چطور برای کلیدهای رجیستری در ویندوز میانبر درست کنیم

چطور برای کلیدهای رجیستری در ویندوز میانبر درست کنیم

رجیستری ویندوز یکی از ابزارهای کاربردی است که امکان فعال کردن بسیاری از قابلیت‌ها را فراهم می‌کند اما دسترسی به کلیدها شاید کمی سخت باشد. با روشی ساده می‌توانید برای پرکاربردترین کلیدهای رجیستری میانبر درست کنید. این آموزش را در فیسیت ببینید.

یکی از ابزارهایی کاربردی که ویندوز در اختیار کاربران قرار داده است، ابزار رجیستری ویندوز است که در اصل یک پایگاه داده داخلی است و داده‌های برنامه‌ها و سرویس‌های مختلف را به‌صورت باینری و یا به‌صورت دیگری در خود جای داده است.

اگر تخصص مختصری درزمینه کامپیوتر داشته باشید با تغییر کمی از طریق رجیستری می‌توانید قابلیت‌های کاربردی بسیاری را در ویندوز فعال کنید و کنترل بیشتری روی سیستم خود داشته باشید.

اگر ابزار رجیستری ویندوز بسیار کاربردی است اما دسترسی به بخش‌های مختلف آن کار راحتی نیست؛ بااین‌وجود نگران نباشید همیشه روش‌ها و ترفندهایی برای ساده کردن کار وجود دارد. با استفاده از ابزار رایگانی به نام Registry Shortcuts به‌سرعت می‌توانید به کلیدهای رجیستری دسترسی داشته باشید که بیشتر از همه به آن مراجعه کرده‌اید.

 

نحوه ایجاد میانبر برای کلیدهای رجیستری ویندوز

1- ابتدا یک فولدر برای کلیدهای رجیستری پرکاربرد خود ایجاد کنید.

2- ابتدا برای دانلود برنامه Registry Shortcuts به این لینک مراجعه کنید و بسته به نوع سیستم خود یکی از نسخه‌های 32 بیتی و یا 64 بیتی را دانلود و نصب کنید.

 این نرم افزار برخلاف بیشتر برنامه‌ها، هیچ واسط کاربری ندارد. بنابراین بعد از نصب به دنبال آیکونی برای باز کردن آن نگردید. در عوض در بخش file explorer وقتی که روی فایلی راست کلیک کنید و هم‌زمان دکمه شیفت (shift) راهم بفشارید، گزینه جدیدی به نام registry shortcuts به این منو اضافه می‌شود.

اضافه شدن گزینه regisrty shortcut

اضافه شدن گزینه regisrty shortcut

 

3- حالا که برنامه Registry Shortcuts به درستی روی سیستم شما نصب شده است، با فشردن هم‌زمان دکمه‌های win+R، برنامه RUN را باز کنید و عبارت regedit را تایپ کرده و اینتر کنید.

نحوه دسترسی به کلیدهای رجیستری ویندوز

نحوه دسترسی به کلیدهای رجیستری ویندوز

 

4- حالا در رجیستری ویندوز کلیدی که می‌خواهید سریع‌تر به آن دسترسی داشته باشید را پیدا کنید.

5- حالا در قسمت سمت چپ کلید را پیدا کنید و روی آن راست کلیک کرده و گزینه Copy Key Name را انتخاب کنید.

6- در بخش File explorer روی فولدری که قبلاً ساخته بودید با نگه‌داشتن دکمه شیفت (shift) راست کلیک کنید. حالا از این منو روی گزینه registry shortcut رفته و سپس paste را انتخاب کنید.

نحوه ساخت میانبر برای کلیدهای رجیستری ویندوز

نحوه ساخت میانبر برای کلیدهای رجیستری ویندوز

 

7- به‌این‌ترتیب یک shortcut از همان کلید رجیستری در آن پوشه ایجاد می‌شود که البته به‌راحتی می‌توانید آن را به جای دیگری که می‌خواهید هم منتقل کنید.

 

برای اینکه از تمامی اخبار در اولین فرصت مطلع شوید با کانال تلگرام ما با آی دی faceitmag@ همراه باشید. 

منبع خبر: makeuseof


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر