کارخانه تولید بوئینگ مورد حمله‌ی باج افزار واناکرای قرار گرفت

کارخانه تولید بوئینگ مورد حمله‌ی باج افزار واناکرای قرار گرفت

روز چهارشنبه یک کارخانه تولید بوئینگ در چارلزاستون کارولینای جنوبی مورد حمله‌ی باج افزار واناکرای قرار گرفت. مایک واندرول، مهندس ارشد در بخش تجاری شرکت هواپیمایی بوئینگ این خبر را اعلام کرده و به دیگر بخش‌های شرکت در سراسر امریکا هشدار داد که گوش به زنگ باشند.
واندرول در بیانیه‌ی خود اعلام کرده که این باج افزار خیلی سریع سیستم را آلوده کرده و حدود 777 ابزار مونتاژ اسپار خودکار را از کار انداخته است. این شرکت نگران است که ویروس به بخش‌هایی که برای آزمایشات مهم هواپیماها به کار برده می‌شود سرایت کرده و نرم افزار هواپیما را نیز آلوده کند.
واناکرای، که به اعتقاد دونالد ترامپ یک سایبرتروریسم از طرف کره شمالی است با استفاده از یک نقطه ضعف در ویندوز به کامپیوتر قربانی حمله می‌کند. اردیبهشت ماه پیش پس از حمله به سیستم بیمارستان‌ها در انگلستان این حملات شیوع پیدا کردند. پس از چند هفته کامپیوترها در 150 کشور دنیا به این جاسوس افزار آلوده شدند. 
ویروس به این صورت کار می‌کند که سیستم‌ها را قفل کرده وبرای باز کردن آن از صاحب سیستم درخواست باج به صورت ارز رمزنگاری شده می‌کند. مایکروسافت برای حل این مشکل پچ‌های امنیتی منتشر کرد اما اینطور که به نظر می‌رسد مشکل به طور کامل حل نشده است. 

برای اینکه از تمامی اخبار در اولین فرصت مطلع شوید با کانال تلگرام ما با آی دی faceitmag@ همراه باشید. 

 

 

منبع خبر: theverge

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر