پس از مدت‌ها انتظار وان پلاس 6 رونمایی شد، بررسی تمامی قابلیت‌ها و مشخصات

پس از مدت‌ها انتظار وان پلاس 6 رونمایی شد، بررسی تمامی قابلیت‌ها و مشخصات

پس از مدت‌ها انتظار وان پلاس 6، پرچمدار جدید و قدرتمند کمپانی وان پلاس رونمایی شد. با بررسی تمام مشخصات این گوشی همراه فیسیت باشید.

بعد از مدت‌ها انتظار و شایعات بسیار، بالاخره در ساعات پایانی روز گذشته، 16 ماه می، کمپانی وان پلاس در رویدادی در لندن از پرچمدار جدید خود، وان پلاس 6 رونمایی کرد.

این کمپانی پرچمدار جدید خود را با مشخصات سخت افزاری فوق‌العاده قوی و البته طراحی زیبا راهی بازار خواهد کرد. از این جهت که وان پلاس 6 یکی از پرچمداران 2018 است که مدت زیادی انتظار معرفی آن را کشیده‌ایم، قصد داریم در ادامه به بررسی مشخصات این گوشی بپردازیم. با فیسیت همراه باشید.

 

مشخصات وان پلاس 6

صفحه نمایش

وان پلاس 6، پرچمدار جدید کمپانی وان پلاس، به صفحه نمایشی 6.28 اینچی مجهز شده است که از نوع optic OMOLED است.

صفحه نمایش وان پلاس 6 هم مانند آیفون X و البته گوشی‌های اندرویدی معرفی شده بعد از آیفون X، دارای قسمتی به عنوان Notch در بالای گوشی است. ضمنا وان پلاس 6 برخلاف آیفون X تمام صفحه نیست بلکه حاشیه‌ای باریک اطراف صفحه نمایش را فراگرفته است، به این ترتیب که نسبت ابعاد صفحه نمایش به کل قسمت جلویی گوشی، حدود 83.3 درصد است.

وان پلاس 6، جدیدترین پرچمدار معرفی شده در سال 2018، از رزولوشن فوق‌العاده بالای 1080 در 2280 بهره می‌برد در واقع رزولوشن این گوشی +FHD است. ضمنا وان پلاس 6 دارای نسبت ابعاد 19 به 9 است و به پوشش گوریلا گلس 5 مجهز شده است.

شکل ظاهری وان پلاس 6

 

دوربین اصلی و سلفی

وان پلاس 6 از دوربین دوگانه اصلی 16 مگاپیکسلی واید انجل (wide-angle) و 20 مگاپیکسلی تله فوتو (telephoto) و فلاش دوگانه LED بهره می‌برد. هر دو لنز دوربین اصلی این گوشی دارای گشودگی دریچه دیافراگم f/1.7 هستند. ضمنا لنز 16 مگاپیکسلی به لرزش گیر اپتیکال هم مجهز شده است. دروبین اصلی وان پلاس 6 دارای قابلیت فوکوس خودکار با تشخیص فاز، تشخیص چهره، فوکوس به وسیله لمس، HDR و... است.

دوربین سلفی این گوشی هم دارای لنز 16 مگاپیکسلی با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.0 است.

 

مشخصات سخت افزاری

وان پلاس پرچمدار جدیدش را با سخت افزاری فوق‌العاده قوی راهی بازار خواهد کرد. این گوشی به پردازنده اسنپدراگون 845 هشت هسته‌ای با پردازنده گرافیکی آدرنو 630 مجهز شده است. چهار هسته این پردازنده دارای فرکانس 2.8 و چهار هسته دیگر دارای فرکانس 1.7 هستند.

 

حافظه داخلی و رم

وان پلاس 6 در چند نسخه 64، 128 و 256 گیگابایتی عرضه خواهد شد. نسخه‌هایی از این گوشی که دارای 128 یا 256 گیگابایت حافظه داخلی هستند از 8 گیگابایت رم بهره می‌برند درصورتی که نسخه 64 گیگابایتی تنها دارای 6 گیگابایت رم است.

البته باید بدانید که در حال حاضر اغلب گوشی‌های هوشمند حداکثر از 4 تا 6 گیگابایت رم بهره می‌برند و تعداد گوشی‌هایی که دارای 8 یا 10 گیگابایت رم هستند بسیار معدود است.

در حال حاضر اغلب گوشی‌های میان رده رو به بالای بازار تنها دارای 3 تا 4 گیگابایت رم هستند بنابراین وجود رم 6 گیگابایتی در نسخه 64 گیگابایتی وان پلاس 6 به‌هیچ‌عنوان نقطه ضعف این گوشی محسوب نمی‌شود.

اگرچه کمپانی وان پلاس برای پرچمدار جدید خود حافظه‌های داخلی بسیار خوبی را در نظر گرفته است اما باید بدانید که این گوشی‌ها در هیچ یک از نسخه‌ها از کارت حافظه پشتیبانی نمی‌کنند! دقیقا مانند سری قبلی این گوشی، وان پلاس 5 تی.

در عوض این گوشی دارای دو اسلات سیم کارت نانو است. درواقع اگر به گوشی‌های اخیر بازار مانند آنر 8 لایت نگاه کنید می‌بینید که در بسیاری از این گوشی‌ها جایگاه کارت حافظه و سیم کارت دوم یکی است یعنی اگر بخواهید از هر دو اسلات سیم کارت استفاده کنید عملا نمی‌توانید از کارت حافظه بهره ببرید.

 

باتری و شارژ سریع

گوشی وان پلاس 6 همچون وان پلاس 5 و 5 تی به باتری لیتیومی غیرقابل تعویض 3300 میلی آمپر ساعتی مجهز شده است که دارای ظرفیت تقریبا خوبی است. ضمنا این گوشی از تکنولوژی شارژ سریع Dash Charge نیز بهره می‌برد که می‌تواند گوشی را به سرعت شارژ کند.

 

مشخصات فیزیکی

پرچمدار جدید کمپانی وان پلاس دارای ابعاد 155.7 در 75.4 در 7.8 میلی‌متر است و حدود 177 گرم وزن دارد که نسبت به وان پلاس 5 و 5 تی کمی بیشتر است اما دلیل اصلی این افزایش وزن، بزرگ‌تر شدن صفحه نمایش است.

هر دو قسمت جلویی و پشتی گوشی از جنس شیشه است؛ اما فریم دور گوشی از جنس آلومینیوم ساخته شده است. این گوشی در سه رنگ مشکی، دودی و سفید راهی بازار خواهد شد.

رنگ‌های مختلف گوشی وان پلاس 6

رنگ‌های مختلف گوشی وان پلاس 6

 

قیمت

پیش بینی می‌شود نسخه 64 گیگابایتی با 6 گیگ رم این گوشی حدود 529 دلار، نسخه 128 گیگابایتی با 8 گیگ رم وان پلاس 6 حدود 579 دلار و نسخه 256 گیگابایتی و با 8 گیگ رم این گوشی 619 دلار قیمت داشته باشد.

سایر مشخصات

  • سیستم عامل اندروید 8.1 اوریو
  • پشتیبانی از بلوتوث 5
  • جک هدفون 3.5 میلی‌متری
  • دارای سنسور اثر انگشت (با سرعت 0.2 ثانیه) و قابلیت FaceID (با سرعت 0.4 ثانیه)
  • رنگ‌های سفید، دودی و سیاه

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف همراهی کنید:

کانال تلگرام با آیدی faceitmag@

توییتر با آیدی faceit_ir@

اینستاگرام با آیدی faceit_mag@

کانال سروش با آیدی faceit_mag@
       

منبع خبر: gsmarena و theverge


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر