هکرها بازی‌های پلی‌استیشن2 را به پلی‌استیشن4 آورده‌اند

هکرها بازی‌های پلی‌استیشن2 را به پلی‌استیشن4 آورده‌اند

کنسول‌های پلی استیشن4 هک شده‌اند. هکرها امکان انجام بازی‌های پلی استیشن2 را روی این کنسول فراهم کرده‌اند.

نینتندو سوئیچ تنها کنسول مورد علاقه‌ی هکرها نیست. هکرها سیستم پلی‌استیشن4 را نیز هک کرده و بازی‌های پلی‌استیشن2 را به این کنسول آورده‌اند. 
بنا به گزارش  Eurogamer این رخنه در نرم افزار کنسول اوایل این ماه شناسایی شد ولی تنها به سیستم‌هایی محدود می‌شود که نرم افزار 4.05 را اجرا می‌کنند. از آنجایی که نرم افزار این کنسول به صورت خودکار آپدیت می‌شود و هم اکنون نسخه‌ی 5.05 را اجرا می‌کند می‌توان گفت که تعداد کمی از کنسول‌های پلی‌استیشن4 می‌توانند از این رخنه‌ی امنیتی استفاده کنند. 
با وجود رسانه‌ای شدن این خبر هکرها بیکار ننشسته‌اند. مدت کمی پس از انتشار این رخنه شاهد پشتیبانی لینوکس و ساخت یک توانمند ساز خانگی به نام PS4HEN بوده‌ایم. حال هکرها می‌توانند فایل‌های پکیج را روی کنسول پلی استیشن4 نصب کرده، با استفاده از ابزار بازی‌ها را رمزگذاری کنند. سپس آن‌ها را دوباره پکیج سازی کرده و آن‌ها را روی کنسول‌های هک شده نصب کنند. 
شبیه سازی بازی‌های پلی استیشن2 قابلیتی است که در سطح سیستمی روی کنسول‌های پلی استیشن4 وجود دارد و بازی‌ها را با رزلوشن و عملکرد بهتر ارائه می‌دهد. این امکان تا به حال وجود نداشت که کاربران بتوانند همه‌ی بازی‌های پلی استیشن2 را شبیه سازی کنند. 
بلکه ناچار بودند به چند بازی روی پلی استیشن استور بسنده کنند. با این هک ابزارهای جدیدی وجود دارند که به کاربران اجازه می‌دهند فایل‌های ISO خود را در پکیج‌هایی قرار دهند که می‌توان آن‌ها را روی کنسول‌های هک شده نصب و اجرا کرد. 
البته با این روش همه‌ی بازی‌ها به خوبی اجرا نخواهند شد اما تا حدی راضی کننده است. 
این موضوع و دسترسی به نرم افزار هک شده برای بیشتر کاربرانی که آخرین سیستم نرم افزار را اجرا می‌کنند قابل دسترسی نخواهد بود. 
البته باید بدانید که هرچیزی که هک شود خطرهای خود را نیز دارد. برای مثال استفاده از نرم افزار قدیمی به این معنی است که شما نمی‌توانید از آپدیت‌های سفت افزاری جدید استفاده کنید. کنسول‌های هک شده ضمانت خود را از دست می‌دهند و درضمن نرم افزارهای هک شده به صنعت بازی و کسانی که در این زمینه کار می‌کنند ضربه خواهد زد. 

برای اینکه از تمامی اخبار در اولین فرصت مطلع شوید با کانال تلگرام ما با آی دی faceitmag@ همراه باشید. 

منبع خبر: techradar

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر