کنفرانس WWDC 2018 اپل: منتظر چه چیزهایی باشیم؟

کنفرانس WWDC 2018 اپل: منتظر چه چیزهایی باشیم؟

در کنفرانس توسعه دهندگان اپل انتظار می‌رود چه چیزهایی معرفی شوند؟

همیشه در این زمان از سال همه در تب‎وتاب کنفرانس سالانه توسعه دهندگان اپل هیتند. شرکت اپل همیشه در این مراسم سیستم‌عامل‌های جدید  iOS, macOS, tvOS و watchOS را معرفی می‌کند. این مراسم در تاریخ 14 خرداد در شهر سن خوزه برگزار خواهد شد. هنوز هیچ چیز قطعی نیست اما ما انتظار چه نرم‌افزارها و سخت‌افزارهای جدیدی خواهیم بود؟ 

نرم افزار


از آنجایی که  WWDC کنفرانس توسعه دهندگان است معمولاً اپل یک پیش نمایش از همه‌ی نسخه‌های جدید آپدیت‌های نرم‌افزاری خود را نشان می‌دهد. 


iOS12: آپدیت iOS همیشه مهم‌ترین اتفاق این کنفرانس است. گفته می‌شود که آپدیت اصلی iOS امسال بیشتر روی عملکرد و ثبات تمرکز شده است که در آن مشکلات عمده‌ی iOS 11 حل خواهد شد؛ اما ما انتظار قابلیت‌های جدید را نیز داریم. iOS12 بزرگ‌ترین آپدیت این سیستم عامل پس از معرفی آیفون ایکس است در نتیجه ممکن است قابلیت‌های جدیدی نیز به آن اضافه شده تا جلوه‌ی بیشتری به آیفون ایکس دهد. 
درضمن گفته می‌شود که قابلیت‌های واقعیت افزوده و سلامتی نیز همراه با این آپدیت‌ها اضافه خواهد شد. درضمن ممکن است که صفحه‌ی خانه نیز تغییر یابد. درضمن به گزارش بلومبرگ احتمال می‌رود که مانند اندروید پی گوگل، اپل نیز یک قابلیت سلامت دیجیتال به سیستم عامل خود اضافه کند تا بهتر بتوانید زمان خود را مدیریت کنید. ممکن است اپل قابلیت ارتباط حوزه نزدیک را در دستگاه‌هایش فراهم کند. درضمن هنوز هم امیدواریم که قابلیت‌هایی مثل پشتیبانی چند کاربر برای آیپد به این سیستم عامل اضافه شوند. 

 

macOS 10.14 : شایعات کمتری درمورد آپدیت‌های نسخه‌ی جدید سیستم‌عامل دسکتاپ شنیده می‌شود درنتیجه پیش‌بینی قابلیت‌های جدید کمی سخت‌تر است. بزرگ‌ترین قابلیتی که انتظار می‌رود در این کنفرانس معرفی شود همگام سازی بین اپلیکیشن‌های Mac و iOS است. درضمن ممکن است که نسخه‌ی بعدی این سیستم عامل یک نام رسمی دریافت کند. 


watchOS 5: هنوز هیچ چیز مشخص نیست اما شایعات مبنی بر آن است که اسپاتیفای و همچنین یک چهارچوب StreamKit به اپل واچ اضافه شوند . درضمن به احتمال زیاد قابلیت‌های فیتنس جدید نیز به سیستم عامل watchOS اضافه خواهد شد. 


Siri: زمانی سیری زمانی که در سال 2011 در آیفون4 اس معرفی شد گل سرسبد اپل بود. اما از آن زمان تا به حال سیری به سختی می‌تواند با رقیبان بسیار هوشمند خود مثل آمازون الکسا و گوگل اسیستنت رقابت کند. در نتیجه کنفرانس امسال موقعیت بسیار خوبی برای اپل است تا بتواند قابلیت‌های جدید و هوشمندتری مثل سرویس‌ها و اپلیکیشن‌های شخص ثالث و پاسخ‌دهی دقیق‌تر به سوالات را به دستیار هوشمند خود اضافه کند. 


tvOS: اپل تی‌وی تا حدی در حاشیه‌ی پلتفرم WWDC قرار خواهد داشت اما انتظار می‌رود که قابلیت‌های پخش آنلاین جدید به این سیستم عامل اضافه شود. 

 

سخت افزار 


WWDC بیشتر روی نرم‌افزار متمرکز است تا سخت‌افزار اما با این وجود باز هم محصولات جدیدی در این کنفرانس معرفی می‌شود. 


MacBook Pro refresh: مک‌بوک‌پرو اپل خیلی مورد توجه قرار نگرفته چرا که به خاطر کلیدهای آن کاربران زیادی معترض بودند. درحالی که قرار است که طراحی این دستگاه به طور کامل تغییر کند ممکن است پردازنده‌ی نسل هشت اینتل ارتقا یافته و رم این دستگاه نیز افزایش داشته باشد. 

 

MacBook Air refresh: شایعات مبنی بر آن است که اپل در حال کار کردن روی یک مک‌بوک‌ایر جدید است که ارزان‌تر از نسخه‌ی موجود در بازار است. به گزارش دیجیتایمز اپل در حال ساخت یک یک مک‌بوک 13 اینچی با همان صفحه نمایش رتینا مشابه مدل 13.3 اینچی مک‌بوک‌پر است.


iPhone SE2: از زمان آیفون4 تا به حال اپل در خرداد ماه هیچ آیفونی را معرفی نکرده است اما ممکن است امسال شاهد یک مدل آیفون اس‌ای جدید باشیم. البته شهریور ماه نزدیک است و اپل گوشی آیفون بعدی خود را در آن زمان معرفی خواهد کرد.
AirPower: شارژر وایرلس AirPower اپل همراه با ایفون8 و آیفون ایکس معرفی شد و قرار است که آپدیت شود. اپل هیچ صحبتی درمورد نسخه‌ی جدید آن نکرده اما شاید امسال آن را معرفی کند. 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف همراهی کنید:

کانال تلگرام با آیدی faceitmag@

توییتر با آیدی faceit_ir@

اینستاگرام با آیدی faceit_mag@

کانال سروش با آیدی faceit_mag@

منبع خبر: theverge

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر