تعرفه همه سایت‌های داخلی شامل تخفیف 50 درصدی می‌شوند

تعرفه همه سایت‌های داخلی شامل تخفیف 50 درصدی می‌شوند

با اجرایی شدن طرح اینترنت غیر حجمی قرار شده بود که برای حمایت از محتوای داخلی و رونق شبکه ملی اطلاعات، تعرفه استفاده از اینترنت سایت‌های داخلی نیم بها محاسبه شود. متأسفانه در حال حاضر تنها 500 سایت داخلی شامل این طرح شده‌اند. درواقع هنوز بسیاری از سایت‌های داخلی وجود دارند که هنوز تعرفه آن‌ها به‌صورت کامل و بدون تخفیف محاسبه می‌شود. همین مسئله باعث شده است که این طرح به ‌صورتی که باید مفید عمل واقع نشده باشد اما وزیر ارتباطات وعده داده بود که بقیه سایت‌های داخلی هم مشمول این طرح شوند. حالا اين وعده در حال اجرايي شدن است.

تعرفه همه سایت‌های داخلی نیم بها می‌شود

با اجرایی شدن طرح اینترنت غیر حجمی قرار شده بود که برای حمایت از محتوای داخلی و رونق شبکه ملی اطلاعات، تعرفه استفاده از اینترنت سایت‌های داخلی نیم بها محاسبه شود. متأسفانه در حال حاضر تنها 500 سایت داخلی شامل این طرح شده‌اند. درواقع هنوز بسیاری از سایت‌های داخلی وجود دارند که هنوز تعرفه آن‌ها به‌صورت کامل و بدون تخفیف محاسبه می‌شود. همین مسئله باعث شده است که این طرح به ‌صورتی که باید مفید عمل واقع نشده باشد اما وزیر ارتباطات وعده داده بود که بقیه سایت‌های داخلی هم مشمول این طرح شوند.

حالا پس از گذشت بیش از یک ماه از اجرایی شدن این طرح، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، رسول سرائیان از نیم بها شدن تعرفه سایر سایت‌های داخلی می‌گوید:

وزیر ارتباطات وعده داده بودند که تخفیف 500 سایت داخلی در استفاده از اینترنت به تمام سایت‌های داخلی تسری یابد و برای این کار چند روش پیشنهاد شده بود.

روش انتخابی پیشنهاد سازمان فناوری اطلاعات ایران بود که مقرر شد سامانه‌ای برای این منظور راه‌اندازی شود که تمامی سایت‌های داخلی متقاضی قرار گرفتن در لیست مشمول تخفیف در این سامانه ثبت‌نام کنند و بررسی شوند و در صورت تائید به لیست مشمولان تخفیف اضافه شوند. در حال حاضر این سامانه از سه هفته پیش ایجاد شده و به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام شده است و این سازمان مسئول اعلام عمومی این سامانه خواهد بود.

با عمومی شدن این سامانه فرآیند ثبت متقاضیان بررسی و تائید از این طریق انجام می‌شود و در نهایت خروجی این سامانه به‌روز شدن و اضافه شدن لیست سایت‌های دارای تخفیف 50 درصدی پهنای باند خواهد بود.

برای اینکه از تمامی اخبار در اولین فرصت مطلع شوید با کانال تلگرام ما با آی دی faceitmag@ همراه باشید. 

منبع خبر: فارس


2 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

محمد

پنج‌شنبه, 28 دی 1396

به نظرم به جای 500 سایت، 50 تا سایت کاربردی بزنن خیلی بهتره، وب سایت های خبری، فروشگاه ها و مذهبی خیلی حجم بالا از ترافیک نیاز ندارن، در عوض هر چی سایت دانلود نرم افزار و بازی هست تو این لیست قرار نداره، حتی معروفترین هاشون. !!

پاسخ

Milad

پنج‌شنبه, 28 دی 1396

بیچاره سایتهای معروف مثل پی سی دانلود و سافت 98 صریحا توی سایتشون نوشتن که سرورهاشون داخلی هست اما اکثر شرکتها به خاطر منافع خودشون باز اینا رو خارجی حساب میکنن ! در حالی که یکی از اینا حتی توی لیست 500 تایی هم هست !!

پاسخ

ثبت نظر