اپل تایید کرد؛ خبری از کاهش سرعت عمدی در آی‌پد‌ها نیست

اپل تایید کرد؛ خبری از کاهش سرعت عمدی در آی‌پد‌ها نیست

اگر به خاطر داشته باشید، چندی پیش مشخص شد که شرکت اپل به‌طور عمد سرعت گوشی‌های آیفون قدیمی را کاهش می‌دهد. دلیل این اقدام اپل طول عمر باتری‌های لیتیوم-یونی است. همه‌ی ما می‌دانیم که این باتری‌ها به مرور زمان خراب می‌شوند و البته ولتاژ پایین‌تری دارند. مشکل اینجاست که اپل برای باتری‌هایش فضای کافی نگذاشته و ولتاژ آن ممکن است پایین‌تر از حد لازم بیاید. بدون ولتاژ کافی ممکن است گوشی به ناگهان خاموش شود. راه‌حل اپل برای حل این مشکل این است که عملکرد گوشی را برای مصرف کمتر پایین بیاورد. درنتیجه هرچه باتری شما کمتر شود سرعت گوشی شما نیز پایین‌تر می‌آید.

اگر به خاطر داشته باشید، چندی پیش مشخص شد که شرکت اپل به‌طور عمد سرعت گوشی‌های آیفون قدیمی را کاهش می‌دهد. دلیل این اقدام اپل طول عمر باتری‌های لیتیوم-یونی است. همه‌ ما می‌دانیم که این باتری‌ها به مرور زمان خراب می‌شوند و البته ولتاژ پایین‌تری دارند. مشکل اینجاست که اپل برای باتری‌هایش فضای کافی نگذاشته و ولتاژ آن ممکن است پایین‌تر از حد لازم بیاید. بدون ولتاژ کافی ممکن است گوشی به ناگهان خاموش شود. راه‌حل اپل برای حل این مشکل این است که عملکرد گوشی را برای مصرف کمتر پایین بیاورد. درنتیجه هرچه باتری شما کمتر شود سرعت گوشی شما نیز پایین‌تر می‌آید.

یک باتری که ظرفیت آن به صورت طبیعی کاهش پیدا کرده است، نمی‌تواند نیروی مورد نیاز دستگاه را با سرعتی بالا در اختیار آن قرار دهد. درنتیجه، زمانی که پردازنده زیر بار پردازش سنگین بوده و باتری نتواند به موقع نیروی مورد نیاز را در اختیار آن قرار دهد، عملکرد آن مختل شده و درنهایت به خاموش شدن تصادفی دستگاه منتهی می‌شود.

پس از گذشت چند روز در طرح چندین شکایت علیه اپل، برخی کاربران کنجکاو شده‌اند که بدانند این شرکت سیاست مشابهی را در قبال آی پدها اعمال کرده است یا خیر؟

برای پاسخ به این پرسش باید مدتی به عقب بردیم و یک گوشی نسبتاً قدیمی آیفون را بررسی کنیم. آیفون‌های 6 و 6 Plus که حدود 4 سال پیش معرفی شدند مثال خوبی هستند. این دو گوشی هرکدام به ترتیب ظرفیت باتری برابر با 1810 و 2915 میلی‌آمپر ساعتی دارند و حدود یک ماه بعد از عرضه آیفون‌های 6، شاهد راهی شدن آی‌پد ایر 2 به بازار بودیم. ظرفیت باتری این آی‌پد برابر با 7340 میلی‌آمپر است.

به‌این‌ترتیب با یک حساب سرانگشتی می‌توان گفت باتری آی‌پد ایر 2 حدود 4 برابر بیشتر از آیفون‌های 6 اپل ظرفیت دارد و درنتیجه کمتر مشکل کاهش باتری و خاموش شدن پیدا می‌کند. از طرف دیگر تعامل کاربران با آی‌پد با آیفون‌ها تفاوت دارد و تجربه نشان داده است بیشتر مواظب شارژ آی‌پد هستند. اخیراً نیز اپل با انتشار اطلاعاتی جدید در رابطه با آیفون و تأثیر ضعیف شدن باتری بر آن، گفته است این ویژگی مدیریت برق تنها مختص آیفون بوده و برای هیچ‌کدام از محصولات دیگر اپل استفاده نمی‌شود.

برای اینکه از تمامی اخبار در اولین فرصت مطلع شوید با کانال تلگرام ما با آی دی faceitmag@ همراه باشید. 


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر