گوگل اعتراف کرد که اپلیکیشن‌های شخص ثالث به جیمیل شما دسترسی دارند

گوگل اعتراف کرد که اپلیکیشن‌های شخص ثالث به جیمیل شما دسترسی دارند

گوگل ادعا کرده که به شدت از حریم شخصی و امنیت جیمیل شما محافظت می‌کند. با این حال اخیراً اعتراف کرده که اپلیکیشن‌های شخص ثالث به جیمیل شما دسترسی دارند و همه‌اش تقصیر خودتان است چرا که به توسعه دهندگان چنین اجازه‌ای را می‌دهید. 
سال‌هاست که جیمیل ایمیل‌های شما را برای اهداف تبلیغاتی تحلیل می‌کند. با این حال در سال 2017 گوگل اعلام کرد که دیگر قصد ندارد ایمیل‌ها را اسکن کند. متاسفانه این موضوع شامل اپلیکیشن‌های شخص ثالث نمی‌شود. 
آیا توسعه دهندگان می‌توانند جیمیل ما را بخوانند؟ وال استریت ژورنال اخیراً مقاله‌ای منتشر کرده که در آن ادعا شده توسعه دهندگان نرم افزار میلیون‌ها ایمیل کاربرانی را که وارد سرویس‌های مبتنی بر ایمیل شده‌اند را بررسی می‌کنند. در این ادعا همچنین بیان شده که توسعه دهندگان به کارمندان خود اجازه می‌دهند ایمیل‌های کاربران را بخوانند. 
البته گوگل خیلی سریع واکنش نشان داد و گفت که هیچ کس ایمیل‌های شما را نمی‌خواند. با این حال گوگل اعتراف کرد که اپلیکیشن‌های شخص ثالث می‌توانند به محتوای حساب جیمیل شما، درصورتی که به آن‌ها اجازه داده باشید، دسترسی داشته باشید. 
نکته اینجاست که وقتی شما اجازه‌ی دسترسی ایمیل خود را به اپلیکیشن‌های شخص ثالث می‌دهید این امکان وجود دارد که شخصی در جایی ایمیل شما را بخواند. شاید این اتفاق هیچ‌گاه رخ ندهد اما وقتی چنین اجازه‌ای را فراهم می‌کنید نمی‎توانید صددرصد مطمئن باشید. 
گوگل اصرار دارد که همه‌ی اپلیکیشن‌ها باید از مراحلی سخت که شامل بررسی دقیق توسعه دهندگان به صورت اتوماتیک و دستی و همچنین امضای قوانین مرتبط با حریم شخصی می شود را پشت سر بگذارند. همچنین عملکرد اپلیکیشن‌های آن‌ها نیز به طور دقیق بررسی می‌شود.  
نکته اینجاست که کنترل اطلاعات شما با خودتان است. وقتی که یک اپلیکیشن را به جیمیل خود اضافه می‌کنید می‌توانید ببینید که آن اپلیکیشن از شما اجازه‌ی دسترسی به چه چیزهایی را می‌خواهد و شما می‌توانید آن‌ها را رد کنید. متاسفانه در بیشتر موارد این به معنی عدم امکان استفاده از بسیاری از قابلیت‌های اپلیکیشن است. 
اگر نگران شده‌اید و فکر می‌کنید که اجازه‌ی دسترسی بیش از حد را به توسعه دهندگان داده‌اید می‌توانید از طریق myaccount.google.com ببینید که چه مجوزهایی را به توسعه دهندگان اپلیکیشن داده‌اید. 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.

 

 

منبع خبر: makeuseof

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر