پیام‌رسان وی‌ چت به عنوان جایگزینی برای تلگرام رفع فیلتر شد

پیام‌رسان وی‌ چت به عنوان جایگزینی برای تلگرام رفع فیلتر شد

همانطور که می‌دانید تقریبا یک هفته از فیلتر شدن پیام‌رسان محبوب تلگرام در کشور می‌گذرد. بنا به سخنان وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمد جواد آذری جهرمی، که ادامه فعالیت تلگرام در کشور را منوط به مسدود شدن کانال‌های تروریستی کرد، به نظر می‌رسد رفع فیلتر تلگرام در ایران منتفی شده باشد. در این شرایط که پیام‌رسان تلگرام از دسترس کاربران ایرانی خارج شده است، اپلیکیشن وی‌چت، بزرگ‌ترین پیام‌رسان مورد استفاده در کشور چین که دقیقا 4 سال پیش در ایران فیلتر شده بود، شب گذشته رفع فیلتر شد. به نظر می‌رسد مقامات دولتی این اپلیکیشن را با هدف جایگزینی برای تلگرام رفع فیلتر کرده‌اند.

 وی‌چت رفع فیلتر شد

همانطور که می‌دانید تقریبا یک هفته از فیلتر شدن پیام‌رسان محبوب تلگرام در کشور می‌گذرد. بنا به سخنان وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمد جواد آذری جهرمی، که ادامه فعالیت تلگرام در کشور را منوط به مسدود شدن کانال‌های تروریستی کرد، به نظر می‌رسد رفع فیلتر تلگرام در ایران منتفی شده باشد. 

فعالیت تلگرام در کشور منوط به حذف موارد تروریستی شد

در این شرایط که پیام‌رسان تلگرام از دسترس کاربران ایرانی خارج شده است، اپلیکیشن وی‌چت، بزرگ‌ترین پیام‌رسان مورد استفاده در کشور چین که دقیقا 4 سال پیش در ایران فیلتر شده بود، شب گذشته رفع فیلتر شد. به نظر می‌رسد مقامات دولتی این اپلیکیشن را با هدف جایگزینی برای تلگرام رفع فیلتر کرده‌اند.

دلیل فیلتر شدن وی‌چت در 4 سال گذشته

در سال 92 پیام‌رسان وی‌چت یکی از پیام‌رسان‌های محبوب در ایران به‌شمار می‌رفت اما این پیام‌رسان توسط کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه و بدون هیچ رای منفی فیلتر شد. کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه دلایل زیر را برای فیلتر کردن این پیام‌رسان بیان کرده بودند:

به دلیل اینکه نرم‌افزار وی‌چت علاوه بر جمع‌آوری کلیه اطلاعات موجود در گوشی‌های کاربران و رصد ارتباطات اعضا، حریم خصوصی آن‌ها را نقض نموده و در عین حال این نرم‌افزار عامل انتشار بسیاری از محتواهای مجرمانه غیراخلاقی و مستهجن که برای نوجوانان ضررهای جبران ناپذیری را به‌دنبال داشته و به خاطر آسیب‌های اجتماعی بسیار زیادی که برای جامعه در بر داشته و دارد و همچنین به لحاظ این‌که ایجادکنندگان این نرم‌افزار در خارج از کشور قرار داشته و به‌هیچ‌وجه پاسخگوی تخلفات خود و شکایات خانواده‌های زیان دیده نبوده و نیستند؛ بنابراین کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه در اجرای درخواست‌های متعدد خانواده‌های آسیب دیده ناچار به فیلتر و مسدود‌سازی نرم‌افزار مذکور گردیده است.

حالا پس از گذشت 4 سال و به‌دنبال فیلتر شدن تلگرام، پیام‌رسان وی‌چت به درخواست وزیر ارتباطات و با موافقت کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه رفع فیلتر شده است.

آیا وی‌چت جایگزین مناسبی برای تلگرام است

تلگرام به دلایل بسیاری همچون قابلیت ایجاد کانال، بسیار مورد‌توجه کسب‌وکارها قرار گرفته بود اما وی‌چت این چنین قابلیتی را ندارد. بعلاوه بحث امنیت این روزها برای کاربران بسیار اهمیت پیدا کرده است و دو پیام‌رسان تلگرام و واتس‌آپ به دلیل استفاده از رمزنگاری end-to-end به خوبی توانسته‌اند امنیت را برای کاربران فراهم کنند در‌صورتی‌که پیام‌رسان وی‌چت از این قابلیت بهره نمی‌برد.

کمبود دیگر وی‌چت نسبت به تلگرام به قابلیت ایجاد ربات برمی‌گردد. این قابلیت باعث شده بود که دسترسی به بسیاری از برنامه‌ها از طریق خود تلگرام فراهم شود. به‌عنوان یکی از برترین ربات‌های موجود در تلگرام به GmailBot می‌توان اشاره کرد. این ربات به سادگی دسترسی کاربران به حساب جیمیل را فراهم می‌کرد و تمامی‌ امکانات جیمیل از طریق این ربات قابل دسترس بود.

معرفی جذاب ترین و کاربردی‌ ترین ربات‌های تلگرام

اگرچه وی‌چت در بین 10 پیام‌رسان برتر دنیا از لحاظ امنیت در رتبه نهم قرار دارد در حالی که تلگرام و واتس‌آپ در رتبه‌های اول و دوم هستند اما به‌هر‌صورت با شرایط کنونی می‌توان وی‌چت را جز یکی از بهترین پیام‌رسان‌های حال حاضر و در دسترس دانست.

نظر شما درباره پیام‌رسان وی‌چت چیست؟ آیا این پیام‌رسان می‌تواند جایگزینی مناسب برای تلگرام به حساب بیاید؟ اگر اپلیکیشن جایگزین مناسبی می‌شناسید ضمن بیان دلایلتان با ما در میان بگذارید. 

 

بدافزار اندرویدی در پوشش فیلترشکن در حال انتشار است

 

برای اینکه از تمامی اخبار در اولین فرصت مطلع شوید با کانال تلگرام ما با آی دی faceitmag@ همراه باشید. 

منبع خبر: ایلنا


6 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

moh4mm4d

شنبه, 16 دی 1396

آی گپ نصب کنید. فوق العادست.کپی تلگرامهههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه
https://www.igap.net/

پاسخ

farzzad

شنبه, 16 دی 1396

دلم میخواد گریه کنم اخه این چه مقایسه ایه
اگه فیلتر تلگرام برداشته نشه شغلمو از دست میدم

پاسخ

assss

شنبه, 16 دی 1396

من ویچت ترجیج میدم
چون تلگرام تا همیشه مجانی نمیمونه به خاطر استفاده بیشتر از حد از فضا

پاسخ

میهمان

یک‌شنبه, 17 دی 1396

چقدر مضحک!
این حرف مثل این می مونه که وزارت اطلاعات با همکاری وزارت ارتباطات مثل سبزی فروش ها پشت بلند گو دارن داد میزنن... آهای مردم تلگرام رو فیلتر کردیم چون نتونستیم کنترلتون کنیم ... حالا آی خونه دار و بچه دار زنبیل وی چت رو که توسط برادر چین سرورهاش برای ما رصد و کنترل میشه بردار بیار... تا بتونیم تمام اطلاعات خصوصی شما رو رصد کنیم !
زرشک!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
وقتی ضریب امنیتی تلگرام اینقدر بالاست که این آقایون فیلترش کردن و نتونستن ازش اطلاعات شخصی مردم رو دربیارن بیرون یعنی امنه ... پس تلگرام رو با فیلترشکن مطمئن ترجیح میدم به هزارتا از ین اپلیکیشن های پیشنهادی این آقایون فیلترنتی... کم مونده بگن بیائید سروش نصب کنید!

پاسخ

Soheil

دوشنبه, 18 دی 1396

جا داره اینجا اعلام کنمک اون عکسی که پخش شد و وی چت در رتبه 9 بود یه عکس ساختگی بود و داخل سایت انالیزگر falcongaze (منتشر کننده همون عکس) رتبه 9 رو به اسنپ چت داده و وی چت اصلا داخل این لیست (لیست 10 پیام رسان امن) نیست و همه دانلود های وی چت از گوگل پلی از خود کشور چین بوده و هیچ جای دنیا این مسنجر رو قبول ندارن اگر بنا به ادامه فیلترینگ باشه من یا به همین وضع ادامه میدم یا به واتساپ مهاجرت میکنم

پاسخ

فرانک

سه‌شنبه, 19 دی 1396

اقایان خانمها حرص نخورید واسه مردم خودم هم بجز اونها متاسفم چرا ما ظرفیت ازادی ها رو نداریم چرا؟ واسه چی باید اینقدر زود به حرف دشمنان ایران گوش میداد یم و سر هیچ پو چ این شلوغی ها رو کردیم ایا بجز استفاده ازادانه و بی بندوبار از تلگرام بوده؟ واقعا ما مردم تحمل و طاقت ازادی رو داریم تا بخودمون اسیب نزنیم وقتی به یه پسر بچه 4 ساله میگی نره تو کوچه خطرناکه گوش مید ه؟ معلومه که نه میره چون دنبال بازیه و اقتضای سنش هم هست ما مردم هم چون رشد فرهنگی ضعیفی بنا به دلایل تاریخی داشتیم مانند همون بچه هستیم و باید حتما جلوی ما رو بگیرن تا بلا سر خودمون نیاریم خودتونم دیدین چجوری پرچممون و اتیش زدیم خجالت اور نیست؟ حقمونه ما رو از هر ازادی محروم کنند من واقعا این بار خوشحالم که از امکانات عالی و پرسعت و عجیب و مفت تلگرام محروم شدیم هم ناراحتم هم خوشحال مانند کسی که رانندگی بلد نیست و یه لامبورگینی بدی دستش برونه و مدام بزنه به جد ول این و باید چکارش کرد ایا نباید پیادش کرد از همچین ماشین گرونی؟ معلومه باید با اردنگی بندازیش پایین چون حیف ماشین به این قیمت که ناشی بشینه پشتش ما همون ناشی هستیم لامبورگینی همون تلگرامه فرهنگ ما ضعیفه هر کسی دو ریال بما بده حاضریم براحتی علیه خودمو اقدام کنیم از داعشی ها یه چی کمتر البته نه همه مردم بلکه بعضیها
حالا ببینید نتیجش رو مبارکتون باشه کم که خوشحالم

پاسخ

ثبت نظر