هوش‌مصنوعی جدید فیسبوک چشم‌های بسته را در عکس‌ها باز می‌کند

هوش‌مصنوعی جدید فیسبوک چشم‌های بسته را در عکس‌ها باز می‌کند

تکنولوژی هوش مصنوعی جدید فیسبوک چشم‌های بسته در عکس‌ها را باز می‌کند.

فیسبوک همه‌ی تلاشش را می‌کند تا شما را ترقیب کند که محتوای بیشتری را روی این شبکه اجتماعی به اشتراک بگذارید. تکنولوژی هوش مصنوعی جدید این شرکت چشم‌های بسته‌ی شما را در عکس‌ها باز می‌کند. 
در مقاله‌ای که این هفته منتشر شد چند تن از مهندسان فیسبوک یک روش جدید از آموزش ماشینی را برای رتوش چشم‌های بسته در عکس‌ها معرفی کردند.. این روش در حال حاضر در مرحله‌ی آزمایش قرار دارد و این امکان وجود دارد که فیسبوک هیچ گاه چنین قابلیتی را در اپلیکیشن یا وب‌سایت خود به کار نگیرد. 
این سیستم از یک روش آموزش ماشینی به نام شبکه مشارکتی نسبی یا GAN استفاده می‌کند. از این تکنیک پیش از این برای کارهایی مانند ساخت تصاویر تقلبی افراد مشهور، تغییر هوا در ویدئوها و حتی طراحی لباس استفاده شده است در نتیجه باز کردن چشم‌ها نباید خیلی دشوار باشد. 

facebook


برای ویرایش موفقیت آمیز یک عکس این سیستم باید در ابتدا شکل چشم فرد را یاد بگیرد و این اطلاعات را از عکس‌هایی که فرد در آن‌ها چشمانش را نبسته دریافت کند. سپس این نرم افزار نوع و رنگ چشم فرد را به خاطر سپرده و از این اطلاعات برای زمان‌هایی که چشمان فرد بسته است استفاده می‌کند. البته این هوش مصنوعی خیلی خوب عمل نمی‌کند و با ویرایش عینک و صورت در زاویه‌های شدید مشکل دارد اما اگر به مشکل خاصی برنخورد کاملاً چشمان را به صورت طبیعی شبیه‌سازی می‌کند. 
ترفندهای هوش مصنوعی مانند این مورد به زودی فراگیرتر خواهند شد. شرکت‌های هوش مصنوعی مثل آدوب و پیکسل موتور در حال کار کردن روی یک سری آموزش ماشینی هستند که به افرادی که اندکی مهارت دارند این امکان را می‌دهد که بتوانند عکس‌ها را ویرایش کنند. در آینده‌ی نه خیلی دور هوش مصنوعی نه تنها می‌تواند تغییرات کوچکی ایجاد کند بلکه توسط آن می‌توانید عکس و ویدئوهای جدید تولید کنید. 
البته چنین قابلیتی ممکن است مشکلاتی را نیز ایجاد کند چرا که هر فردی می‌تواند ویدئوهای تقلبی بسازد. این تکنولوژی چالش‌های کوتاه مدتی نیز دارد. ویرایش یک عکس چشم بسته چیز خطرناکی نیست اما تغییرات بزرگ‌تر می‌تواند مشکل‌ساز شود. 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف همراهی کنید:

کانال تلگرام با آیدی faceitmag@

توییتر با آیدی faceit_ir@

اینستاگرام با آیدی faceit_mag@

کانال سروش با آیدی faceit_mag@

 

منبع خبر: theverge

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر