تلگرام تنها با تصمیم شورای عالی امنیت می‌تواند رفع فیلتر شود

تلگرام تنها با تصمیم شورای عالی امنیت می‌تواند رفع فیلتر شود

پس از گذشتن چند روز از فیلتر شدن تلگرام در ايران ئیس کمیته ارتباطات و فناوری اطلاعات کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی و یکی از اعضای کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه در خصوص فیلترینگ تلگرام گفت: دستگاه‌های مختلف همانند شورای عالی فضای مجازی و شورای عالی امنیت ملی در شرایطی که مسائل این‌چنینی رخ می‌دهد می‌توانند درباره فیلترینگ تصمیم بگیرند.

تصمیم رفع فیلتر تلگرام با شورای عالی امنیت است

حدوداً یک هفته پیش و با توجه به شرایط کشور اپلیکیشن تلگرام و اینستاگرام ابتدا برای کاربران اپراتورهای اینترنتی همراه اول و ایرانسل و سپس برای تمامی اپراتورها از دسترس خارج شد. پس از چندی بحث فیلترینگ دائمی این دو اپلیکیشن توسط وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تکذیب شد اما این تکذیبیه بعد از چند روز خود تکذیب شد و رفع فیلتر تلگرام منوط به حذف کانال‌های تروریستی شد. با توجه به رفع فیلتر اینستاگرام به نظر می‌رسد رفع فیلتر تلگرام در ایران دچار مشکلات شده باشد.

فعالیت تلگرام در کشور منوط به حذف موارد تروریستی شد

حالا ساعاتی پیش رمضان علی سبحانی فر، رئیس کمیته ارتباطات و فناوری اطلاعات کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی و یکی از اعضای کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه در خصوص فیلترینگ تلگرام گفت:

عده‌ای از شرایط و ظرفیت تلگرام سوءاستفاده کردند و شرایط خشونت و اغتشاش را به وجود آوردند، که بر همین مبنا شورای عالی امنیت ملی تصمیم به فیلتر تلگرام گرفت.

سبحانی با بیان اینکه تصمیم‌گیری درباره فیلترینگ توسط دستگاه‌های تصمیم گیر بالاتر، ازجمله شورای عالی امنیت ملی انجام شد، افزود:

برای رفع فیلترینگ باید دید که تصمیمات شورای عالی امنیتی چه بوده است و مبتنی بر تصمیمات اگر زمینه فراهم باشد رفع فیلتر تلگرام موردبررسی قرار می‌گیرد و در این زمینه تصمیم‌گیری شود.

با فیلتر شدن تلگرام انگشت‌های اتهام اغلب به سمت وزیر ارتباطات نشانه رفته بود حال‌آنکه سبحانی صراحتاً اعلام کرد که این تصمیم هیچ ارتباطی با وزارت ارتباطات ندارد:

دستگاه‌های مختلف همانند شورای عالی فضای مجازی و شورای عالی امنیت ملی در شرایطی که مسائل این‌چنینی رخ می‌دهد می‌توانند درباره فیلترینگ تصمیم بگیرند.

برای اینکه از تمامی اخبار در اولین فرصت مطلع شوید با کانال تلگرام ما با آی دی faceitmag@ همراه باشید.

منبع خبر: خانه ملت


2 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

سامانی

یک‌شنبه, 17 دی 1396

چه وزیر و چه شورای عالی امنیت هیچ کاری نمی‌توانند بکنند، چون ما از فیلترشکن استفاده می‌کنیم.

پاسخ

میهمان

یک‌شنبه, 17 دی 1396

اون دوران قرون وسطی که امثال این وزیر برای حق طبیعی و آزادی مردم تعیین تکلیف میکردن گذشت
الان وقتی فیلتر شکن های متعدد و با سرعت خوب وجود داره کسی از این اقای قرون وسطی یی وزیر نظر نمیخواد
از زمانی که تلگرام قابلیت تماس تلفنی رو ارائه داد من و دوستانم از فیلترشکن استفاده میکنیم و الان هم فرقی برای ما نداشته فیلتر کردن و نکردن تلگرام.
ولی سخیفانه ست که کسی در دنیای ارتباطات امروز راجع به فیلترینگ و محدود سازی اینترنت صحبت کنه
تمام دنیا حتی کشورهای عقب افتاده آفریقایی اینترنت امکان هست ولی توی کشور ما بخاطر وجود افرادی با مغزهای فراری اینترنت تهدید حساب میشه!

پاسخ

ثبت نظر