25 گجت هوشمند برتر سال 2017 از نگاه مجله تایم (قسمت اول)

25 گجت هوشمند برتر سال 2017 از نگاه مجله تایم (قسمت اول)

میلیون‌ها گجت در سال توسط کمپانی‌های ریز و درشت به بازار عرضه می‌شوند، ازاین‌رو انتخاب بهترین آن‌ها کار آسانی نیست. البته مجله تایمز بر اساس معیارهایی از قبیل میزان نوآوری، طراحی و میزان استقبال هرساله فهرستی از بهترین گجت‌ها را تهیه می‌کند. امسال نیز این اتفاق رخ داده و ما در ادامه فهرستی از بهترین گجت‌های 2017 را به انتخاب این مجله معتبر مرور خواهیم کرد.

میلیون‌ها گجت در سال توسط کمپانی‌های ریزودرشت به بازار عرضه می‌شوند، ازاین‌رو انتخاب بهترین آن‌ها کار آسانی نیست. البته مجله تایمز بر اساس معیارهایی از قبیل میزان نوآوری، طراحی و میزان استقبال هرساله فهرستی از بهترین گجت‌ها را تهیه می‌کند. امسال نیز این اتفاق رخ داده و ما در ادامه فهرستی از بهترین گجت‌های 2017 را به انتخاب این مجله معتبر مرور خواهیم کرد.

بهترین گوشی‌های 2017

گلکسی اس 8

گلکسی اس 8

گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس را می‌توان بازگشتی عالی برای سامسونگ در نظر گرفت. مثل همیشه، سامسونگ از آخرین سخت‌افزار موجود در کنار دوربین قدرتمند بهره برد تا در کنار پروژه‌های جاه‌طلبانه همچون دستیار هوش مصنوعی بیکسبی، محصولی تمام‌عیار روانه بازار شود. در این میان، طراحی بسیار خوب این تلفن‌های هوشمند، مورد دیگری است که نمی‌توان به‌سادگی از آن‌ها عبور کرد. درواقع، گلکسی S8 و گلکسی +S8 زیباترین موبایل‌های سامسونگ تا به امروز هستند و هیچ شرکتی همانند سامسونگ نمی‌تواند نمایشگرهای بزرگ و کم حاشیه را به این صورت طراحی کند. صفحه‌نمایش سوپر آمولد 5.8 اینچی درون سامسونگ گلکسی اس 8 تراکم پیکسلی مشابه اس 6 دارد. تفاوت اصلی بین این دو اندازه صفحه‌نمایش اس 8 است. هیچ گوشی 5.8 اینچی دیگری را نمی‌توانید با یک دست بگیرید. اما صفحه‌نمایش اس 8 در تراکم پیکسل در بین گوشی‌های سامسونگ بهترین نیست. نمونه‌های قدیمی‌تر گوشی‌های گلکسی صفحه‌نمایش‌های متراکم‌تری داشته‌اند. برای مثال اس 7 و اس 6 هر دو تراکم پیکسل بیشتری دارند.

آیفون 10

آیفون 10

آیفون ایکس تماماً از شیشه و فلز ساخته شده است، پس به‌هیچ‌عنوان مقاومت آیفون‌های پیشین را ندارد و در صورت سقوط از دست کاربر، پنل پشتی آن خیلی زود ترک خورده و یا حتی می‌شکند. البته استفاده از پنل شیشه‌ای بدون دلیل نیست. آیفون‌های سال 2017 برای اولین دفعه به تکنولوژی شارژ بی‌سیم مجهز شد‌ه‌اند. ضد آب و ضد گردوغبار بودن هم از ویژگی‌های خوب این محصول به شما می‌رود که آن را هم راستا با دیگر پرچم‌داران بازار قرار داده است. نمایشگر 5.8 اینچی آیفون 10 رزولوشن 2436×1125 با تراکم پیکسلی 458 پیکسل در هر اینچ را ارائه می‌دهد؛ این نمایشگر از قابلیت HDR هم پشتیبانی می‌کند. وجه تمایز این پنل نسبت به مدل‌های به کار رفته در آیفون 8، بدون حاشیه بودن آن است. درحالی‌که بخشی از قسمت بالایی نمایشگر توسط سیستم فیس آی دی اشغال شده، بااین‌حال در فریم پایین و بالای نمایشگر هیچ حاشیه‌ای مشاهده نمی‌شود. آیفون ایکس به تراشه شش هسته‌ای A11 تجهیز شده‌ که نسبت به مدل قبلی 25 درصد سریع‌تر کار می‌کند. البته این پردازنده در حالت 4 هسته‌ای، 70 درصد سریع‌تر از A10 کار می‌کند و در سوی دیگر واحد پردازش گرافیکی آن نیز دست کم 30 درصد سریع‌تر از نمونه استفاده شده در A10 قادر است فعالیت کند. این پردازنده از هوش مصنوعی نسل جدیدی موسوم به Neural Engine نیز بهره می‌برد که اولین قابلیت‌های آن را در انیموجی شاهد بودیم.

بهترین لپ‌تاپ 2017

سرفیس لپ‌تاپ

سرفیس لپ‌تاپ

سرفیس لپ‌تاپ به دلیل طراحی بی‌نظیر و کارایی قدرتمند از خاص‌ترین لپ‌تاپ‌های دنیا است. Surface Laptop از همان مفهوم سرفیس در طراحی بدنه استفاده می‌کند بااین‌حال به دلیل ساختار متفاوتی که دارد کار با آن در اغلب اوقات ساده‌تر از تبلت‌های سرفیس مانند Surface Pro 4 است. این لپ‌تاپ به دلیل سطح بالای عملکرد و طراحی جذاب غالباً برای کاربران حرفه‌ای مانند مدیران پیشنهاد می‌شود. سرفیس لپ‌تاپ ترکیبی بی‌نظیر از بافت، جزئیات دقیق و خطوطی زیبا را ارائه می‌کند. به‌علاوه کیبورد مجلل Alcantara® که مختص ماست. با سرفیس حس جدیدی را احساس خواهید کرد که حاصل جدیدترین تکنولوژی مایکروسافت است. مجبور نیستید بین وزن مناسب حمل کردن و قدرت، یکی را انتخاب کنید. شروع از ۲/۷۶ پوند، سرفیس لپ‌تاپ بهترین تعادل را برای شما به ارمغان می‌آورد. به‌علاوه باتری که تا ۱۴/۵ ساعت دوام می‌آورد.

بهترین کنسول خانگی 2017

ایکس باکس وان ایکس

ایکس باکس وان ایکس

سرفیس لپ‌تاپ تنها محصولی از سوی ردموندی‌ها نبوده که در فهرست خلاقانه‌ترین گجت‌های هوشمند 2017 جای گرفته، چراکه نام کنسول فوق‌العاده قدرتمند ایکس باکس وان ایکس هم دیده می‌شود. یکی از تفاوت‌های اصلی ایکس باکس وان ایکس نسبت به تمامی کنسول‌های موجود در بازار، پشتیبانی از وضوح تصویر 4K است که با توجه به همه‌گیر شدن استفاده از تلویزیون‌ها و نمایشگرهای 4K کاملاً منطقی به نظر می‌رسد. این محصول که به‌تازگی با قیمت 500 دلاری به بازار عرضه شده جزو اولین گجت‌هایی است که از استاندارد Dolby Atmos پشتیبانی می‌کند. همچنین تمامی بازی‌های ایکس باکس وان بر روی ایکس باکس وان ایکس قابل اجرا هستند و این شامل تمامی عناوینی خواهد شد که به‌صورت دیجیتالی و یا فیزیکی خریداری شده‌اند. ایکس باکس وان ایکس همچنین قابلیت اجرای عناوین قدیمی‌تر برای ایکس باکس 360 را نیز خواهد داشت و همچنین در آینده خواهد توانست عناوین متعلق به اولین نسل از ایکس باکس را نیز اجرا کند. دیگر اینکه کنترلر‌های ایکس باکس وان بر روی ایکس باکس وان ایکس نیز پشتیبانی می‌شوند.

بهترین کنسول بازی قابل حمل 2017

نینتندو سوئیچ

نینتندو سوئیچ

کنسول نینتندو سوئیچ در مقایسه با دو کنسول پلی استیشن 4 و اکس باکس وان بسیار ساده و سرراست است. نینتندو همواره سادگی در استفاده را از اهداف اصلی محصولات خود قرار داده و رابط کاربری این کنسول نیز به راحتی قابل استفاده است و پیچیدگی خاصی ندارد و بی‌تجربه‌ترین گیمر نیز می‌تواند آن را روشن کرده و بازی کند. روشن کردن کنسول و بازی کردن به راحتی انجام می‌شود و احتیاجی به نصب و آپدیت بازی یا ایجاد اکانت نیست. کنترلرهای کنسول سوئیچ، دارای موتور لرزاننده‌ای به نام HD Rumble هستند که می‌توانند هرگونه ضربه و لرزشی را به شما منتقل کنند تا تجربه خوبی از بازی خود داشته باشید. نینتندو هیچ‌گاه نمایشگر با کیفیتی در کنسول‌های قابل حمل خود نداشته است. نینتندو توانسته نمایشگری برای کنسول جدید خود بسازد که اگرچه، بهترین نمایشگر بازار نیست، اما برای یک کنسول قابل حمل، قدمی رو به جلوست. این نمایشگر، همانند نمایشگرهای تبلت‌ها و گوشی‌های هوشمند، از چند لمس هم‌زمان پشتیبانی می‌کند و برای بازی طراحی شده است. به گفته نینتندو، آن‌ها موفق به فروش بیش از 10 میلیون دستگاه از کنسول سوئیچ شده‌اند که این آمار بیشتر از فروش تمام کنسول‌های Wii U در طول زمان عرضه است.

 برای اینکه از تمامی اخبار در اولین فرصت مطلع شوید با کانال تلگرام ما با آی دی faceitmag@ همراه باشید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر