پرونده رجیستری سال 96 بسته شد

registry96_1521370529.jpg

پرونده طرح رجیستری موبایل در سال 96 هم بسته شد. ورود سایر برندها به طرح رجیستری به سال 97 موکول شده است که برند سامسونگ هم در این لیست است.

سال 96 با همه جنجال‌هایش در حوزه فناوری اطلاعات هم رو به پایان است؛ از جنجال‌های خبری اینترنت غیر حجمی گرفته تا رجیستری و حالا که تنها چند روز تا پایان سال 96 باقی است پرونده رجیستری هم بسته شد.

طرح رجیستری موبایل یا همان ثبت و شناسه‌دار کردن گوشی‌های وارداتی به کشور که از 28 مهرماه با با هدف جلوگیری از قاچاق موبایل به اجرا درآمد، طی این 6 ماه برندهای آیفون، گوگل، بلک بری، موتولا، ال جی، هواوی، نوکیا، سونی، تکنو و شیائومی و دو مدل سامسونگ گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس را هدف قرار داد و همه این برندها مشمول طرح رجیستری موبایل شدند.

گفته می‌شود این 10 برندی که تا کنون به رجیستری اضافه شده‌اند تقریبا 50 درصد سهم بازار ایران در موبایل را در دست داشته‌اند.

برنامه دولت برای سال 97 : رجیستری برند ساموسنگ و سایر برندها

اگرچه برند سامسونگ در برنامه طرح رجیستری تا پایان سال 96 نبود اما طبق قول‌های داده شده، دو مدل سامسونگ گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس به گوشی‌های مشمول رجیستری اضافه شدند. ضمنا قرار شد که سایر برندهای گوشی هم بعد از تعطیلات نوروز به رجیستری اضافه شوند که در این بین برند سامسونگ هم به طور کامل قرار دارد. جالب است بدانید که سامسونگ بیشترین سهم بازار موبایل را در ایران در دست دارد و سهمی در حدود 45 تا 52 درصد از بازار موبایل ایران در اختیار سامسونگ است.

نتیجه طرح رجیستری : رشد 127 درصدی درآمد دولت از واردات گوشی

به دنبال اجرای طرح رجیستری موبایل، درآمد دولت از بخش واردات گوشی 127 درصد رشد داشته است تا جایی که دهقانی نیا، معاون ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، در مورد اجرای موفق طرح رجیستری موبایل و افزایش درآمد دولت به دنبال آن، گفت:

از ابتدای مهرماه سال 95 تا اسفند سال 95 میزان واردات گوشی تلفن همراه 642 میلیارد ریال بود که امسال در این بازه زمانی یعنی از مهر تا اسفند 96 به 10 هزار و 647 میلیارد ریال رسیده است.

وی افزود: از سوی دیگر از نقطه نظر عایدی دولت از واردات گوشی موبایل نیز در بازه زمانی 6 ماهه دوم سال 95 درآمد دولت 830 میلیارد ریال بود اما با اجرای طرح رجیستری این رقم به یکهزار و 844 میلیارد ریال رسیده است؛ به بیان دیگر واردات گوشی موبایل در 6 ماهه دوم سال 96 رشد 127 درصدی داشته است.

برای اینکه از تمامی اخبار در اولین فرصت مطلع شوید با کانال تلگرام ما با آی دی faceitmag@ و پیام رسان سروش ما با آی دی faceit_mag@ همراه باشید.  

منبع خبر: مهر


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر