در پیام‌رسان اندروید می‌توانید به راحتی کدهای احراز هویت دوعاملی را کپی کنید

در پیام‌رسان اندروید می‌توانید به راحتی کدهای احراز هویت دوعاملی را کپی کنید

گوگل به زودی یک قابلیت کوچک اما مفید را به پیام رسان اندروید اضافه می‌کند: قابلیت کپی کردن کدهای احراز هویت دوعاملی تنها با یک ضربه از قسمت نوتیفیکیشن. 
اگر برای حفاظت از حساب‌های کاربری خود از احراز هویت دوعاملی استفاده می‌کنید احتمالا این روند برای شما بسیار آشناست: نوشتن رمز، صبر کردن برای رسیدن پیام کوتاه حاوی کد، حفظ کردن کد و تایپ کردن آن در مکان مورد نظر. این کار کمی سخت است اما اگر عادت دارید از طریق گوشی اندروید خود وارد حساب‌های کاربری اپلیکیشن و یا وب‌سایت‌ها می‌شوید این روند بسیار ساده خواهد شد. 
در آپدیت جدید اپلیکیشن Messages در می‌یابد که شما یک کد احراز هویت دوعاملی دریافت کرده‌اید. سپس یک گزینه به نوتیفیکش اضافه می‌کند که امکان کپی کردن کد را فراهم می‌کند. این آپدیت هم اکنون منتشر شده است اما اگر آن را هنوز دریافت نکرده‌اید نگذان نباشيد زيرا این آپدیت را به زودی دريافت خواهید کرد. 
البته گوگل اولین شرکتی نیست که چنین قابلیتی را به وجود می‌آورد بلکه شیائومی و دیگر شرکت‌های گوشی چینی نیز پیش از این امکان کپی کردن کدها را از نوتیفیکیشن فراهم کرده بودند. 
البته باید بدانید که دریافت کد دو عاملی از طریق پیام کوتاه خیلی هم روش امنی نیست چرا که ممکن است کد دزدیده شود. با این حال این روشی است که بیشتر سایت‌ها ارائه می‌دهند و بسیار امن‌تر از حساب کاربری و رمز است. 

برای اینکه از تمامی اخبار در اولین فرصت مطلع شوید با کانال تلگرام ما با آی دی faceitmag@ و كانال سروش ما با آی دی faceit_mag@ همراه باشید.

 

منبع خبر: theverge

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر