کنفرانس بیلد 2018 مایکروسافت در حال برگزاری است، برترين ابزارهای معرفی شده

کنفرانس بیلد 2018 مایکروسافت در حال برگزاری است، برترين ابزارهای معرفی شده

امسال هم به رسم هر سال کنفرانس بیلد 2018 مایکروسافت در حال برگزاری است. با معرفی تازه‌ترین ابزارها و تکنولوژی‌های این کنفرانس همراه فیسیت باشید.

کنفرانس بیلد 2018 مایکروسافت به رسم هر سال از ساعاتی پیش (7 می) آغاز شد و تا روز 9 می هم ادامه دارد. تا کنون شایعات و پیش‌بینی‌های زیادی درباره آنچه در این رویداد رخ خواهد داد منتشر شده بود اما حالا این رویداد در حال برگزاری است پس با معرفی آنچه در این رویداد می‌گذرد با فیسیت همراه باشید.

سه سرویس جدید کراس پلتفرم برای اندروید و Ios

از مدتی پیش به نظر می‌رسید که مایکروسافت دیگر تلاشی برای رقابت در حوزه سیستم عامل موبایلی نمی‌کند اما در جریان کنفرانس بیلد 2018 مشخص شد که این کمپانی تنها استراتژی خود را تغییر داده است. مایکروسافت در این رویداد اعلام کرد که قابلیت‌های ویندوز 10 را با استفاده از ابزار لانچر به اندروید و با استفاده از مرورگر اج به iOS می‌آورد.

بنابراین مایکروسافت بدون تکیه بر سیستم عامل مخصوص به خود و تنها با نیرو گرفتن از لانچر اندروید، فکر رقابت با سیستم عامل‌های موبایلی را در سر می‌پروراند.

اپلیکیشن Your Phone

مایکروسافت در رویداد بیلد 2018 از اپلیکیشن Your Phone برای ویندوز 10 رونمایی کرد. با استفاده از این اپلیکیشن کاربر به راحتی می‌تواند اطلاعات گوشی خود از جمله پیام‌های متنی، تصاویر، نوتیفیکشن‌ها و... را روی کامپیوتر خود داشته باشد.

مایکروسافت این اپلیکیشن را برای هر دو پلتفرم اندروید و iOS توسعه داده است اما به گفته این کمپانی نسخه اندرویدی بسیار قدرتمندتر از نسخه iOS است و قابلیت‌های بیشتری دارد.

در ابتدای عرضه، این اپلیکیشن تنها قادر است پیام‌های متنی، تصاویر و نوتیفیکیشن‌های گوشی را روی کامپیوتر نمایش دهد اما در آینده احتمالا قابلیت‌های دیگری به اپلیکیشن Your Phone اضافه خواهد شد.

از ابتدای هفته آینده اپلیکیشن Your Phone به صورت آزمایشی در اختیار کاربران ویندوز اینسایدر قرار می‌گیرد تا با توجه به تجربه این کاربران و بازخوردهای آن‌ها مایکروسافت بتواند نسخه کامل این اپلیکیشن را توسعه دهد.

اپلیکیشن Your Phone معرفی شده در کنفرانس بیلد 2018 مایکروسافت

اپلیکیشن Your Phone معرفی شده در کنفرانس بیلد 2018 مایکروسافت

 

ابزار Project Ink برای شناسایی دست خط

مایکروسافت در جریان رویداد بیلد 2018 خود از ابزاری با نام Project Ink رونمایی کرد که قادر است با استفاده از هوش مصنوعی دست خط و شکل‌هایی که کاربران می‌کشند را تشخیص دهد.

به گفته مایکروسافت این ابزار در دسترس توسعه‌دهندگان ویندوز و سایر پلتفرم‌ها قرار خواهد گرفت بنابراین توسعه‌دهندگان می‌توانند از این ابزار در طراحی اپلیکیشن‌های خود بهره ببرند.

ابزار Project Ink برای شناسایی دست خط معرفی شده در کنفرانس بیلد 2018 مایکروسافت

ابزار Project Ink برای شناسایی دست خط معرفی شده در کنفرانس بیلد 2018 مایکروسافت

 

تغییراتی در زبان برنامه نویسی فلوئنت

مایکروسافت در رویداد بیلد سال گذشته خود زبان برنامه نویسی فلوئنت را معرفی کرد. حالا این کمپانی در رویداد امسال تغییراتی را در این زبان ایجاد کرده است که به واسطه این تغییرات طراحی اپلیکیشن‌های مبتنی بر وب بسیار ساده‌تر خواهد بود.

زبان فلوئنت بر فاکتورهای نور، عمق، حرکت و... تاکید دارد و حالا با اعمال تغییرات جدید، توسعه‌دهندگان راحت‌تر و بدون دغدغه درباره طراحی واسط کاربری، می‌توانند برنامه‌های مورد نظر خود را توسعه دهند.

 

وب کم مخروطی برای ویدیو کنفرانس‌ها

به گزارش انگجت یکی از جالب‌ترین ابزارهایی که مایکروسافت طی کنفرانس بیلد 2018 خود رونمایی کرده است وب کم مخروطی شکلی است که قادر است صدای حاضران در ویدیو کنفرانس را تشخیص دهد و به طور همزمان سخنان را به چند زبان ترجمه کند!

حتی جالب‌تر اینکه این وب کم مخروطی می‌تواند صحبت‌های حاضران در کنفرانس را به صورت نوشته (text) نمایش دهد تا افرادی که توانایی شنیدن ندارند و یا شنوایی ضعیفی دارند هم بتوانند در ویدیو کنفرانس شرکت داشته باشند.

بعلاوه این وب کم مخروطی می‌تواند کاملا با کورتانا هم‌گام‌سازی (sync) شود.

اگر چه این وب کم هنوز در مرحله آزمایش است اما اگر ادعاها درست باشد شاهد تحول بزرگی در ویدیو کنفرانس‌ها خواهیم بود.

 

برای اینکه از تمامی اخبار در اولین فرصت مطلع شوید با کانال تلگرام ما با آی دی faceitmag@ و كانال سروش ما با آيدي faceit_mag@ همراه باشید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر