اینترنت ماهواره‌‌ای رایگان برای خاورمیانه و آفریقا در راه است

اینترنت ماهواره‌‌ای رایگان برای خاورمیانه و آفریقا در راه است

مدت‌ها پیش فیسبوک تصمیم گرفته بود که ‌‌اینترنت ماهواره‌‌ای رایگان راه‌اندازی کند اما به نظر ‌می‌رسد که این پروژه فیسبوک با مشکل برخورده است زیرا خبری از‌‌اینترنت ماهواره‌‌ای رایگان نیست؛ اما حالا کمپانی دیگری وعده داده است که‌‌ این مسئله را به واقعیت تبدیل ‌می‌کند. کمپانی کوییکا که متعلق به اپراتور ماهواره‌‌ای تالیا است اعلام کرده است که در سه ماه دوم سال 2018 برای کشورهای در حال توسعه در مناطق خاورمیانه (مخصوصا افغانستان و عراق) و آفریقا ‌‌اینترنت ماهواره‌‌ای رایگان فراهم کند.

اینترنت ماهواره‌‌ای رایگان برای خاورمیانه و آفریقا

مدت‌ها پیش فیسبوک تصمیم گرفته بود که ‌‌اینترنت ماهواره‌‌ای رایگان راه‌اندازی کند اما به نظر ‌می‌رسد که این پروژه فیسبوک با مشکل برخورده است زیرا خبری از‌‌ اینترنت ماهواره‌‌ای رایگان نیست؛ اما حالا کمپانی دیگری وعده داده است که‌‌ این مسئله را به واقعیت تبدیل ‌می‌کند.

کمپانی کوییکا که متعلق به اپراتور ماهواره‌‌ای تالیا است اعلام کرده است که در سه ماه دوم سال 2018 برای کشورهای در حال توسعه در مناطق خاورمیانه (مخصوصا افغانستان و عراق) و آفریقا ‌‌اینترنت ماهواره‌‌ای رایگان فراهم کند. هدف‌‌ این کمپانی فراهم کردن امکانی برای دسترسی مردمان مناطق دور افتاده مخصوصا مناطق روستایی به ‌‌اینترنت است.

مدیر ارشد اجرایی ‌‌این شرکت ‌می‌گوید:

به اعتقاد ما تمام جوامع و مناطقی که در آن‌ها توازن وجود ندارد، از رشد فناوری و اقتصادی عقب می‌مانند. ما قصد داریم روی ‌‌این شکاف دیجیتالی و اقتصادی پلی بزنیم. 3.9 میلیارد نفر (53 درصد جمعیت جهان) هنوز به‌‌ اینترنت دسترسی ندارند.

اگرچه کشورهای خاورمیانه و آفریقایی اولین کشورهایی هستند که به ‌‌این سرویس دسترسی خواهند داشت اما کمپانی کوییکا در نظر دارد ‌‌این امکان را برای کشورهای دیگری هم‌‌ فراهم کند.

استراتژی ‌‌این کمپایی در قبال دسترسی رایگانی که برای کاربران فراهم ‌می‌کند پیچیده نیست. ‌‌این کمپانی در نظر دارد هزینه‌‌ این سرویس رایگان را از طریق سرویس‌هایی که در اختیار اپراتورهای‌‌ اینترنتی قرار ‌می‌دهد تامین کند. بعلاوه برای استفاده از سرویس رایگان کوییکا باید تنظیمات اولیه‌‌ای روی سخت‌افزار کاربران انجام شود که‌‌ این خود بخشی از هزینه‌ها را تامین ‌می‌کند.

بعید به نظر ‌می‌رسد که ‌‌این سرویس به خوبی تبلیغاتش باشد! در واقع کیفیت ‌‌این پروژه به تعداد ماهواره‌های در دسترس و تعداد کاربرانی بر‌می‌گردد که از آن استفاده ‌می‌کنند. بنابراین اگر کاربران‌‌ سرویس اینترنت ماهواره‌ای رایگان از حد تصور ‌‌این کمپانی بیشتر باشند، نیاز به اضافه کردن ماهواره است که‌‌ این مسئله خود زمان‌بر است.

با‌‌این‌حال اگر‌‌ این پروژه با موفقیت همراه باشد و مناطق مختلف دنیا به ‌‌اینترنت ماهواره‌‌ای رایگان دسترسی داشته باشند،‌‌ این پروژه گا‌می‌ موثر در دسترسی آزاد به ‌‌اینترنت برداشته است.

برای اینکه از تمامی اخبار در اولین فرصت مطلع شوید با کانال تلگرام ما با آی دی faceitmag@ همراه باشید. 

منبع خبر: engadget


2 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ali

چهارشنبه, 27 دی 1396

حالا هی باز طرح اینترنت نامحدود خداتومن با فیلترررینگ اعمال کنید تا به مردم فشار بیارید و همین از دست اقایون خارج بشه همه چی برای ما درست میشه و حال میده بیاد ایران قیافه این قشر از انسانیت بویی نبرده و isp های دوزاری دیدن دادن(:

پاسخ

مهمان

چهارشنبه, 27 دی 1396

آگه مسولین ایران بزارید و باز مخل آزادی مردم نباشند این کار خوب است

پاسخ

ثبت نظر