بهترین نرم‌افزارهای رایگان انیمیشن‌ سازی در ویندوز

بهترین نرم‌افزارهای رایگان انیمیشن‌ سازی در ویندوز

انیمیشن‌ سازی یکی از حوزه‌های جذابی است که علاوه بر تخصص، نیازمند نرم‌افزارهای تخصصی است. نرم‌افزارهایی مانند Maya و 3D Max جز بهترین نرم‌افزارهای این حوزه هستند اما اگر تازه وارد این حوزه شده‌اید و در حال آموزش این حرفه هستید بد نیست با بهترین نرم‌افزارهای رایگان انیمیشن‌ سازی در ویندوز آشنا شوید.

بهترین نرم‌افزارهای رایگان انیمیشن‌ سازی

انیمیشن‌ سازی یکی از حوزه‌های جذابی است که علاوه بر تخصص، نیازمند نرم‌افزارهای تخصصی است. نرم‌افزارهایی مانند Maya و 3D Max جز بهترین نرم‌افزارهای این حوزه هستند اما اگر تازه وارد این حوزه شده‌اید و در حال آموزش این حرفه هستید بد نیست با بهترین نرم‌افزارهای رایگان انیمیشن‌ سازی در ویندوز آشنا شوید. با فیسیت همراه باشید.

بهترین نرم‌افزارهای رایگان انیمیشن سازی 2D

Pencil

نرم‌افزار انیمیشن‌ ساز pencil یکی از بهترین نرم‌افزارهای رایگان و متن باز در این حوزه است. این نرم‌افزار با محیط بسیار ساده و در عین حال کاربردی و غنی، امکان ایجاد انیمیشن‌های 2D را برای شما فراهم می‌کند.

با استفاده از این نرم‌افزار می‌توانید نرخ فریم را تعیین کنید، صدا یا تصویر را وارد انیمیشن کنید. در آخر با استفاده از نرم‌افزار انیمیشن‌ ساز pencil می‌توانید انیمیشن ساخته‌شده را به فرمت‌هایFLV وSWF ذخیره کنید.

Plastic Animation Paper

یکی دیگر از برترین نرم‌افزارهای انیمیشن‌ ساز رایگان Plastic Animation Paper است که در عین سادگی، بهترین و قدرتمندترین ابزارها را در اختیار شما قرار می‌دهد تا جایی که حتی افراد خبره هم می‌توانند از این نرم‌افزار استفاده کنند.

ازجمله قابلیت‌های کاربردی این نرم‌افزار به امکان اضافه کرد رنگ به طرح، تعیین نرخ فریم، تنظیم زوم تصویر، اضافه کردن موسیقی و... می‌توان اشاره کرد.

هنگامی‌که کار ساخت انیمیشن به پایان رسید می‌توانید فایل خروجی را با فرمت‌های AVI، PNG، GIF، TGA و... ذخیره کنید.

این نرم‌افزار انیمیشن‌ سازی علاوه بر ویندوز برای سیستم‌عامل مک هم وجود دارد.

بهترین نرم‌افزارهای رایگان انیمیشن‌ سازی 3D

Blender

نرم‌افزار Blender یکی از معروف‌ترین نرم‌افزارهای انیمیش ساز است که در عین رایگان بودن توسط بسیاری از متخصصان حوزه انیمیشن و بازی‌های ویدیویی و دانش آموزان این حوزه مورداستفاده قرار می‌گیرد. این نرم‌افزار متن باز امکان ایجاد انیمیشن‌های سه بعدی را فراهم می‌کند.

اگرچه استفاده از این نرم‌افزار نیازمند آموزش است اما حتی اگر 50 درصد از قابلیت‌های این نرم‌افزار را هم بیاموزید با استفاده از آن می‌توانید نتیجه‌ای فوق‌العاده عالی بگیرید.

نرم‌افزار انیمیشن‌ ساز Blender ابزارهای زیادی برای نورپردازی و مدل‌سازی و... در اختیار شما قرار می‌دهد.

یکی از برتری‌های این نرم‌افزار نسبت به سایر موارد مشابه، کار کردن با انواع سیستم‌عامل‌های ویندوز، مک و لینوکس است. بعلاوه برای عملکرد روان‌تر، واسط کاربری این نرم‌افزار از OpenGl استفاده می‌کند.

از سوی دیگر ازآنجایی‌که این نرم‌افزار متن باز است همه کاربران می‌توانند در کد آن تغییراتی را به وجود بیاورند که این مسئله باعث می‌شود قابلیت‌های کاربردی بسیاری به این نرم‌افزار اضافه شود، باگ‌های آن حذف شود و درواقع راحت‌تر و سریع‌تر کنترل شود.

DAZ Studio

نرم‌افزار DAZ Studio یکی از نرم‌افزارهای رایگان و کاربردی ساخت انیمیشن سه بعدی است که به لطف کتابخانه‌ای از مؤلفه‌های از پیش طراحی شده، کار ساخت انیمیشن را بسیار ساده و در عین حال تخصصی می‌کند.

اگرچه استفاده از این نرم‌افزار نیازمند آموزش‌های اولیه است اما برای ساخت انیمیشن‌های حتی حرفه‌ای بسیار کاربردی است.

نرم‌افزار انیمیشن‌ساز DAZ Studio برای هر دو پلتفرم ویندوز و مک به صورت رایگان وجود دارد.

برای اینکه از تمامی اخبار در اولین فرصت مطلع شوید با کانال تلگرام ما با آی دی faceitmag@ همراه باشید. 


5 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ali

یک‌شنبه, 01 بهمن 1396

بانوی من
بهترین نرم‌افزارهای رایگان انیمیشن‌سازی در ویندوز => عکس مورد نظر مک رو نشون میده با اون اسکرولش
ب کدامین گناه ؟ :)

پاسخ

سارا

دوشنبه, 02 بهمن 1396

مرسی از معرفی نرم افزارها فقط اگه ممکنه لینک دانلود هم قرار بدید

پاسخ

سارا سپاهی

یک‌شنبه, 18 فروردین 1398

سلام، ممنون از مطلب شما، جا داشت که از نرم افزارهای انیمیشن سازی بیشتری بگین. انشالله منتظر به روز شدن این پست هستیم.

پاسخ

شهروز

چهارشنبه, 27 شهریور 1398

عالي بود

پاسخ

امیر

سه‌شنبه, 08 مهر 1399

انیمیشن سازی

پاسخ

ثبت نظر