وزیر ارتباطات از متضرر شدن کسب‌و‌کارها با فیلترینگ تلگرام می‌گوید

وزیر ارتباطات از متضرر شدن کسب‌و‌کارها با فیلترینگ تلگرام می‌گوید

محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه تأمین مالی شرکت‌های استارت‌آپی درباره متضرر شدن کسب‌و‌کارها به واسطه فیلترینگ تلگرام و ایجاد چالش برای کسب‌و‌کارهای نوپای این حوزه گفت ضرر کسب‌و‌کارها را از فیلترینگ بررسی کرده و با مسئولان متولی نیز رای‌زنی‌هایی را صورت داده‌ایم به‌خصوص اینکه تصمیمات این‌چنینی می‌تواند بازار سرمایه را تحت تاثیر قرار دهد. جزییات را در فیسیت بخوانید.

فیلترینگ تلگرام باعث متضرر شدن کسب‌وکارها شده است

همان طور که می‌دانید تقریبا بیش از دو هفته از فیلترینگ پیام‌رسان محبوب تلگرام می‌گذرد. این پیام‌رسان که بیش‌از نیمی از کاربرانش را ایرانیان تشکیل می‌دهند، توانسته بود به خوبی جای خود را بین کسب‌و‌کارهای اینترنتی باز کند و به فضایی مناسب برای تبلیغات این کسب‌و‌کارها تبدیل شود.

در کنار فواید تلگرام برای صاحبان کسب‌و‌کارها، این پیام‌رسان امکان اشتغال بسیاری از جوانان را هم فراهم کرده بود که با فیلترینگ آن برای هر دو دسته، هم کسب‌و‌کارها و هم شاغلان از طریق این پیام‌رسان، مشکلاتی را ایجاد شد.

اما فیلترینگ تلگرام در بین دولت مردان هم مخالفان زیادی داشت و هنوز هم دارد.

مخالفان فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی این‌بار از مقامات دولتی

یکی از این افراد محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات است. به گزارش مهر وی امروز و در حاشیه تأمین مالی شرکت‌های استارت‌آپی درباره متضرر شدن کسب‌و‌کارها به واسطه فیلترینگ تلگرام و ایجاد چالش برای کسب‌و‌کارهای نوپای این حوزه گفت:

ضرر کسب‌و‌کارها را از فیلترینگ بررسی کرده و با مسئولان متولی نیز رای‌زنی‌هایی را صورت داده‌ایم به‌خصوص اینکه تصمیمات این‌چنینی می‌تواند بازار سرمایه را تحت تاثیر قرار دهد و اگر چه همه کسب‌و‌کارها وابسته به پیام‌رسان‌ها نیستند اما باید تلاش کنیم حداقل چالش را برای کسب‌و‌کارهای نوپا ایجاد کنیم.

این در شرایطی است که اغتشاشات در همه کشورها ممکن است برخی مشکلات را ایجاد نماید و حتی کسب‌و‌کارهای واقعی را نیز تحت‌الشعاع قرار دهد که براین‌اساس اغتشاشات اخیر در ایران نیز باعث شد قیمت ارز و سکه بالا رود و بر روند طبیعی کسب و کارها اثر بگذارد.

برای اینکه از تمامی اخبار در اولین فرصت مطلع شوید با کانال تلگرام ما با آی دی faceitmag@ همراه باشید. 

 


1 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

مهمان

دوشنبه, 25 دی 1396

فیلتر تلگرام برداشته شده دو روز هم گذشت ولی سرعت آن هنوز نصبت به ماها قبل کنده

پاسخ

ثبت نظر