واکنش مرکز ملی فضای مجازی به شبهات امنیتی پیام رسان‌های داخلی

واکنش مرکز ملی فضای مجازی به شبهات امنیتی پیام رسان‌های داخلی

بعد از خبرساز شدن باگ‌های امنیتی در پیام رسان‌های داخلی مثل سروش، مرکز ملی فضای مجازی گفت که درصدد رفع این اشکال‌هاست تا حریم خصوصی کاربران حفظ شود.

طی چند روز اخیر بحث جایگزین شدن پیام رسان‌های داخلی به جای نمونه‌های خارجی در کشور سروصدای زیادی به‌پا کرد. یکی از این پیام رسان‌های داخلی، پیام رسان سروش است.

از آنجایی که امنیت، نکته کلیدی و حائز اهمیت برای کاربران پیام رسان‌ها است، طی چند روز اخیر شاهد اخباری درباره وجود باگ‌هایی در پیام رسان‌های داخلی از جمله پیام رسان سروش بودیم.

وجود باگ امنیتی در پیام رسان سروش که به شدت خبرساز شد، در واقع سهل‌انگاری در کدنویسی این برنامه بود که به‌واسطه آن، دسترسی به شماره کاربران ممکن می‌شد. البته مدیر پیام رسان سروش بعد از انتشار این خبر به سرعت اقدام کرده و این باگ را رفع کرد.

پیشنهاد فیسیت : وزیر ارتباطات، اولین قربانی افشای اطلاعات خصوصی در پیام رسان سروش شد

حالا روابط عمومی مرکز ملی فضای مجازی کشور درخصوص شبهات امنیتی و حفاظتی در بعضی از پیام رسان‌های داخلی اعلام کرده است که باگ‌های موجود در پیام رسان‌های داخلی که طی چند روز اخیر مطرح شده‌اند، به دلیل ویژگی و پیچیدگی این گونه نرم‌افزارها است و وجود این اشکال‌ها در ابتدای کار طبیعی است و انعکاس غیرمغرضانه‌ آن توسط متخصصان و کاربران، کاری شایسته و موجب بهبود پیام‌رسان‌های بومی خواهد شد.

مرکز ملی فضای مجازی از طریق تشکیل یک کارگروه کارشناسی از دستگاه‌های ذیربط و پیام‌رسان‌های بومی، درصدد رفع این اشکال‌ها است و به مردم اطمینان می‌دهد که نهایت تلاش خود را در حفاظت از حریم خصوصی ملت ایران در فضای مجازی به عمل خواهد آورد.

برای اینکه از تمامی اخبار در اولین فرصت مطلع شوید با کانال تلگرام فیسیت با آی دی faceitmag@ همراه باشید. 

منبع خبر: مهر


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر