مایکروسافت uTorrent را به عنوان بدافزار شناسایی می‌کند

مایکروسافت uTorrent را به عنوان بدافزار شناسایی می‌کند

ویندوز دفندر، آنتی‌ویروس ویندوز برنامه‌ی یوتورنت را یک بدافزار می‌داند.

کلاینت محبوب تورنت که با عنوان uTorrent شناخته می‌شود میلیون‌ها کاربر دارد که بعضی از آن‌ها دهه‌هاست از آن استفاده می‌کنند. uTorrent (یا میکروتورنت) به خاطر این که یک تورنت منیجر سریع و مینیمالیستی است محبوب شده است. اما در چند سال گذشته دچار نفخ نرم‌افزاری و سنگین شده‌است. اوضاع آنقدر بد شده مایکروسافت و بعضی شرکت‌های دیگر uTorrent را به عنوان بدافزار شناسایی می‌کنند. البته با توجه به تعریف شما از بدافزار ممکن است با این کار موافق یا مخالف باشید. 
سال‌هاست که مایکروسافت یک صفحه مخصوص دارد که uTorrent را به عنوان یک تهدید جدی برای سیستم شما معرفی می‌کند اما کاربران به هیچ کدام از این هشدارها اهمیت نمی‌دهند. همه‌ی نسخه‌های ویندوزی که برنامه‌ی آنتی‌ویروس دفندر را دارند به کاربران درمورد این نرم افزار هشدار می‌دهند. 
بنا به گفته‌ی مایکروسافت uTorrent خوشنام نیست و اثر منفی روی عملکرد سیستم می‌گئارد. حتی ویندوز دفندر این برنامه را متوقف می‌کند. البته شما می‌توانید دوباره آن را فعال کنید. مایکروسافت تنها شرکتی نیست که uTorrent را به عنوان بدافزار می‌شناسد. نود32، سوفوس، ترند میکرو و دیگر شرکت‌ها نیز بارها گفته‌اند که uTorrent خطرناک است. 

تورنت


اما صاحب uTorrent، شرکت BitTorent گفته است که این تنها مشکلی در نسخه‌ی جدید نرم افزار است. این شرکت سه نسخه متفاوت را از این برنامه روی سایت خود گذاشته است. یکی از آن‌ها نسخه‌ای است که به عنوان بدافزار شناخته شده، اما BitTorent نمی‌گوید دلیل آن چیست. با این حال گفته که دیگر این نسخه را ارائه نمی‌دهد. VirusTotal هنوز هم uTorrent را به عنوان ویروس نشان می‌دهد. اگر آنقدر خودتان شجاع هستید که این اپلیکیشن را نصب کنید می‌توانید خودتان آن را امتحان کنید. 
شاید شرکت BitTorent فکر کند که اشتباهی پیش آمده اما سال‌هاست که اینترنت پشتش را به uTorrent کرده است. علاوه بر مشکلات امنیتی فراوان و استخراج ارز رمزگذاری شده، نسخه‌ی رایگان آن برنامه‌های تبلیغ افزار زیادی دارد. از آنجایی که هیچ کس نسخه‌ی پولی آن را نمی‌خرد ما درمورد نسخه‌ی رایگان آن صحبت می‌کنیم. درضمن این برنامه پر از باگ است و سرویس‌های پخش ویدئو آنلاین به درد نخوری دارد. 
BitTorent می‌گوید که همه‌ی گزینه‌های پخش تبلیغات را می‌توانید هنگام نصب حذف کنید. اما وقتی که مایکروسافت می‌گوید که uTorrent خیلی برای سیستم شما ضرر دارد شاید بهتر باشد که به حرفش گوش دهید. 

 

برای اینکه از تمامی اخبار در اولین فرصت مطلع شوید با کانال تلگرام ما با آی دی faceitmag@ همراه باشید. 

منبع خبر: extremetech

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


1 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

مجتبی

چهارشنبه, 29 فروردین 1397

سلام
چطوری مومن ؟
حالت خوبه ؟
به جای اینکه جواب بدهی نظرو پاک کردی ؟
اینجوری می خواهید خواننده پیدا کنید ؟ آره ؟
متاسفم براتون

پاسخ

ثبت نظر