استخراج ارز دیجیتال با دستگاه‌های اپل (iOS) ممنوع شد

استخراج ارز دیجیتال با دستگاه‌های اپل (iOS) ممنوع شد

اپل استخراج ارز دیجیتال با دستگاه های iOS را ممنوع کرد تا سخت افزار دستگاه مخصوصا باتری آسیب نبیند.

با ارزش گرفتن یکباره بیت کوین و سایر ارزهای رمزپایه در سال 2017 موضوعی با عنوان دزدی ارز دیجیتال یا همان cryptojacking به شدت در دنیای مجازی رواج پیدا کرد.

دزدی ارز دیجیتال به معنای سو استفاده از توان پردازشی سیستم قربانی برای استخراج ارز رمزپایه است. این موضوع به حدی جدی شده است که از آن به عنوان یکی از مهم‌ترین تهدیدات امنیتی 2018 یاد شده است.

هکرهای بسیاری در سراسر دنیا طی یک سال گذشته بیشتر از قبل سعی کردند با نوشتن اسکریپ، ساخت برنامه‌هایی که در پس زمینه اجرا می‌شوند و ارز دیجیتال استخراج می‌کنند و... دست به دزدی ارز دیجیتال بزنند. همین مسئله باعث شد تا شرکت‌های بزرگی مانند گوگل و فیسبوک برای جلوگیری از ایجاد مشکل برای کاربران، تبلیغات ارزهای دیجیتال را مسدود کنند.

اپل هم به تازگی به این جمع پیوسته و استفاده از ارزهای رمزپایه را در دستگاه‌های آیفون و آیپد محدود کرده است. به نظر می‌رسد هدف اپل از این تصمیم حفظ سلامت دستگاه، مخصوصا باتری آن باشد، زیرا استخراج ارز دیجیتال به مرور توان دستگاه را تحلیل می‌برد.

اپل با تصمیمات اخیرش تنها با دزدی ارز دیجیتال مقابله نمی‌کند؛ بلکه کاربر با استفاده از آیفون یا آیپد به هیچ صورتی نمی‌تواند ارز دیجیتال استخراج کند. حتی اگر خود کاربر برنامه‌ای برای استخراج را روی گوشی خود نصب کرده باشد.

همانطور که می‌دانید استخراج ارز دیجیتال رمزپایه به توان پردازشی بسیار زیادی نیاز دارد و حتی پس از گذشت مدتی، با افزایش سختی شبکه، دیگر سخت افزارهای قدرتمند کنونی هم برای استخراج کارآمد نخواهند بود. این موضوع در مورد سخت افزار دستگاه‌های اپل هم صدق می‌کند. آیفون‌ها و آیپدها با هدف استخراج ارز رمزپایه ساخته نشده‌اند بنابراین سخت افزاری مناسب این کار را ارائه نمی‌دهند.

از طرف دیگر حتی اگر کاربری بتواند با آیفون و یا آیپد خود ارز دیجیتال رمزپایه استخراج کند، درآمد حاصل از این استخراج نسبت به مشکلاتی که برای دستگاه به وجود می‌آورد، به هیچ عنوان مقرون به صرفه نیست. بنابراین استخراج ارز دیجیتال با استفاده از دستگاه‌های اپل هیچ توجیه عقلانی و اقتصادی ندارد.

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف همراهی کنید:

کانال تلگرام با آیدی faceitmag@

توییتر با آیدی faceit_ir@

اینستاگرام با آیدی faceit_mag@

کانال سروش با آیدی faceit_mag@

منبع خبر: arstechnica


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر