چگونه با ابزار Desk Cleanup جدید ویندوز10 در فضای ذخیره‌سازی صرفه‌جویی کنیم؟

چگونه با ابزار Desk Cleanup جدید ویندوز10 در فضای ذخیره‌سازی صرفه‌جویی کنیم؟

داشتن فضای خالی روی هر دستگاهی پس از مدتی بسیار دشوار می‌شود. به خصوص اگر فضای دستگاه شما محدود باشد. 
ویندوز ابزارهای زیادی را برای خالی کردن فضای ذخیره سازی ارائه داده است اما مایکروسافت با آپدیت آوریل 2018 خود این روند را ساده‌تر نیز کرده است. اپلیکیشن Disk Cleanup هنوز موجود است اما مایکروسافت ابزار بهتری نیز برای این کار منتشر کرده است. 
برعکس  Disk Cleanup این ابزار جدید در اپلیکیشن تنظیمات قرار دارد. به  Settings > System رفته و روی Storage در سمت چپ کلیک کنید تا باز شود. 
در این قسمت عنوان Storage sense را می‌بینید. اگر آن را فعال کنید ویندوز به صورت خودکار فایل‌های بی مصرفی را که فضا را اشغال کرده‌اند خالی می‌کند. روی  Free up space now کلیک کنید. 

win10


وقتی که روی آن کلیک کردید چند دقیقه صبر کنید تا ویندوز فایل‌هایی را که می‌تواند حذف کند اسکن کند. یک لیست از دسته‌هایی که می‌توانید با خیال راحت روی کامپیوتر خود حذف کنید را می‌بینید. یکی دیگر از مزایای این ابزار نسبت به  Disk Cleanup این است که دسته‌هایی را که خالی است به شما نشان نمی‌دهد. 
همه‌ی مواردی را که می‌خواهید حذف شوند تیک دار کنید. تایید کنید که چقدر فضا خالی می‌شود و روی دکمه Remove files کلیک کنید. 
در این قسمت بیشتر موارد را مثل Temporary files و  Delivery Optimization Files می‌توانید با خیال راحت حذف کنید اما مواظب حذف مواردی مثل  Previous Windows installation(s) و Recycle Bin باشید. 
Previous Windows installation(s) به شما این امکان را می‌دهد که اگر از آپدیت خود ناراضی بودید ویندوز10 را به حالت قبل بازگردانید. ویندوز هر ده روز یک بار این اطلاعات را حذف می‌کند در نتیجه بهتر است که آن را برای زمانی که به مشکلی برمی‌خورید نگاه دارید. 

 

برای اینکه از تمامی اخبار در اولین فرصت مطلع شوید با کانال تلگرام ما با آی دی faceitmag@ كانال سروش ما با آی دی faceit_mag@ همراه باشید.

 

 

منبع خبر: makeuseof

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر