سازنده بیت کوین یکی از ثروتمندترین افراد جهان است

سازنده بیت کوین یکی از ثروتمندترین افراد جهان است

بیت کوین امسال بهترین سال حیات خود را گذرانده است و طی این یک سال به‌صورت چشمگیری ارزشمند شده است تا جایی که ارزش آن به 19771 دلار هم رسید. رشد چشمگیر بیت کوین باعث شده است که سازنده این ارز دیجیتال در جایگاه 44 مین ثروتمندان جهان قرار بگیرد. اما هنوز هم بعد از گذشت 8 سال سازنده بیت کوین ناشناس مانده است. خبر را در فیسیت، چهره اخبار فناوری بخوانید.

مخترع بیت کوین یکی از ثروتمندترین افراد جهان

بیت کوین امسال بهترین سال حیات خود را گذرانده است و طی این یک سال به‌صورت چشمگیری ارزشمند شده است تا جایی که ارزش آن به 19771 دلار هم رسید. رشد چشمگیر بیت کوین باعث شده است که سازنده این ارز دیجیتال در جایگاه 44 مین ثروتمند جهان قرار بگیرد. اما هنوز هم بعد از گذشت 8 سال سازنده بیت کوین ناشناس مانده است.

طی این سال‌ها افراد زیادی مظنون شده‌اند که مخترع بیت کوین هستند افرادی همچون مایکل کلیر دانشجوی رمزنگاری، بازی‌ساز فنلاندی ویلی لدونویرتا.

سازنده بیت کوین با نام مستعار ساتوشی ناکاموتو شناخته می‌شود. این نام اولین بار در دسامبر 2015 مطرح شد زمانی که خانه کارگر کریگ استیون رایت توسط پلیس استرالیا در سیدنی بر سر مالیات مورد حمله قرار گرفت. در آن سال‌ها رایت به‌وسیله سایت‌های wired و Gizmodo به خاطر ارسال ایمیل‌های ناشناس، مصاحبه‌ها و پست‌های وبلاگی حقوقی شناسایی شد و مظنون شد که همان ساتوشی ناکاموتو ناشناس و مخترع بیت کوین است. در ابتدا رایت این موضوع را نپذیرفت اما بعداً ادعا کرد که او همان مخترع بیت کوین است، همان کسی که همه مردم دنیا سال‌ها به دنبالش بوده‌اند!

اما ادعای رایت مدت زمان زیادی پابرجا نبود زیرا او نتوانست اولین بلوک داده را به امضای رمزنگاری‌شده برساند، کاری که مخترع واقعی بیت کوین توانست انجام بدهد!

اگرچه امروز ارزش بیت کوین همچنان در حال نوسان است و هم‌اکنون ارزش آن به 18981 دلار رسیده است، اما همچنان مخترع بیت کوین با سرمایه‌ای حدود 18.6 میلیارد دلار در بین 50 نفر اول ثروتمند جهان قرار دارد.

برای اینکه از تمامی اخبار در اولین فرصت مطلع شوید با کانال تلگرام ما با آی دی faceitmag@ همراه باشید.

منبع خبر: thenextweb


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر