان دو اسپیکر دستگاه وجود دارد. اسپیکر بالایی دستگاه بیشتر قادر به پخش صداهایی با فرکانس بالا می‌باشد. این اسپیکر حجم صدای کمی دارد و تنها در محیط‌هایی صدای آن شنیده می‌شود که محیطی بسته و با سروصدای کم باشد.

سخت افزار گوشی های  میت 10 و میت 10 پرو

ویژگی شارژ سریع در سری گوشی‌های Mate 10 دارای گواهی‌نامه TUV Rheinland و گواهینامه ایمنی است. البته ویژگی سوپر شارژ برای این سری گوشی‌ها هنوز اضافه نشده است ولی باز هم با همان سیستم شارژ سریع، این گوشی در میان سریع‌ترین دستگاه‌های موجود از نظر شارژ شدن قرار دارد. هواوی ادعا می‌کند که باتری می‌تواند در عرض 30 دقیقه به اندازه 58 درصد شارژ شود. جدا از این قابلیت، ظرفیت باتری به کار رفته در گوشی‌های میت 10 و میت 10 پرو نسبت به میت 9 افزایش یافته و به 4 هزار میلی‌آمپر ساعت رسیده است.


دوربین

هواوی برای میت 10 و 10 پرو با همکاری لایکا دوربین دوگانه خاص و قدرتمندی را تدارک دیده که نمونه اصلی آن 12 مگاپیکسلی و دوربین دوم 20 مگاپیکسلی است. با این تفاوت که دوربین اصلی به لرزش‌گیر اپتیکال مجهز است اما دوربین دوم فاقد چنین ویژگی بوده و تنها می‌تواند به صورت سیاه و سفید جهان پیرامون خودش را ببیند. گشودگی دیافراگم دوربین میت 10 پرو به میزان f/1.6 رسیده که می‌تواند نور بسیار زیادی را جذب کند، درنتیجه شما قادر هستید تا در محیط‌های تاریک تصاویر روشن و واضحی را به ثبت برسانید. هواوی با ترکیب 4 سیستم فوکوس لیزری، تشخیص فاز، تشخیص عمق و کنتراست کاری کرده تا پرچم‌دار جدیدش یکی از بهترین‌ها در این زمینه باشد.

دوربین  میت 10 و میت 10 پرو

به لطف استفاده از این پکیج، میت 10 و 10 پرو می‌توانند زوم اپتیکال و بدون افت کیفیت دو برابری را در اختیار کاربر قرار دهند. در حقیقت، این کار با استفاده از تلفیق عکس‌های ثبت شده به وسیله‌ دو دوربین انجام خواهد شد. در عکس‌های ثبت شده با استفاده از زوم اپتیکال در میت 10، شاهد وجود جزئیات بسیار عالی و عدم افت رزولوشن و کیفیت تصویر هستیم. رنج دینامیکی و دقت رنگ‌های ثبت شده هم همانند عکس‌های معمولی بسیار عالی هستند.

برنامه دوربین  میت 10 و میت 10 پرو

گوشی‌های بالا رده جدید هواوی همچنین یک سنسور 8 مگاپیکسلی سلفی و لنز با دیافراگم f/2 در اختیار دارند. هواوی مانند همیشه علاقه دارد تا حالت زیباسازی چهره را فعال کند که توصیه می‌کنیم پیش از هر کاری آن را غیرفعال کنید. تصاویر ثبت شده در نور مناسب طبق انتظار با جزئیات بالا اما با دامنه دینامیکی محدود ثبت می‌شوند. در نور کم هواوی برخلاف اپل ترجیح می‌دهد تا از سرعت شاتر پایین‌تر استفاده کند پس بهتر است کمتر در حین عکاسی تکان بخورید.


رابط کاربری

در بررسی اولیه هواوی میت 10 توانستیم طعم اندروید 8 اوریو با دست‌پخت هواوی را بچشیم. این شرکت هر سه مدل میت 10 را به صورت پیش‌فرض همراه با جدیدترین سیستم‌عامل اندروید عرضه کرده است. همان‌طور که انتظار داشتیم، هواوی بر روی این سیستم‌عامل، جدیدترین نسخه رابط کاربری خود را قرار داده است، اما برخلاف پیش‌بینی، خبری از نسخه 6 رابط کاربری EMUI نیست. علاوه بر تغییرات ظاهری اعمال شده که به داشتن رابط کاربری ساده، مرتب و راحت برای کار کردن منجر شده است، شاهد تغییری بسیار بزرگ در نسخه 8 EMUI هستیم. هواوی بیش از همه بر روی یادگیری ماشینی به کار رفته در سه پرچم‌دار جدید خود تمرکز دارد. به‌این‌ترتیب، گوشی موبایل به رفتارهای کاربر واقف بوده و می‌تواند در زمان نیاز، با توجه به چیزهایی که از کاربری خود یاد گرفته، دست به پیش‌بینی بزند.

رابط کاربری  میت 10 و میت 10 پرو

هواوی میت 10 همانند گوشی‌های بالا رده جدید سامسونگ دارای قابلیت Dex است که امکان سازگاری این دستگاه با Mirabook را فراهم می‌کند. با این قابلیت تنها رایانه‌ای که شما نیاز دارید همین گوشی همراه است؛ با اتصال کابل HDMI به مانیتور یا تلویزیون‌، امکان استفاده از گوشی همراه مانند یک رایانه شخصی فراهم خواهد شد و حتی می‏‌توانید ماوس و صفحه‌کلید را به داک DeX متصل کنید.

رابط کاربری گوشی های  میت 10 و میت 10 پرو

مزیت این ویژگی میت 10 در مقایسه با نمونه مشابه آن‌که توسط سامسونگ توسعه پیدا کرده، عدم نیاز به خرید یک داک جداگانه است. برای تغییر نحوه نمایش در مانیتور حین اتصال گلکسی اس 8 و یا گلکسی اس 8 پلاس به آن‌، باید از سامسونگ دکس استفاده کنید، اما هواوی نیاز به استفاده از این داک را از بین برده است. به‌این‌ترتیب می‌توان در هر زمان و مکان، محتوای صفحه نمایش گوشی را بر روی نمایشگرهای بزرگ‌تر در حالت دسکتاپ مشاهده کرد.


جمع‌بندی

بدون شک گوشی‌های جدید سری میت 10، نه تنها بهترین مدل‌های عرضه شده توسط شرکت هواوی هستند، بلکه از نظر برخی جهات همانند قابلیت‌های دوربین، عمر شارژ باتری و یا طراحی ظاهری جزو بهترین گوشی‌های موجود در بازار هم محسوب می‌شوند. البته این مدل‌ها هنوز ایده آل نیستند و به‌عنوان مثال شرکت هواوی می‌توانست با تعبیه درگاه میکرو یو‌اس‌بی در مدل پرو، گزینه‌های بیشتری را در اختیار کاربران قرار دهد.

جمع بندی  میت 10 و میت 10 پرو

در سوی دیگر هرچند پنل به کار رفته در هر دو مدل میت 10 و میت 10 پرو به راحتی می‌توانند به هر نیازی پاسخ دهند، بااین‌حال از لحاظ وضوح تصویر فاصله زیادی با پنل‌های به کار رفته در گوشی‌های بالا رده سامسونگ دارند. به‌طور کلی ویژگی‌های منحصر به فرد و جذاب گوشی‌های میت 10 به قدری زیاد هست که کمبودهای نامبرده میان آن‌ها گم هستند، از این رو اگر خواهان در اختیار گرفتن یک گوشی فوق‌العاده قدرتمند و ارزان‌تر به نسبت گلکسی نوت 8 هستید، در خرید میت 10 و میت 10 پرو شکل به دل راه ندهید.

 برای اینکه از تمامی اخبار در اولین فرصت مطلع شوید با کانال تلگرام ما با آی دی faceitmag@ همراه باشید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر