اسکایپ جدید روی گوشی‌های اندروید قدیمی بهتر کار می‌کند

اسکایپ جدید روی گوشی‌های اندروید قدیمی بهتر کار می‌کند

شرکت مایکروسافت نسخه‌ی سبک و بهینه سازی شده‌ی اسکایپ را برای گوشی‌های اندروید مدل پایین منتشر کرد.

مایکروسافت نسخه‌ی جدید اسکایپ را مخصوص گوشی‌های اندروید قدیمی منتشر کرده است. به خصوص این نسخه روی دستگاه‌هایی که اندروید4,0,3. تا5,1 را اجرا می‌کنند بهتر عمل می‌کند. این نسخه‌ی بهینه شده‌ی اسکایپ با Skype Lite متفاوت است. 

 

ظهور برنامه‌های سبک 


با وجود قرار گرفتن بیشتر ابعاد زندگی روزمره‌ی ما در دنیای آنلاین شرکت‌های بسیاری در حال طی کردن مسیر به صورت برعکس هستند. چرا که در بسیاری از کشورهای درحال توسعه مردم بیشتر گوشی‌های اندرویدی مدل پایین دارند که نمی‌تواند اپلیکیشن‌های خیلی جدید را اجرا کند. 
راه حل این مشکل انتشار نسخه‌های کوچک‌تر و سبک‌تر این اپلیکیشن‌ها است. شرکت گوگل حتی نسخه‌ی سبک سیستم عامل خود را با نام Android Go منتشر کرده است. مایکروسافت نیز در بهمن ماه پارسال  Skype Lite را منتشر کرد اما حال این شرکت اسکایپ را بهینه سازی کرده تا روی اندرویدهای قدیمی عمل کند. 


بهینه سازی اسکایپ برای اندروید 


مایکروسافت می‌گوید که این نسخه‌ی جدید اسکایپ از نظر میزان مصرف دیسک و حافظه سبک‌تر است و در اگر روی یک شبکه‌ی ضعیف باشید عملکرد را ارتقا می‌بخشد. درضمن شما هیچ تفاوتی را بین نسخه‌ی جدید و قدیمی این اپلیکیشن حس نخواهید کرد. 
این اپلیکیشن با Skype Lite متفاوت است که همان عملکرد هسته‎ای اسکایپ را دارد اما محدود است. Skype Lite به طور خاص برای هند ساخته شد اما این نسخه‌ی بهینه سازی شده‌ی اسکایپ در سراسر دنیا موجود است. 
مایکروسافت این اپلیکیشن را تا چند هفته‌ی آینده منتشر خواهد کرد و تنها کاربران اسکایپی که گوشی‌های اندروید 4.0.3 تا 5.1 دارند آن را دریافت خواهند کرد. سایر کاربران باید با نسخه‌ی اسکایپی که دارند بسازند. 


نفخ نرم‌افزاری کمتر


نسخه‌های سبک‌وزن اپلیکیشن‌ها نشان می‌دهد که توسعه‌گران پذیرفته‌اند که نسخه‌های اصلی دچار نفخ نرم‌افزاری هستند. 
این حرکت مایکروسافت که به فکر کاربرانی که گوشی‌های هوشمند قدیمی دارند است قابل ستایش است. شاید اگر توسعه‌گران بیشتری این کار را می‌کردند بسیاری از ما گوشی‌های مدل بالا نمی‌خریدیم. 

برای اینکه از تمامی اخبار در اولین فرصت مطلع شوید با کانال تلگرام ما با آی دی faceitmag@ همراه باشید. 

 

منبع خبر: makeuseof

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر