تراشه‌های سریع سامسونگ صنعت موبایل سازی را متحول خواهد کرد

تراشه‌های سریع سامسونگ صنعت موبایل سازی را متحول خواهد کرد

سامسونگ آماده است تا با فروش تراشه‌های Exynos خود به دیگر شرکت‌ها از جمله شرکت چینی ZTE دنیا را متحول کند. 
این محصول جدید سامسونگ رقیب بزرگی برای تراشه‌های کوالکوم و مدیا تک از جمله تراشه‌ی پرچم دار اسنپ دراگون 845 کوالکوم است که در حال حاضر در تقریباً تمام گوشی‌های اندورید یافت می‌شود. 
کوالکوم در سال‌های اخیر بازار را به دست گرفته است. تا حدی که حتی سامسونگ گلکسی اس9 و اس9 پلاس دارای تراشه‌ی اسنپ دراگون 845 در امریکا و چین هستند. این درحالی است که در گوشی‌های منتشر شده در سایر نقاط دنیا از تراشه‌ی 9810 Exynos استفاده شده است. سامسونگ خودش تراشه‌های خود و کوالکوم را برای گوشی‌های گلکسی اس9 می‌سازد. 
اما احتمال می‌رود که اوضاع تا سال 2019 تغییر کند چرا که سامسونگ در حال صحبت کردن با دیگر سازندگان گوشی برای توسعه‌ی تجارت تراشه‌های خود است. در حال حاضر تراشه‌های Exynos تنها به گوشی‌ها و تبلت‌های سامسونگ محدود می‌شود. 
تراشه‌های Exynos سامسونگ مشابه تراشه‌های کوالکوم است. در این تراشه‌ها از قابلیت‌های مشابه کوالکوم استفاده شده تا یکپارچگی کوشی‌ها حفظ شود. آخرین چیزی که سامسونگ می‌خواهد این است که گوشی‌هایش در یک نقطه از دنیا بهتر از نقطه دیگر باشد. 
البته تفاوت‌هایی نیز وجود دارد. تحقیقات نشان داده که گوشی‌های سامسونگی که پردازنده‌ی Exynos دارند از نظر تئوری کمی سریع‌تر هستند. البته این سرعت آنقدر چشمگیر نیست که حس شود. 
اگر سامسونگ بخواهد تراشه‌های خود را به دیگر گوشی‌های اندروید منتقل کند باید مشکلاتی را حل کند. برای مثال 9810 Exynos مصرف باتری بالاتری نسبت به اسنپ دراگون 845 دارد و ضبط ویدئو HDR را پشتیبانی نمی‌کند. این قابلیت در گوشی‌های سامسونگ گلکسی اس9 موجود نیست. 
یک مشکل دیگر این است که تراشه‌های Exynos تنها GSM را پشتیبانی می‌کنند. این نیز می‌تواند در بسیاری از کشورها مشکل ساز شود. 
از آنجایی که شرکت ZTE تا هفت سال حق وارد کردن تکنولوژی امریکایی نیست شرکت‌های چینی ممکن است جایگزینی غیر امریکایی برای محصولات خود بیابند و این موضوع سامسونگ را در موقعیت بسیار خوبی قرار می‌دهد. 

برای اینکه از تمامی اخبار در اولین فرصت مطلع شوید با کانال تلگرام ما با آی دی faceitmag@ و كانال سروش ما با آيدي faceit_mag@ همراه باشید. 

 

 

منبع خبر: techradar

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر