واکنش وزیر ارتباطات نسبت به فیلترینگ تلگرام

واکنش وزیر ارتباطات نسبت به فیلترینگ تلگرام

در پی اعمال فیلترینگ تلگرام از ساعات ابتدایی بامداد روز 11 اردیبهشت، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با ارسال چندین توییت، نسبت به این موضوع واکنش نشان داد.

همانطور که در جریان هستید بالاخره بعد از کش‌مکش‌های بسیار بین دولت مردان ایران، روز گذشته دستور قضایی فیلترینگ تلگرام صادر شد. دادستانی تهران در این دستور اپراتورهای موبایل و شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت را ملزم کرده بود که از 10 اردیبهشت 97، نسخه وب و اپلیکیشن تلگرام را مسدود کنند آن هم به نحوی که با فیلترشکن هم قابل استفاده نباشد و دستور اعمال فیلترینگ از ساعات ابتدایی بامداد امروز، 11 اردیبهشت ماه، به اجرا درآمد.

پیشنهاد فیسیت : دستور قضایی فیلترینگ تلگرام صادر شد

 

در پی اجرای فیلترینگ تلگرام، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات صبح امروز با ارسال توییت‌هایی پی در پی، نسبت به این مسئله واکنش نشان داد. وی اولین توییت خود را این مضمون که نمی‌توان جلو دسترسی شهروندان به منابع اطلاعات را گرفت، ارسال کرد:

دسترسی شهروندان به منابع اطلاعات، توقف ناپذير است؛ هر چند استفاده از يك نرم‌افزار متوقف شود. نرم افزارهای بديل، شناسايی و جريان آزاد اطلاعات، مجدداً فعال و در گردش خواهد بود. اين خاصيت و لازمه‌ی دسترسی آزاد به اطلاعات در عصر ارتباطات است.

اولین توییت وزیر ارتباطات در واکنش به فیلترینگ تلگرام

اولین توییت وزیر ارتباطات در واکنش به فیلترینگ تلگرام

 

وی در توییت بعدی خود به بر این موضوع تاکید کرد که فناوری به خودی خود نه مجرم است، نه مفسد و نه منحرف و چنین نوشت:

فناوری به خودی خود نه مجرم است، نه مفسد و نه منحرف؛ این بشر است که با استفاده نادرست از آن، جرم یا فساد در فضای زندگی مجازی را ترویج می کند؛ چندان که امروز در فضای واقعی نیز چنین می کند که امری است گریزناپذیر و علی حده.

دومین توییت وزیر ارتباطات در واکنش به فیلترینگ تلگرام

دومین توییت وزیر ارتباطات در واکنش به فیلترینگ تلگرام

 

وی در دو توییت‌ بعدی خود چنین نوشت:

توسعه فناوری نیز پیوسته و توقف ناپذیراست، چرا که مکث در این مسیر پرجنب و جوش لایتناهی، آن هم در روزگار سرعت تکنولوژی، بس سخت و مستصعب است و خود تحریمی از دنیای نوین عقب ماندگی را به دنبال خواهد داشت.

سیاستگذاری برای رسانه‌های نوین و به رسمیت شناختن آن‌ها در جهت پاسداشت حقوق شهروندان، نیازمند اقدامی عاجل است که تعارض کشور با شبکه های اجتماعی را کاهش و باعث وحدت عمومی و مانع سلب اعتماد خواهد شد.

وی در توییت آخر خود به کمبود استاندارد جهانی برای حفظ حاکمیت کشورها در نرم افزارهای فضای مجازی انتقاد داشت:

در این میان نباید از عدم وجود استانداردی جهانی برای حفظ حاکمیت کشورها در نرم افزارهای فضای مجازی گذشت. این تعارضی است که برای اکثر کشورهاوجود دارد. زمانی که مقررات کشورها محترم شمرده نشود، عکس العمل حاکمیت ها امری غیر طبیعی و غیر معمول نمی‌نماید.

 

برای اینکه از تمامی اخبار در اولین فرصت مطلع شوید با کانال تلگرام ما با آی دی faceitmag@ و کانال سروش ما به آی دی faceit_mag@ همراه باشید. 

منبع خبر: توییتر

faceit.width-400.png

رسانه دیجیتال فیسیت

با ما در ارتباط باش...


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر